אליפות ישראל בגלבוע: 210 רוכבים השתתפו במרתון אופני הרים

האירוע התקיים על מסלול אתגרי באורך 27.5 קילומטר. המנצח הגדול: רונן אליס שהגיע הראשון בקטגוריית העילית-גברים. צילום: איתן אונר וגלי אלמוגי

אליפות ישראל במרתון אופנים הרים (XCM) לשנת 2017 התקיימה בגלבוע בשבת  בהשתתפות 210 רוכבים מתחרים מילדים בני 9 ועד 60 פלוס ועוד מאות מלווים, בני משפחה וחברים. האירוע התקיים בשיתוף קרן קימת לישראל, המועצה האזורית הגלבוע ו'מועדון 500 וואט' ובחסות איגוד האופניים ויבואן אופני BERGAMONT ישראל. זו למעשה הייתה אליפות הארץ האחרונה לעונה זו ומהווה הכנה גם לתחרות 'אפיק ישראל' – תחרות שטח תלת-יומית, שתתקיים בעוד שבועיים בגליל.
התחרות התקיימה על מסלול באורך 27.5 להקפה עם 550 מטר טיפוס מתוכם שלושה "קירות" של 17:-22 אחוז שיפוע. מדובר באחד המסלולים המאתגרים, התובעניים והקשים בארץ מה שהצריך מהרוכבים כושר גופני גבוה מאוד, מיומנות ורמת טכניקת שטח ברמה גבוהה. הרוכבים הצעירים ביצעו הקפה אחת כאשר רוכבי הקטגוריות המקצועיות 'העילית' ביצעו 3 הקפות של המסלול.
בקטגוריית העילית גברים ניצח רונן אליס. בקטגוריית העילית נשים ניצחה גלי ויינברג ובקטגוריית המאסטרס הגיע ראשון כללי ניתאי זכריה, עובד קק"ל.

"קהילת הרוכבים אשר הולכת וגדלה"

עובד נור, ראש המועצה האזורית גלבוע: "הגלבוע הוא המקום האידאלי לפעילות אקסטרים. באליפות הזו משתלבים היטב המשאבים הטבעיים של הגלבוע, יחד עם האתגרים שמציב הספורט האתגרי. בשנים האחרונות, רוכבי האופניים בגלבוע זכו לפיתוח תשתיות לרכיבת שטח, בדמות שבילים רחבים וסינגלים, וזאת כחלק ממדיניות כוללת לקידום הספורט האתגרי והודות להתגייסותם המבורכת של גופים כמו קק"ל ורשות ניקוז הנחלים ירדן דרומי".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"המעורבות העמוקה של קרן קימת לישראל באירועים מסוג זה באה במטרה לחבר את הקהילה לדרך, לנוף, לשביל ולמקום ולהנגיש אותם לקהל הרוכבים בישראל", נמסר ממארגני האירוע, "המסלול בו התקיימה התחרות הוא חלק ממערכת שבילי 4 כפול 4 וסינגל הגלבוע – שבילים וסינגל שבנתה ותחזקה קק"ל לטובת רוכבי האופניים ומשתמשי הדרך".
נציגת קשרי ציבור במרחב צפון בקק"ל אתי אזולאי אמרה אחרי האירוע: "קק"ל, בין כל תפקידיה, שמה דגש גדול מאוד על נושא איכות החיים והסביבה. בעשור האחרון הכשירה קק"ל מאות ק"מ של מסלולי אופנים וסינגלים לאורכה של המדינה. בדרך זו, קהילת הרוכבים אשר הולכת וגדלה, מבקרת, רוכבת ושומרת על היערות, החניונים ופינות הנוי שבדרך. מעורבות ותמיכת קק"ל בתחרות בגלבוע מבטאת את הקשר והחיבור שבין הרוכבים ליער ועידוד הרכיבה, יצירת קשר עם קהילת הרוכבים וחיבורו לקק"ל ולעשייתה".