"אנחנו במלחמה, לא מלחמה נגד חמאס, חיזבאללה ואיראן אלא מלחמה בתוך הבית"

מפקד מחוז צפון לשעבר, ניצב שמעון לביא, השתתף בערב הוקרה למתנדבי ארגון השומר החדש סביב למושב ציפורי וקרא לפעילות אכיפה, הרתעה וענישה בלתי מתפשרת אל מול הפגישה הגואה.
צילום: השומר החדש

למעלה מ-1,500 משתתפים לקחו חלק בשבוע שעבר ב"חג השומר" – אירוע ההוקרה הרשמי לפעילי ארגון השומר החדש במסגרתו מתכנסים מתנדבי ואנשי הארגון מרחבי הארץ לערב חגיגי. האירוע נערך במצפה סנדו, הגבעה בה התיישב לראשונה בשנת 2007 מנכ"ל ומייסד הארגון יואל זילברמן כדי לשמור על שטחי המרעה של אביו סביב למושב ציפורי.

• "במזרח תיכון כמו שלנו אין מקום לחלשים"

במהלך האירוע הוענק לניצב שמעון לביא, מפקד מחוז צפון לשעבר במשטרת ישראל, תעודת הוקרה מטעם הארגון על תרומתו ופעילותו ללא פשרות למאבק בפשיעה בגליל, בטרור החקלאי ובפרוטקשן.
ניצב שמעון לביא נשא דברים לפעילי השומר ואמר: "לפני מספר ימים סיימתי את תפקידי כמפקד מחוז צפון אחרי שלוש שנים. בשלוש שנים האלה נחשפתי לארגון 'השומר החדש' ולצד אתגרים משמעותיים מאוד במקום לקבל סיוע ושותפות ממקומות פורמליים מצאתי את ארגון השומר החדש כשותף אמיתי 'כתף אל כתף' שנמצא איתי בכל האתגרים ולא רק בסוגיות של הפשיעה החקלאית. אני רוצה לומר לכם שאנחנו במלחמה, לא מלחמה נגד חמאס, חיזבאללה ואיראן אלא מלחמה בתוך הבית, לא חזית וקרב אלא מלחמה של ממש על הבית שלנו, על הארץ שלנו על הקרקע שלנו. במזרח תיכון כמו שלנו אין מקום לחלשים ברגע שמערכת אכיפת החוק חלשה הצד השני, בצד האדום הוא מזהה חולשה, חוסר עקביות, ריצה לטווח הקצר והוא מנצל את זה כדי לנגוס, לקחת, להשמיד לשרוף בלי שאף אחד מפריע לו. אנחנו חייבים להיות הרבה יותר משמעותיים לא רק באכיפה גם בהרתעה ובענישה. אני רוצה להביע הערכה רבה עצומה לארגון לכל המתנדבים והמתנדבות, יישר כח כיף גדול, יש טוב במדינה הזאת וזה פה מול העיניים".

• "את המאבק על האדמות אני מכיר על בשרי מאז ומתמיד"

אל האירוע הגיעו גם נציגים ממשפחת דור בעלי "משק דור" במושב מחולה שבבקעת הירדן שהוצת על ידי מחבלים במהלך יום הכיפורים. בית האריזה נשרף כליל ולמשק נגרם נזק בשווי מיליוני שקלים. ארגון השומר החדש פועל על מנת לסייע להם לעמוד בחזרה על הרגליים וכן להמשיך ולגדל את התוצרת האיכותית של המשק.
נבו דור סיפר על הימים המטלטלים שעברה המשפחה ואמר: "את המאבק על האדמות אני מכיר על בשרי מאז ומתמיד, לפתוח את המים ולראות צנרת חתוכה, אלו מראות שלא אשכח אבל בליל יום כיפור נחצו כל הקווים, בית האריזה שלנו נשרף".
יואל זילברמן, מנכ"ל ומייסד השומר החדש: "שמעון לביא, מפקד מחוז צפון היוצא, הוא דמות שלא נראתה כמוה בנוף הצפוני לפחות ב-20 שנים האחרונות והוא דמות מעוררת השראה בכלל במרחב כולו. הוא ידע להילחם בתרבות של ההכלה, הוא ידע להוביל תהליכים אל מול אלימות הולכת וגוברת, כמות אדירה של נשקים בלתי חוקיים, ההתפשטות של הפרוטקשן. היה זה הוא שנכנס לאיזורים החשוכים והקשים ביותר והוביל למהלכים שחשפו תשתיות מסוכנות ואדירות של אלימות בצפון. האירוע הטראגי של מירון קטע את המשמרת שלו אבל ביטא את המשמעות של לקיחת אחריות. תושבי וחקלאי הצפון והשומר החדש מוקירים לו תודה על שבאת להחזיר את הביטחון האישי שהוא אחד הדברים החשובים היום במדינת ישראל".
חג השומר הינו אירוע השיא של הארגון, אשר התקיים השנה בסימן "יחד" בשומר והביא לקדמת הבמה את החיבורים הייחודים שמתרחשים בין אנשי השומר החדש – מתנדבים, חניכים, עובדים, חקלאים ועוד.
ארגון ׳השומר החדש׳ פועל תדיר כדי לקדם את נושא הביטחון האישי בישראל. הארגון מסייע לחקלאים ברחבי הארץ בשמירה ומקדם את הקמת המשמר הלאומי כפיתרון ארוך טווח להתמודדות עם הפשיעה והיעדר הביטחון האישי.

מתאים לכם לעצב לעצמכם את העתיד כבר היום?

|

שובר את המסך בעמק: פרס "כד החלב" יוענק השנה לאיש התקשורת דני קושמרו

|