אישום: תושב יפיע העביר כספים ללוחם בארגון דאע"ש

חבריו של הנאשם התגייסו לארגון הקיצוני וכן אחיו שמאוחר יותר נהרג במהלך הקרבות אליהם העביר הנאשם כספים דרך חלפן בג'נין

פרקליטות מחוז צפון הגישה השבוע לבית המשפט השלום בנצרת כתב אישום נגד פדיל סאבר כנאנה, בן 25 מיפיע המייחס לו עבירה של איסור פעולה ברכוש טרור. הנאשם עמד בקשר עם לוחם בארגון דאע"ש אותו הכיר בטרם הסתנן מישראל לסוריה, והעביר לו סכום של 5000 שקלים באמצעות חלפן כספים בג'נין.
מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד עדית עמיר עולה כי, במהלך חודש אוקטובר 2014 הסתננו אחיו של הנאשם מוחמד כנאנה וחבריו מוחמד כילאני וחמזה מגאמסה לסוריה והתגייסו לשורות הארגון.
ביום 24.10.14 חזר חמזה לישראל, נעצר והועמד לדין בבית המשפט המחוזי בנצרת. מוחמד וכילאני נותרו בארגון ונילחמו מטעמו בזירותיו השונות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עוד עולה כי במהלך חודש אפריל 2016, דיווח כילאני לנאשם על מותו של אחיו – מוחמד במהלך לחימה בשורות הארגון בעיראק. בהמשך דיווח כילאני לנאשם כי הוא נפצע מירי בבטנו במהלך לחימה לצד דאע"ש.
כחודש עובד ליום 2.3.17, ביקש כילאני מהנאשם שישלח לו כסף בשל מצוקה כלכלית אליה נקלע לאחר פציעתו. כילאני הנחה את הנאשם להעביר את הכסף דרך חלפן כספים מג'נין, אשר יכול להעביר את כספים לעיראק. הנאשם פעל בהתאם להנחיית כילאני ומסר לחלפן כספים בג'נין סכום של 5000 ש"ח.
בהמשך התקשר הנאשם אל כילאני ווידא כי הכסף הגיע אליו. פרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. התיק נחקר ע"י שירות הביטחון בכללי בשיתוף ימ"ר צפון משטרת ישראל.

נתפס נוהג ללא רישיון בפעם התשיעית ואמר לשוטרים: ״אני חולה הגה"

|

סמוך לנהלל: נשק מוסלק נמצא ברכב

|