איזה ציוד רכיבה חשוב לקנות לרכיבת שטח?

אז איזה ציוד הוא פשוט MUST איזה פריטים נחמד שיהיה לכם? כל הנקודות החשובות. צילום: המחשה( pixabay)

בין אם זאת הפעם הראשונה שאתם יוצאים לשטח, ובין אם אתם רוכבים ותיקים, הציוד שלכם הוא שותף חיוני לכל הרפתקה. בכל זאת, רכיבה על אופנוע נחשבת למסוכנת ולכן כדאי להקדיש את מלוא תשומת הלב לציוד הרכיבה שיצא אתכם לשטח כדי להבטיח שהרכיבה תהיה בטוחה, ושבסופה תחזרו הביתה בשלום.

• קסדה

קסדה לרכיבת שטח צריכה להיות בראש רשימת הציוד, עליכם קודם כל להגן על הראש שלכם. רוכבי שטח מתמודדים עם אתגרים רבים, מה שמעמיד אותם בסיכון להתרסקות תמיד. תפקידה של הקסדה הוא לספוג ולפזר את הזעזוע מהפגיעה ולהגן על הראש שלכם. ישנן קסדות אשר כוללות טכנולוגיות מתקדמות ועיצובים מיוחדים על מנת להציע את מיטב הבטיחות.

• משקפי אבק

העיניים שלכם פגיעות להפליא, מה שהופך את משקפי האבק לציוד חשוב ובעל ערך רב, כי אם אינכם יכולים לראות, גם לא תוכלו לרכב. משקפי אבק מגנים על עיניכם מפני אבק, ענפי עצים, בוץ, גשם או כל דבר אחר שעשוי להזיק להן בהלך הרכיבה. בנוסף תוכלו למצוא גם משקפי אבק עם עדשת כהות שיגנו עליכם מפני השמש ויאפשרו לכם לראות טוב יותר את המסלול שלפניכם.

• מגפי רכיבה

מגפי רכיבה טובים יהפכו את הרכיבה בשטח לבטוחה יותר. המגפיים שתבחרו צריכים להיות נוחים אך חזקים מספיק כדי להציע את מרב התמיכה לקרסוליים ולהגן על הרגליים ומנגד, לא לפגוע בביצועים. מגפיים יגנו עליכם כאשר אתם רוכבים בתנאי שטח קשים הכוללים ענפים או סלעים, הם יגנו עליכם מפני כוויות מהאגזוז או נפילות, והם יפחיתו את אי הנוחות כאשר אתם רוכבים בתנוחת עמידה.

• כפפות

כפפות משפרות את האחיזה והן גם מגנות על הידיים מפני פציעות ושריטות. בנוסף כפפות יהיו הכרחיות גם בימים קרים. כאשר מזג האוויר קר במהלך הרכיבה אצבעות כפות הידיים שלכם עשויות להתקשות, מה שיפגע בביצועים שלכם ויקשה עליכם להגיב כמו שצריך. לכן כפפות איכותיות הן חלק בלתי נפרד מהציוד הדרוש.

• חליפות רכיבה

אינכם חייבים להשקיע בחליפת רכיבה מעוצבת אבל כדאי שיהיה לכם ביגוד מתאים, כמו מכנס עבה וחולצה עם שרוולים ארוכים. עם זאת יש לציין שביגוד ספציפי לרכיבה יהיה בחירה טובה ובטיחותית יותר מהמון סיבות. למשל הוא יהיה מחוספס מספיק על מנת לגלות עמידות בפני החלקה על הקרקע, הוא עמיד בחום כדי למנוע כוויות מהאגזוז שלכם, מכנסי רכיבה יכללו גם ריפוד באזורים מסוימים כמו למשל באזור הירכיים, על מנת לספק לכם הגנה נוספת ועוד.

• תיק ציוד איכותי

תיק ציוד לרכיבה על אופנוע יהיה חלק בלתי נפרד מכל הרפתקה שתבחרו לצאת אליה. בתיק תוכלו לשמור ציוד הכרחי כמו למשל אוכל, מים, כלים, ערכת עזרה ראשונה, וחלקים בסיסיים אשר יעזרו לכם לעבור בקלות תקלות או פציעות. אם אתם לא אוהבים לרכב עם תיק גב עליכם, תוכלו לחפש דגם שאפשר לחגור למושב או לפגוש האחורי של האופנוע שלכם.

• ציוד נוסף שכדאי שיהיה לכם

-מגני חזה – מגני חזה מגנים עליכם בצורות רבות ובעיקר הם יגנו עליכם מפגיעת כידון, עצים או סלעים על המסלול.

-מגני מרפקים, צוואר וברכיים – מגני מרפק, צוואר וברכיים יפחיתו את הסיכון לפציעות כאשר אתם נזרקים מהאופנוע, לכן הם הכרחיים.

-גרבי רכיבה – גרבי רכיבה ירחיקו לחות מכפות הרגליים שלכם, כך שהרגליים יישארו יבשות ונינוחות לאורך כל הנסיעה.

-חליפות סערה – תמיד כדאי שיהיו לכם, בין אם אתם רוכבים במזג אוויר סוער ובין אם מתכננים לעצמכם מסלול בוצי במיוחד.

בדור אופנועים ניתן למצוא ציוד מקצועי לרכיבת שטח עם אופנועים, אופניים וטרקטורונים.
מוזמנים לבחור ציוד הכרחי ואיכותי להרפתקת השטח הבאה שלכם!