אל אל מוריאל

הוא כיכב במחלקת הנוער, הצטיין בליגת התיכונים ובגיל 16.5 כבר שיחק בבוגרים. הכירו את  מוריאל לוטאטי (18), הרכז המבטיח של הפועל עפולה, הנחשב לדבר הגדול הבא. המאמן/מנטור דוד אלהרר משתפך: "יש לו ראיית משחק מדהימה, והוא מנהיג מליגה. יגיע לליגת העל". יו"ר המועדון יוסי מלכה: "הוא כמו חתול רחוב. יסתדר בכל סיטואציה. ווינר בנשמה"

הכירו את  מוריאל לוטאטי (בן 18, 1.84 מטר), הרכז המבטיח של הפועל עפולה, הנחשב לדבר הגדול הבא ומיועד להגיע לליגת העל בשנים הבאות.
הוא נחשב לטיפוס עקשן וממוקד מטרה, כזה שמאמין בעבודה קשה ולא נח לרגע. גם לא בפגרה. המוטיבציה שלו בשמיים. הוא ינצל כל רגע בכדי להתחזק ולהשתפר. הוא ניחן בראיית משחק יוצאת דופן וכל מי שאימן אותו עד כה מעיד שמדובר ב"מנהיג מלידה". בגיל 16.5 בלבד עלה הטאלנט הצעיר בגארבג' טיים של משחק בוגרים בליגה הלאומית בפעם הראשונה בחייו. כבר אז היה ברור לכולם שצומח בעפולה שחקן מוכשר שלא נראה ברמתו בעשור וחצי האחרונים.
מוריאל, בן למשפחה מסורתית מעפולה, החל את דרכו בכדורסל בעפולה כבר בכיתה א'. כשהוא היה בכיתה ט' הוא הוקפץ לנוער לאומית ובכיתה י"א כבר השתלב בהדרגה באימוני הבוגרים. בעונה שעברה הוא כבר הפך לשחקן לגיטימי בבוגרים של עפולה תחת שרביטו של המאמן דוד אלהרר (שיחק 10 דקות בממוצע).  

סגירת מעגל

הוא זכה באליפות ילדים לאומית, עלה עם קבוצת הנערים מליגה ארצית ללאומית, לקח אליפות עם נוער ארצית. במקביל, הוא הצטיין במסגרת ליגת התיכונים עם 'ליאו באק חיפה', לשם הוא הגיע בכיתה ט' במטרה ליהנות ממסגרת חינוכית שמשלבת גם כדורסל. אגב, לשם כך הוא נאלץ במשך שלוש שנים לנסוע מדי יום, הלוך ושוב, בציר עפולה-חיפה.
לאחרונה החליטו בהפועל עפולה להחתים את הכישרון הצעיר לשלוש שנים. מה שמעיד על כך שבמועדון מצפים לראות אותו כשחקן מוביל בשנים הבאות. המאמן שליווה אותו בשנים הראשונות של הקריירה הוא רן עקיבא, שמשמש כיום עוזר מאמן בבוגרים, דבר שמהווה סוג  של סגירת מעגל. וזאת מאחר והם זכו יחד בשתי אליפויות: עם ילדים לאומית ונערים ארצית.

ספורט ודת

דוד לוטאטי (42, סוכן ביטוח במקצוע), אביו של השחקן, הוא טוטאלי בתמיכה שלו. אבל לא רק הוא, אלא כל המשפחה מגויסת. "מדובר בפרויקט משפחתי שאנחנו משקיעים בו הרבה זמן ומשאבים", מספר האבא בחיוך.  "אני מלווה אותו לכל אימון ולכל משחק. כשהאימונים שלו בביה"ס 'ליאו באק' היו מתחילים בשעה 6 בבוקר. אז שלוש פעמים בשבוע הייתי מתעורר ב-4:30 בכדי להספיק להגיע לאימונים שלו, ומשם הייתי ממשיך לעבודה". ואם זה לא מספיק "מטורף", אז חכו לדבר הבא: כשמוריאל היה בנבחרת טרום קדטים הייתה תקופה ארוכה שבה הוא היה צריך להתאמן עם הנבחרת בשבתות, בשעה 12:00 באולם בגבת. היות ומוריאל שומר שבת נוצרה בעיה רצינית. איך התמודדו במשפחה?  האבא דוד מספר: "מדי שבת היינו אורזים את האוכל והיינו מתארחים בקיבוץ יפעת, שם היינו מגיעים ברגל לאימון. בין לבין היינו הולכים לבית כנסת במגדל העמק". על אף המעורבות הטוטאלית בקריירה של בנו, האבא דוד מדגיש שהוא האנטיתזה לאבות מהסוג של יעקב בוזגלו. "כשמדובר בעניינים מקצועיים אני זז הצידה. בשביל זה יש אנשי מקצוע. אני לעולם לא אפנה למאמן ולא אתערב בשיקולים מקצועיים", הוא אומר.   


