אוהד אפרים: "עשינו הרבה טעויות ואנחנו נלמד מהן"

העונה המטלטלת, המתיחות בהנהלה, הגיבוי המוחץ לאבי דנן והסכסוך עם האוהדים. יו"ר אסי גלבוע אוהד אפרים מסכם עונה ראשונה בתפקיד: "לא מצטער שנכנסתי לכדורגל. מתיחות בהנהלה? הגזימו. צמצמנו 50 אחוז מהחובות. הקבוצה חייבת הרבה לסבח דניאל. השאיפה? שחצי מהסגל יתבסס על מקומיים"

"בשנה הזו עשינו הרבה טעויות ואנחנו נלמד מהן, אבל בשורה התחתונה עמדנו בשתי המטרות המרכזיות שלנו. הראשונה הייתה-הישארות בליגה והשנייה היא צמצום החובות. בעונה הזו צמצמנו יותר מ-50 אחוז מהחוב שהיה למועדון".

יו"ר אסי גלבוע, אוהד אפרים, מסכם בראיון ל"עמקניוז" את העונה הראשונה שלו בתפקיד, שמבחינתו הייתה מאתגרת מאוד ובכל החזיתות. "קיבלנו את הקבוצה כשהיא הייתה על סף קריסה", טוען אפרים, "הקבוצה ניצלה העונה מפירוק והרבה בזכות ראש המועצה עובד נור.
קיבלנו קבוצה עם חובות גדולים. ראש המועצה עובד נור ועוזרו שניר פרידמן, שהכל נעשה בידיעתם – נתנו לנו רוח גבית ומשענת ענקית בכדי לצאת מהבור הכלכלי. אני מאמין ומקווה שעד סוף העונה הבאה הקבוצה תהיה נקייה מכל חוב".

עם יד על הלב, מצטער שנכנסת לכדורגל?

"אני לא מצטער. חשוב לי שהמועדון הזה ינקה את השולחן מבחינה כלכלית וחשוב לי לא פחות שהקבוצה הזו תחזור לצעוד קדימה בצמרת ליגה א'. אני כאן בכדי לממש את המטרות האלה".

מה למדת בשנה הזו?

"שהכדורגל הוא עולם מאוד מאתגר ומעניין. עד לפני כניסתי לתפקיד לא ייחסתי חשיבות גדולה לנושא של חדר ההלבשה ויותר התמקדתי בצד המקצועי. כיום אני מבין שלמרקם החברתי במועדון ולאווירה בחדר ההלבשה יש תפקיד מכריע בהצלחת הקבוצה. ולכן, לקראת העונה הבאה אנחנו נשים דגש רב על בחירת שחקנים שמתאימים לנו קודם כל מבחינה חברתית ורק אחרי זה מבחינה מקצועית".

מה גרם לך להתנגד לפיטורים של אבי דנן?

"לא יכול להיות מצב שבו מאמן יהיה טוב בסיבוב הראשון כי הקבוצה עשתה תוצאות יפות ופתאום בסיבוב השני יגידו שהוא גרוע ולא מבין כדורגל. אני לא מסוג היו"ר שמפטרים מאמנים כל שני וחמישי. אני מאמין בלתת קרדיט לטווח ארוך".

הייתה מחלקות גדולה לגבי המשך דרכו של המאמן?

"כל הפרסומים על מחלוקת גדולה וריבים בהנהלה היו מוגזמים. באופן טבעי כשיש חמישה חברי הנהלה אז ברור שיהיו דעות שונות וחלוקות. בסופו של דבר התקבלה החלטה בהנהלה להמשיך עם אבי דנן שגם הוא יצטרך לשפר כמה דברים בעונה הבאה. מה לעשות שהוא גם מאמן צעיר וגם הוא שילם העונה שכר לימוד".

אבי דנן מאמן אסי גלבוע בינתיים יכול להיות מרוצה
אבי דנן מקבל קרדיט לטווח הארוך מאפרים

אין יותר מתיחויות בהנהלה?

"הנהלת אסי גלבוע הייתה משפחה אחת ותישאר כזו תמיד. לא משנה מה, בסופו של דבר אוכלים קובות אצל סבח דניאל ביום שישי בבית. בהזדמנות זו אני רוצה לומר שסבח דניאל אומנם בקושי הגיע למגרשים בגלל מצבו הבריאותי, אבל הוא תרם ועזר לקבוצה המון מאחורי הקלעים. הוא עשה את העבודה מול הספקים, והרבה אנשים המתינו בסבלנות לחוב שלהם בגלל שהם עושים לו כבוד".

אחד מהדברים החשובים מבחינתו של אפרים זה קידום שחקני הבית. "השנה התחלנו בתהליך מואץ של שילוב של שחקנים מקומיים, הוא אומר, "יש לנו 7 שחקני בית בקבוצה הבוגרת. במקביל אנחנו רוצים להחזיר שחקנים מקומיים שיצאו החוצה, כמו אפי סבג חדר פודה וסולטן זועבי. בעונה הבאה יעלו עוד שלושה שחקנים מהנוער. כשהשאיפה היא שלפחות חצי מהסגל יתבסס על שחקנים מקומיים".

מה יש לך להגיד על קבוצת הנוער שירדה?

"הנוער ירד ליגה אבל זה לא אסון. לפעמים יותר קל לבנות שחקנים בליגה השלישית מאשר בליגה הלאומית שהקבוצה מצויה במלחמת הישרדות. בהזדמנות זו אני רוצה לפרגן לזכי הרוניאן על העבודה המצוינת שהוא עושה במחלקה. יש לנו יופי של מחלקת נוער, והאליפות של ילדים א' והעלייה של נערים א' לליגה הארצית מעידות על כך".

המטרות בעונה הבאה?

"להמשך בצמצום החובות ולהגיע לשולחן נקי בתום העונה הבאה. להישאר בליגה ורצוי שזה יהיה בצורה פחות דרמטית מכפי שהיה בעונה האחרונה. וכמובן להמשיך להעניק במה לשחקנים מקומיים".