אלי מזרחי: "לא היה לנו ספק שנישאר בליגה"

המחנה אימונים בבולגריה, פתיחת העונה האופטימית, התוצאות המאכזבות שבהמשך הובילו לעזיבתם של שני מאמנים, וגם המהומות מול בקה אל גרביה. אלי מזרחי, שפתח את העונה כמנהל מקצועי במכבי דליה וארבעה מחזורים לסיום העונה הפך למאמן, מסכם עונה מטלטלת שהסתיימה עם 'הפי אנד'. ראיון. עלא בדארנה, גולר

אחרי חודש וחצי מטורפים, שכללו ריצות ממגרש למגרש, מעקב אחרי קבוצות מליגה ב', שיחות מרתוניות אל תוך הלילה, וועדות משמעת וחשש כבד מירידת ליגה, מאמן מכבי דליה אלי מזרחי יכול להרשות לעצמו לשחרר אנחת רווחה גדולה. וזאת, אחרי שקבוצתו, שסיימה את העונה הסדירה במקום ה-14 והגיעה למבחנים, שרדה בעור שיניה בליגה א' עם ניצחון 0:1 קטן/גדול מול הפועל א.א.פאחם במבחנים.
מזרחי, אחד מאנשי המקצוע המוערכים בליגות הנמוכות, פתח את העונה הזו על תקן מנהל מקצועי בקבוצה. אלא שבהמשך הוא נאלץ לרדת לקווים, ארבעה מחזורים לסיום העונה, אחרי ששני מאמנים עזבו את המועדון לפניו, אוסמה מריח ואחמד והאב. בסופו של דבר, אחרי דרמה מורטת עצבים, הצליח אלי מזרחי להשאיר את הקבוצה בליגה א', ובצדק רב.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"העונה הזו התחילה טוב מאוד", מספר אלי מזרחי בראיון ל'גולר' את העונה המטלטלת שעברה על קבוצתו. "הבאנו את מאמן אוסמה מריח ופייסל עוזרו ויצאנו למחנה אימונים בבולגריה שהיה מוצלח מאוד. בהמשך, פתחנו את העונה עם ניצחון 5:1 על הרצליה במחזור השני ואז כולם היו באופוריה וחשבו שהקבוצה מסוגלת לפלייאוף העליון. אבל אני הייתי מציאותי וידעתי עוד בזמן שבנינו את הקבוצה שאנחנו רוצים להגיע בסך הכל למרכז טבלה ולא להסתבך בתחתית. ואז הגיעו ארבעה הפסדים רצופים ואוסמה מריח נאלץ להיפרד ולקחת אחריות".
במקומו של מריח, הקבוצה הביאה את אחמד והאב המנוסה, שנחשב לשועל וותיק בליגות האלה. אבל גם האחרון לא הצליח להרים את הקבוצה מהקרשים, וסכנת הירידה לליגה ב' הפכה למוחשית מאוד.
"אחמד והאב הוא מאמן מצוין ומנוסה אבל לצערי גם זה לא צלח. עם הזמן גם אחמד נאלץ לקחת אחריות והתפטר במטרה לזעזע את המערכת, ארבעה משחקים לסיום העונה", אומר מזרחי.

• ירד מהיציע אל הקווים

בנקודה הזו החליטו ראשי המועדון לא להביא מאמן נוסף, אלא להוריד את אלי מזרחי מהיציע ולהציב אותו על הקווים, החלטה שבדיעבד התבררה כנכונה מאוד. "החלטתי לקחת את המושכות ולאמן עד סוף העונה", אומר מזרחי שלא תיאר לעצמו שיחווה חודש וחצי כל כך מטורפים, "המשחק נגד בקה ביקנעם התחיל לפי התכנית ואז הם הובילו עלינו והשווינו בדקה 87 כאשר הרחיקו להם שני שחקנים ולצערי המשחק פוצץ והיה בלגן גדול.  בהתאחדות החמירו איתנו כשפסקו 0:0 ללא נקודות וכמו כן הרחקות לסאמר והב (6 משחקים) ואמיר אלעלי (4 משחקים) ואנוכי (4 משחקים). ניסינו לערער אבל בהתאחדות לא קיבלו את הערעור. היה לי קשה מאוד לנהל משחקים מהיציע ולהעביר הודעות לאלי קסטיאל וסלאח באמצעות הפלאפון. לא היה לי ספק שנישאר בליגה, וזאת למרות הקושי שהיה בלאמן בשבועיים האחרונים את השחקנים כאשר כולם סיימו את הליגה ואנחנו מתאמנים ולא יודעים בכלל מול מי אנחנו הולכים לשחק.

• בדקות הראשונות היינו בהלם

עקבתי אחרי א.א.פאחם במשחקי המבחן ראיתי אותם נגד דבוריה ונגד בועיינה. ניתחתי את הקבוצה במשך שבועיים התאמנו על החוזקות והחסרונות שלהם ולשמחתי הצלחנו במשימה". לגבי המשחק מול א.א פאחם הוסיף המאמן: "המשחק נפתח בלחץ של א.א.פאחם שנהתה מקהל אדיר ותומך. הם שלטו במשך ה-20 הדקות הראשונות אנחנו היינו בהלם והעובדה שלא שיחקנו במשך שבועיים השפיעה עלינו.
לקח לנו זמן להיכנס למשחק אבל כשנכנסו בערך בדקה ה-30 למשחק אז כבר ראו שהשחקנים נותנים את הכל.  במיוחד במחצית השנייה, ששלטנו במשחק ויכולנו גם להגדיל את התוצאה, אבל אני שמח גם בניצחון הקטן והמתוק הזה ולא מתלונן. זה ניצחון מתוק שהגיע לנו".