אייל לחמן המועמד המועדף, האם גם הוכנבוים בתמונה?

נמשכים הניסיונות למינוי מאמן בעפולה. מצד אחד: המועמד המועדף הוא אייל לחמן, ממנו התרשמו לטובה ("יש לו ידע עצום"), אבל חלק משחקנים חוששים מאופיו הקשוח. מצד שני: יש מי שמפנטזים על חזרתו של ירון הוכנבוים. מצד שלישי: יש מי שמנסים לדחוף מאמנים מקומיים, אבל בהנהלה נוטים לוותר על האופציה הזו: "מאמן מקומי? לא בסיטואציה הנוכחית"

 

נכון למועד סגירת הגיליון (ד' 23/12), ראשי הפועל עפולה ממשיכים בניסיונות למינוי מאמן במקומו של ניסן יחזקאל, שפוטר מתפקידו לפני כשבועיים. לאחר שירדו מגילי לנדאו ושלומי דורה, נראה כי המועמד המועדף, לפחות כרגע, הוא אייל לחמן, שפוטר במחזור האחרון מאשדוד וכבר הספיק להיפגש עם ראשי המועדון.

בפגישה הציג לחמן את האני מאמין שלו וגם הפגין בקיאות מפתיעה לגבי השחקנים בעפולה, מה שיצר רושם חיובי מאוד בקרב ההנהלה.
היו"ר דני אסולין והנשיא ששי עקב, שהגיעו לפגישה מלווים בחבר ההנהלה יורם לוי, סיפרו כי הם רואים בלחמן מועמד ראוי: "התרשמנו ממנו לטובה. הוא אנציקלופדיה מהלכת. יש לו ידע עצום על השחקנים שלנו ובכלל על הליגה הלאומית. וגם יש לו תכנית מסודרת לגבי קידום מחלקת הנוער". אלא שלמרות הרושם החיובי, בהנהלת עפולה, משום מה, מהססים בינתיים לקבל החלטה.


מה שמעכב את ההחלטה לגבי מינויו של לחמן הוא כנראה הציפייה שירון הוכנבוים ישתכנע בסופו של דבר לחזור לאמן עפולה, חלק מהשחקנים חוששים מהאופי הקשוח של המאמן לחמן


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


 

גורמים במועדון ומחוצה לו טענו השבוע כי מה שמעכב את ההחלטה לגבי מינויו של לחמן הוא כנראה הציפייה שירון הוכנבוים ישתכנע בסופו של דבר לחזור לאמן עפולה, וזאת על אף שהמאמן העביר לאחרונה מסר ברור, לפיו אין בכוונתו לעזוב את עכו.
בנוסף, גורמים בעפולה טענו כי חלק מהשחקנים חוששים מהאופי הקשוח של המאמן, על כך אמרו בהנהלה: "נכון שיש לו אופי קשוח, אבל בשנים האחרונות הוא הפך למתון יותר וגם התרכך מאוד בגישה שלו".

• למה לא מאמן מקומי?

בה בעת, גורמים בסביבת המועדון ניסו השבוע לדחוף את אחד מהמאמנים המקומיים. כדוגמת ברוך סער, רפי בוסקילה, איתן טייב ומוריס אוזן, ואחרים בכלל קראו להשאיר את שרון כץ בתפקיד. גורם בהנהלה הסביר מדוע בהנהלה נמנעים מללכת על אופציה של מאמן מקומי ואמר: "אם ניקח מאמן חסר ניסיון בלאומית וחלילה ניכשל, אז כולם יגידו איזו החלטה ההנהלה קיבלה. אם היינו בתחילת העונה או במצב שכבר הבטחנו פלייאוף עלינו אז יתכן שהיינו הולכים על מאמן מקומי, אבל לא בסיטואציה הנוכחית".

• אסולין חזר לשבת בספסל, דנין כעס

בינתיים דווקא עם המאמן הזמני שרון כץ על הקווים, הקבוצה השיגה ניצחון 2:0 מול יבנה, במשחק שבו עפולה הפגינה יכולת מצוינת, במיוחד בחצי השני לאחר כניסתו של גיא דיין.
היו"ר דני אסולין, שהחליט לחזור לשבת בספסל, נכנס לפני המשחק לחדר ההלבשה ואמר לשחקנים: "אני מאמין בכם. אתם הקבוצה הכי טובה בליגה".

במהלך המשחק הייתה תקרית בין דויד סולארי לאלירן דנין סביב ביצוע בעיטה חופשית. המגן נראה עצבני מאוד בירידה לכיוון חדר ההלבשה, אבל במהלך ההפסקה דאגו בקבוצה להרגיע אותו.