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


המנטור: דוד אלהרר

 אחת הדמויות המשפיעות בקריירה של מוריאל הוא המאמן דוד אלהרר, שאימן אשתקד בקבוצה הבוגרת של עפולה. הוא למעשה המנטור הצמוד שלו, כזה שמלווה אותו ומייעץ לו בכל צעד ושעל. "אני מלווה אותו מכיתה ח'", אומר אלהרר, "הוא שיחק אצלי בשלוש השנים האחרונות בליגת תיכונים בביה"ס 'ליאו באק' ובעונה שעברה גם הקפצתי אותו לבוגרים. ולמרות העונה הקשה והלחוצה שחווינו מוריאל לקח את ההזדמנות בשתי ידיו". אלהרר משתפך על הכישרון הצעיר: "מדובר בילד מדהים עם מוטיבציה בלתי רגילה ללמוד ולהשתפר. על אף גילו הצעיר מתמודד בצורה מדהימה עם שחקני בוגרים מבחינה פיזית. יש לו ראיית משחק נהדרת. הוא  קורא שלושה מהלכים קדימה. בנוסף, הוא פשוט מנהיג מלידה".
לצד כל הסופרלטיבים האלה, אלהרר מציין גם את הנקודות שבהן נדרשת חיזוק: "יש שני פרמטרים שהוא צריך להתחזק בהם ואנחנו עובדים עליהם בימים אלה. זה יצירת מצבי קליעה במשחק עומד ואחוזי הקליעה שלו מטווח הרחוק".

לוטאטי לצד המנטור- דוד אלהרר
לוטאטי לצד המנטור- דוד אלהרר

גאוות המועדון

אלהרר חש גאווה גדולה נוכח ההתקדמות של מוריאל. "מדובר בסוג של פרויקט אישי שלי, של המשפחה ושל המועדון וכיף לראות את ההתקדמות שלו. אנחנו גם עובדים יחד באופן אישי בכל קיץ דרך החברה שאני מוביל-'נטו בסקטבול', שמלווה ומטפח כישרונות צעירים מכל הארץ. ההתפתחות של מוריאל בבוגרים עשויה לפתוח את הדלת גם עבור כישרונות נוספים שיש במחלקה כמו: טל גוברמן, שחר הילל וליאור גלקל". יו"ר המועדון יוסי מלכה, שעוקב מקרוב אחרי תהליך ההתפתחות של הטאלנט, אומר: "מוריאל הוא כמו חתול רחוב. לא משנה באיזו סיטואציה ישימו אותו הוא לוקח את הסיטואציה וממקסם אותה. הוא לא מפחד מכלום. יש לו חוצפה חיובית. ווינר בנשמה. יש לו ראיית משחק מצוינת אבל הוא חייב להשתפר באחוזי הקליעה שלו לטווח הרחוק". בנוגע לציפיות שיש סביב הרכז המוכשר, אומר מלכה: "מדובר בשחקן מוכשר שאנחנו עושים איתו כברת דרך רצינית ומצפים ממנו שיתפוס את העמדה מספר 1. הוא מקבל מאיתנו את ההזדמנות אבל חובת ההוכחה היא עליו. השנה הוא מגיע לבוגרים בפוזיציה שונה. אנחנו מסתכלים עליו שווה בין שווים כשחקן בוגרים".

שאלת המיליון דולר:

יגיע לליגת העל?

כשהוא עומד בצומת מרכזי בקריירה ורגע לפני הגיוס לצה"ל (13 באוגוסט), שאלת המיליון דולר שמרחפת באוויר היא-האם לוטאטי המוכשר יצליח לממש את הפוטנציאל האדיר שטמון בו ויגיע בעתיד לליגת העל. למאמן אלהרר אין ספק בכלל: "קודם כל השנה אני רואה אותו הופך להיות שחקן דומיננטי בבוגרים. בעצם זו צריכה להיות שנת הפריצה שלו. ואם הוא ימשיך באותו קו התקדמות ויעשה את השיפורים הנדרשים אז לדעתי הוא גם יהפוך להיות שחקן דומיננטי בליגת העל".
היו"ר יוסי מלכה: "ליגת העל? זו שאלה שנוכל לתת עליה את התשובה בעוד שנה או שנתיים לאחר שמוריאל יצבור דקות וניסיון בליגה הלאומית".