אז איך בוחרים רכב חדש – שיקולים שחשוב לקחת בחשבון

חמישה דגשים שיש לשים לב אליהם בבואכם לבחור רכב חדש. צילום: pexels.com

אם יש דבר שכולם מסכימים עליו, זאת העובדה שרכישת רכב חדשה מהווה כצעד מרגש, משמעותי וחשוב במיוחד. יחד עם זאת, בכדי ליהנות מצעד אשר עונה על כל הציפיות ממנו, קיימת חשיבות גבוהה לדאוג לקבל החלטות נבונות.
החלטות שכאלו עוברות בין היתר בשקילה של גובה התקציב אשר יוקצה למטרה, בבחינת אפשרויות אשר יענו על הצרכים ויתאימו לסגנון החיים שלכם. החלטות לגבי סוג העסקה המבוקשת: רכישת רכב חדש מהיצרן, עסקת טרייד אין רכב, עסקת רכב חדש 0 קילומטר או אולי בכלל עסקת ליסינג – יכולה לספק מענה טוב יותר על הצרכים והציפיות שלכם.

• גודל וסוג הרכב המתאים

אם אתם מחפשים אחר רכבים חסכוניים ההמלצה היא למקד את החיפוש ברכבים קטנים יותר – אשר הוצאות התחזוקה שלהן תהייה נמוכות יותר.
כמובן שבחירה ברכב קטן יכולה להוות כנכונה ומתאימה, רק אם תענה על הצרכים שלכם – אם יש לכם משפחה גדולה לדוגמא, סביר להניח שההעדפה תהיה לרכב גדול יותר – ובמקרה כזה, כדאי להכניס לתמונה שיקולים נוספים אשר אמורים להשפיע על הבחירה.

למי הרכב מיועד?

כשאתם בוחרים רכב, חשוב שתחשבו למי הרכב מיועד – יחידים, זוג, משפחות עם ילדים, חובבי טיולי שטח ועוד.. כדאי גם לקחת בחשבון תוכניות לעתיד – לדוגמא, אם אתם מתכננים להביא ילדים בזמן הקרוב, כדאי שתוודאו שהרכב אותו אתם בוחרים יהיה מתאים גם עבור מטרה זו.
אם יש לכם ילדים לדוגמא, כדאי שתיקחו בחשבון גם את הגודל של תא המטען.

האם אתם בכלל מעוניינים ברכב חדש?

יש משהו מאוד מרגש ברכישת רכב חדש ובעובדה שתהיו הראשונים שתחנכו את הרכב. יחד עם זאת, יכול להיות שאחרי שתתכננו את גובה התקציב אשר יוקצה למטרה, תגיעו למסקנה כי עדיף לכם לרכוש דווקא כרכב מיד שניה.
יחד עם זאת, אם הבחירה היא ברכב יד שניה, קיימת חשיבות גבוהה לוודא שאתם עושים את כל הבדיקות הנדרשות בכדי להבטיח שביצעתם את הבחירה הטובה ביותר.

קחו בחשבון את נושא החיסכון

בסופו של דבר הוצאות התחזוקה של הרכב ובעיקר הוצאות הדלק, מסתכמות בסכומי כסף גבוהים. כחלק מכך, ההמלצה היא לוודא שאתם רוכשים ברכב שהינו חסכוני בדלק. כמובן, שבאפשרותכם לבחור ברכב היברידי או חשמלי – ואז להבטיח במאת האחוזים שמדובר בבחירה חסכונית. יחד עם זאת, אם הבחירה שלכם היא דווקא ברכב בנזין, כדאי שתשימו דגש על כל אותם הפרמטרים אשר הופכים אותו לחסכוני ובין היתר: ככל שלרכב יהיה פחות צילינדרים כך הוא יהיה יותר חסכוני. מעבר לכך, כאמור רכב קטן יהיה חסכוני יותר בדלק מאשר רכב גדול. אפשרות נוספת היא בחירה ברכב הצורך סולר – כאשר הסולר הינו זול יותר מהבנזין.

בדקו את המפרטים ואת כל הפרטים לגבי הרכב

לפני שאתם מקבלים החלטה סופית, ההמלצה היא לבדוק את כל הפרמטרים הרלוונטיים לגבי הרכב אותו אתם מעוניינים לבחור. תוכלו לעשות שימוש באתרי ביקורות רכב וכמובן, לשים דגש על פרמטרים כמו: תכונות הרכב, הביצועים שלו, החולשות והחוזקות שלו ועוד.. תוכלו לקרוא חוות דעת, המלצות וביקורות (הן של אנשי מקצוע והן של כאלו אשר מחזיקים ברכב מהדגם ומהסוג המבוקש) ולמעשה לקבל בצורה שכזאת את כל המידע הרלוונטי אשר יאפשר לכם לבחור את הרכב המתאים.
דגש על כל הפרמטרים הללו יאפשר לכם לקבל החלטה נבונה ולבחור ברכב מתאים, אשר ילווה אתכם נאמנה לתקופת הזמן הקרובה (עד שתחליטו להחליף את הרכב פעם נוספת).