ארמה: "ירידת ליגה? לא אסון ספורטיבי"

אחרי ההפסד המביש 1:0 לג'וליס החלשה מאמן קבוצת הנוער בעפולה משדר סקפטיות: "הגעתי בכדי לתרום מהניסיון שלי, אבל אני לא קוסם. סיכויי ההישארות? קלושים". בסביבת המועדון כועסים: "ארמה לא צריך לשדר כניעה, בטח לא כשנותרו עדיין 3 מחזורים". צילום: גולר

אחרי עשור בליגה הלאומית, קבוצת הנוער המידרדרת של הפועל עפולה (7 הפסדים רצופים) מצויה בדרך לליגה השלישית.
המאמן מאיר ארמה, שאימן בשנתיים האחרונות בהצלחה את נערים א' והצטרף לפני כחודש לקבוצת הנוער בניסיון להציל את הספינה השוקעת, רשם בינתיים שלושה הפסדים רצופים שהורידו את הקבוצה מתחת לקו האדום. האחרון שבהם היה בבית 1:0 לג'וליס, שנחשבת לקבוצה החלשה בליגה.

נכון לעכשיו 3 נקודות מפרידות בין עפולה למקום ה-12 שמבטיח הישארות ועדיין נותרו 3 משחקים לסיום העונה (חדרה, הרצליה ונצרת עילית), אבל התחושה הכללית מסביב היא שבעפולה הניפו כבר דגל לבן. אפילו המאמן מאיר ארמה משדר סקפטיות. "הסיכויים שלנו להישאר בליגה קטנים מאוד עד קלושים וזה לא תלוי בנו", אומר ארמה בכנות. "כמובן שכל עוד הסיכוי קיים צריך להילחם עד הסוף. אמרתי לשחקנים שלי תהיו כמו גברים ואל תחפשו אשמים, כי גם לרדת ליגה צריכים לדעת איך".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מאיר, איך הפסדתם לג'וליס החלשה?

"זה מסוג המשחקים שהרבה שנים לא חוויתי. הם באו להוציא תיקו. ישבנו עליהם 90 דקות, תקפנו, לחצנו וכדורים פשוט לא נכנסו. את המשחק הזה היינו צריכים לנצח גם בלי מאמן".

בדיעבד, אתה מצטער שלקחת את התפקיד?

"נוצר פה כדור שלג שקשה מאוד לעצור אותו. זה לא משהו שנולד עכשיו. הגעתי במצב קשה בשאיפה לתרום מהניסיון שלי, אבל אני לא קוסם. יכולתי להישאר בקבוצת נערים א', אבל נקראתי לדגל ולא פחדתי מזה. אני יכול לומר שבשבועיים האחרונים איתי הקבוצה השתפרה פלאים ברמה הטקטית וגם מתאמנים טוב, אבל זה לא מספיק".

בשורה התחתונה לא הצלחת להושיע?

"אם אני מאמן את הקבוצה הזו מהמחזור ה-15 הקבוצה לא יורדת ממקום 8. יש פה חומר שחקנים טובים. אבל השחקנים נקלעו לסיטואציה שגדולה עליהם".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


יש אנשים שיגדירו ירידה כאסון ספורטיבי?

"אנשים הולכים למקומות לא נכונים. קבוצת נוער יש לה תפקיד אחד וזה לייצר שחקנים לקבוצה הבוגרת. אסון ספורטיבי? במקרה הזה, אני לא חושב שזה אסון. לדעתי, ירידה יכולה לעשות רק טוב".

אגב, גורמים במועדון ובעיריית עפולה לא ממש אהבו את הגישה הסקפטית של המאמן מאיר ארמה. "ממאמן קבוצה אנחנו מצפים להיות אופטימי ולא לשדר כניעה, בטח לא כשנותרו 3 מחזורים לסיום", אמרו גורמים בסביבת המועדון. "אם חלילה הקבוצה הזו תרד ליגה זה כן אסון ספורטיבי כי רק מי שקרוב לכדורגל בעפולה יודע ומבין כמה שרון יונה ועמי אסייג עבדו קשה בכדי להרים מאפס קבוצת נוער בדרך לליגה הלאומית".