"איבדנו אדם שלכולנו הייתה הזכות להיות חברים שלו"

"איברהים היה איש יקר, אוהד ואהוב שהיה נעים ומקובל על הבריות. לכל מי שהכיר את איברהים מקרוב ייקח עוד זמן רב להתאושש מהמכה הזו, האובדן, והחלל שהוא הותיר אחריו", אמר אחד מחבריו. ראש המועצה האזורית גלבוע עובד נור: "כביש 71 המסוכן ממשיך לגבות קורבנות. אסור לחכות שיהיו עוד נפגעים"

אברהים זועביי ז"ל
אברהים זועבי ז"ל

אברהים זועבי, בן 60, איש עסקים בכיר, ותיק ומוכר מהיישוב נעורה שבמועצה האזורית גלבוע, נהרג היום בהתנגשות הקטלנית. בין רכב פרטי למשאית בכביש 71 סמוך לצומת נבות.
זועבי, היה אחד מבעליה של המסעדה המזרחית האותנטית "סהרה" בכניסה לכפר נין. מותו של זועבי הכה בתדהמה את תושבי הכפר ואת הקהילה העסקית באזור.
זמן קצר לאחר מותו ומיד לאחר קבלת ההודעה הטראגית התאספו בכניסה לביתו מאות בני משפחה וחברים שהתקשו להתמודד ולעכל את הבשורה המרה. הלווייתו של זועבי נערכה היום בערב בכפר בו התגורר ורבים ליוו אותו בדרכו האחרונה.

• "זה עדיין לא נתפס שאיברהים כבר לא איתנו"

תושב אחד הכפרים מהאזור שהכיר את זועבי הכרות עמוקה סיפר: "איבדנו היום איש יקר, אוהד ואהוב שהיה נעים ומקובל על הבריות. כל הכפר מצוי עדיין בהלם מוחלט וגמור. זה עדיין לא נתפס שהוא כבר לא איתנו. רק היום נפגשנו ובירכנו אותו לשלום. עכשיו, כמה שעות אחרי אנחנו צריכים ללוות אותו בדרכו האחרונה. לכל מי שהכיר את איברהים מקרוב ייקח עוד זמן רב להתאושש מהמכה הזו, האובדן, והחלל שהוא הותיר אחריו".

תושבים רבים מהעמקים באו להלווייה לחלוק כבוד
תושבים רבים מהעמקים באו לחלוק כבוד בהלווייתו של זועבי. צילום: באדיבות המשפחה

עובד נור, ראש המועצה האזורית גלבוע התייחס למותו של זועבי בציר האדום ואמר: "כביש 71 המסוכן ממשיך לגבות קורבנות. משפחת זועבי, היישוב נעורה, והמועצה כולה איבדה היום את איברהים זועבי שהייתה לי הזכות להיות חברו.
מעבר לתחושת האובדן אנו חשים תסכול עמוק וכואב מכך שהתיקונים בכביש 71 נעשים במקטעים, ואילו המקטע בו התרחשה היום התאונה, אינו מוגדר "כמוקד סיכון" ולכן העבודות בו מתעכבות. אסור לחכות שיהיו עוד נפגעים, כאשר ברור שישנה בעיה בכביש, ויש להשלים בדחיפות את כל התיקונים לאורך כל נתיב כביש 71, בצורה שתאפשר נסיעה בטוחה".

תאונה קטלנית בסמוך לצומת נבות
זירת התאונה בסמוך לצומת נבות, בה מצא אברהים זועבי את מותו. צילום ניב פייס

התאונה הקטלנית ארעה כאמור היום לפני הצהריים סמוך למחלף נבות. זועבי, אשר נהג ממזרח לכיוון מערב (בית שאן לכיוון עפולה) סטה ממסלולו ופגע חזיתית במשאית שנסעה בנתיב הנגדי. מותו נקבע במקום.
פאראמדיק מד"א עמית נוריאני סיפר: "הגענו לתאונת דרכים חזיתית בין משאית לרכב פרטי. במושב הנהג ברכב הפרטי מצאנו גבר עם פציעה רב מערכתית קשה. הוא היה ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותו במקום".
בוחני תנועה של משטרת ישראל בוחנים את נסיבות התאונה. כביש 71 מוגדר כביש אדום שבו נהרגו עשרות בני אדם בתאונות בעשור האחרון.

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך: