אלקבץ: "ביום הזה אין ימין ואין שמאל, אין תומכי רפורמה ומתנגדי רפורמה"

הכאוס הביטחוני בישראל הוביל להתכנסות של ראשי הרשויות והמועצות ומקבלי ההחלטות באזור. בעפולה תומכים בכוחות הביטחון שמסיירים ברחבי העיר, במוא״ז עמק יזרעאל הוחלט על הצבת שומרים בכניסה לישובים ובגלבוע מבקשים להתעלם מהודעות כזב. ברשתות החברתיות פועלים לקדם יוזמות סולידריות לתמיכה בחיילים, בנפגעים ובכוחות בשטח

ברשויות האזור נערכים בהתאם למצב הביטחוני הרגיש ומקיימים הערכות מצב.

עפולה: כוחות ביטחון נפרשו בעיר
אבי אלקבץ, ראש עיריית עפולה נפגש עם כוחות הביטחון שהתמקמו בעיר ועדכן: ״אני ממשיך בסיורים ברחבי העיר, בין כוחות הביטחון ובחמ"לים ורוצה להודות לכוחות הפרוסים ברחבי עפולה ומגנים עלינו ולאחל בריאות לכל החיילים והחיילות העושים דרכם לבסיסים. ביום הזה אין ימין ואין שמאל, אין מזרחים ואין אשכנזים, אין תומכי רפורמה ומתנגדי רפורמה. יש עם אחד מאוחד שדורש דבר אחד: ביטחון ונקמה חסרת תקדים ובלי להתחשב באף אחד יותר. זה או אנחנו או הם.

עמק יזרעאל: סיורי מג״ב בכל היישובים
במועצה האזורית עמק יזרעאל התקיימה הערכת מצב בראשות ראש המועצה – אייל בצר, הנהלת המועצה ואגף הביטחון, בעקבותיה הוחלט על מספר צעדים:
הגברת עירנות ביישובים, תדרוך כיתת הכוננות ביישובים, סגירת שערים והצבת שומרים בכניסה, בדיקת מקלטים ופתיחתם. במקביל, יערכו סיורי מג"ב בכל ישובי העמק.
במועצה הוסיפו כי חשוב להדגיש שעל פי הנחיות פיקוד העורף הם מוגדרים בשגרת פעילות ואמצעים אלה הנם לטובת שמירה על עירנות ומוכנות בלבד.
״אנו נמצאים בקשר רציף עם הנהלות היישובים, צוותי הצח"י והרב"שים״, הוסיפו במועצה.
בשלב זה הוחלט להמשיך לקיים הערכות מצב בראשות ראש המועצה, ולאחריהן יועברו הנחיות עדכניות.
אגף קהילה ורווחה במועצה מפעיל עו"ס כונניות למתן מענה רגשי.
תושבים/ות החווים/ות מצוקה רגשית יכולים/ות לפנות למוקד המועצה לסיוע בטלפון – 04-6520100 או בוואטסאפ – 054-8344278.

זירת מקום נפילת טיל במרכז עם כוחות הבטחון ומד"א
זירת מקום נפילת טיל באזור המרכז עם כוחות הביטחון ומד"א

גלבוע: קולות ירי ישמעו ממטווח נורית

בגלבוע נמשך מצב השגרה, לצד ההבנה שאנו באירוע מתגלגל ולכן נערכים לכל תרחיש אפשרי, ויש לגלות ערנות מרבית ולדווח על כל אירוע חריג.
בהודעה של המועצה נכתב: ״שימו לב, בעקבות הקפצת כוחות מילואים ישמעו ונשמעים קולות ירי ממטווח נורית ומטווח ג'למה. לצערנו מתפרסמות בשם המועצה הודעות כזב על חדירות מחבלים ואירועי חירום שאין בהם אמת. אנו מבקשים להתעלם מהודעות של דוברים לא רשמיים ולנהוג באחריות הנדרשת״.

מגדל העמק: מגלים סולידריות עם צה״ל ותושבי הדרום

במגדל העמק הרשות בקשר שוטף עם משטרת ישראל ופיקוד העורף. ״המשטרה עוברת לתפקוד שילדי בשתי משמרות של 12 שעות כל אחת, תפגין נוכחות ברחבי העיר ותציב מחסומי ביקורת ניידים בכניסות לעיר בשיתוף הפיקוח והשיטור העירוני״, אומרים בעירייה: ״הנחיות מחוז צפון של פיקוד העורף הם ללא שינוי לפחות עד אחרי ישיבת הקבינט הבטחוני מדיני. בעקבות הערכת מצב שהרשות קיימה נתנו הנחיות ודגשים למחלקות העירייה כהערכות לכל תרחיש. מוקדי הקפות שמחת תורה יתקיימו רק בבתי הכנסת. הקפות עירוניות עם זמרים וכד׳ (ברחבת האמפי, ביה״ס האר״י וכד׳) לא יתקיימו כסולידריות ותנחומים על ההרוגים מתושבי הדרום ומחיילי צה״ל. יש להמנע מהפצת הודעות כזב ותמונות קשות שנועדו לפגוע במורל ובמצב הרוח הלאומי במיוחד לנוכח ההרוגים/החטופים/השבויים. תושבים בעלי רשיון נשק מתבקשים להיות צמודים לנשקם. ברגעים כאלו חשוב לדבר, לחזק ולעודד אחד את השני, את בני המשפחה וחברים ובעיקר להדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה הנדרש, את ערך האחדות בעם והחוסן הקהילתי של העורף״.
אלי ברדה: אני שב ומדגיש כי העדכון נועד להרגיע אתכם ולחזק את רוחכם במיוחד בשעה קשה זו לעם ישראל".
במקביל, ברשתות החברתיות פועלים לקדם יוזמות סולידריות לתמיכה בחיילים ובכוחות. במסגרת זו, תושבים ברחבי העמק מציעים לפתוח את ביתם עבור תושבי הדרום ולגייס מוצרי מזון ועוד.