"איתן טייב פגע בי חזק, מבחינתי הוא מחוק לגמרי"

אחרי שהוא סגר באסי גלבוע ("ויתרתי על הרבה כסף בשביל להיות בגלבוע. אנחנו עוד נפתיע"), השוער הוותיק מאיר כהן (45) סוגר חשבון עם חברו הטוב לשעבר איתן טייב, שלא רצה אותו בבית שאן. "הוא פחד מהכוח שלי ומחק חברות של 30 שנה". איתן טייב בתגובה: "לא מדרכי ללכלך על אף אחד ובטח לא בתקשורת. לא ארד לרמה הזו"

ממשיך להוכיח שהגיל הוא רק מספר: הסאגה סביב עניין השוער הראשון באסי גלבוע הגיעה לסיומה עם טוויסט מפתיע, כאשר השוער הבלתי נגמר מאיר כהן (45) חתם בקבוצה.
אחרי עונה מתישה בצעירי כפר כנא שהסתיימה בתביעה והגעה לבוררות, השוער הוותיק, שעבר קילומטרז' רציני מאוד בצמרת הכדורגל הישראלי, קיווה לסגור מעגל במועדון בו החל את הקריירה, הפועל בית שאן. אלא שהמאמן איתן טייב, מי שנחשב בעבר לחבר קרוב של כהן, לא רצה בהגעתו-וזה הוביל לקרע רציני בין הצדדים.

• מוריס אוזן נלחם עליו בכל הכוח

בשלב הבא אסי גלבוע נכנסה לתמונה. והמאמן מוריס אוזן, שמאוד מעריך את מאיר כהן מבחינה מקצועית, הפעיל מכבש לחצים רציני בכדי לצרף אותו לקבוצה.
"אני יודע שמוריס אוזן עשה הכל בכדי שאני אהיה בקבוצה ואני מעריך את זה מאוד", אומר מאיר כהן בראיון ל"עמקניוז". "מרגש אותי לחזור לשתף פעולה עם אוזן. דווקא בגלל שיש פה הרבה שחקנים צעירים, הוא חיפש שחקן מנהיג וסוג של מאמן בתוך המגרש ולכן התעקש להביא אותי. אני אתן מעצמי 200 אחוז בשביל אוזן ובשביל הצלחת אסי גלבוע".


"הוא אכזב אותי בזה שהוא לא דיבר איתי ישירות אלא העביר מסרים דרך אנשים. אם הוא רק היה מצלצל אליי ואומר לי שאני לא מתאים לו מקצועית או מבחינת שכר אז הכל היה אחרת."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


היו לך עוד הצעות, מדוע בחרת דווקא בגלבוע?

"היו לי הצעות בכל מיני קבוצות, כולל הצעות לאמן בליגה ב', אבל בסופו של דבר רציתי לבוא למקום שכיף לי להיות בו ומקום שקרוב לי לבית. ויתרתי על הרבה כסף בכדי להיות בגלבוע. בעונה האחרונה הייתה לי שנה לא פשוטה בכפר כנא, שנה שבה לא נהניתי מכדורגל בכלל. אני מאמין שכאן אחזור ליהנות מכדורגל. יש פה קבוצה צעירה ונמרצת. אני ואמרי זייד מביאים איתנו את הניסיון ואת השקט לחלק האחורי. אני מאמין שעוד נפתיע השנה".

• "בשבילי איתן טייב מחוק לגמרי"

יש הרבה מאמנים שחוששים להחתים אותך. מדוע?

"הרבה אנשים שמפחדים מהרזומה שלי ומהכוח שיש לי בכדורגל. אבל אנשים לא מבינים שאני מנתב את הכוח הזה לדברים טובים בחדר ההלבשה ובאימונים".

עד כמה התאכזבת שלא חזרת לבית שאן?

"מאוד רציתי לסגור מעגל בבית שאן ולשחק לעיני הקהל שעודד אותי במשך שנים, אבל זה לא התאפשר בגלל איתן טייב. אי אפשר להסביר במילים מה אני ואיתן עברנו יחד. הוא אכזב אותי בענק ומחק חברות של 30 שנה. פגע בי חזק מאוד ולא אסלח לו לעולם".

אבל זכותו לחשוב שאתה לא מתאים מקצועית?

"הוא אכזב אותי בזה שהוא לא דיבר איתי ישירות אלא העביר מסרים דרך אנשים. אם הוא רק היה מצלצל אליי ואומר לי שאני לא מתאים לו מקצועית או מבחינת שכר אז הכל היה אחרת. הוא פשוט ברח והתעלם. בסופו של דבר הבנתי שהוא מפחד מהכוח שלי. בשבילי הוא מחוק לגמרי. אולי לא חזרתי לבית שאן בתור שחקן-אבל עוד אחזור לשם בתור מאמן".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לפני 3 שנים איתן רצה אותך, ואתה לא רצית לחזור?

"זה נכון שלפני כמה שנים איתן פנה אליי, אבל אני לעומתו הראיתי אז נכונות לשחק בהפועל בית-שאן ונפגשתי איתו פעמיים מתוך כבוד. פשוט באותה תקופה שיחקתי בליגה הלאומית והרווחתי פי שניים ולכן החזרה שלי לבית שאן לא התאפשרה בגלל העניין הכספי".

למה עכשיו לא פנית ישירות לאיתן טייב?

"אני לא צריך לבקש ממנו שייקח אותי. זה לא נראה טוב שאני מתקשר ומציע את עצמי. הוא עשה בדיקה עם שני חברים שלי והיה אמור להיפגש איתם ופשוט נעלם כי לא היה לו מה להגיד".

• טייב: "אני מאחל למאיר כהן בהצלחה מכל הלב"

איתן טייב, עצמו, שמר על איפוק וסיפק תגובה קצרה: "לא מדרכי ללכלך על אף אחד ובטח לא על גבי עיתונים. לא ארד לרמה הזו. רק חשוב לציין כי, מי שרצה את מאיר כהן לפני שלוש שנים בקבוצה זה דווקא אני. אז פניתי אליו ישירות והצעתי לו חוזה יפה, אבל הוא העדיף לא להגיע לפה כי במקומות אחרים הציעו לו חוזים גבוהים יותר. הוא טוען שפחדתי מהכוח שלו? בתקופה ההיא שרציתי אותו בבית שאן הוא היה הרבה יותר חזק בכדורגל לעומת היום, אז ככה שברור לכולם שאין לי ממה לחשוש מאף אחד. למרות שהוא מכפיש את שמי, אני מאחל למאיר כהן בהצלחה מכל הלב".