אגן הכנרת: עבר, הווה ועתיד

עדויות נופיות לשינויים קדומים, תצפיות ומחקר בעידן של שינויי סביבה, היערכות לקראת שינויים עתידיים במרחב הכנרת, ואלו רק חלק מהנושאים המרתקים שיידונו ביום עיון וסיור שיתקיים לראשונה במכללה האקדמית כנרת. צילום: רשות הכינרת

אגן הכנרת הינו אחד האזורים העשירים ביותר מבחינת אירועים היסטוריים שהתחרשו בו, וכך גם מבחינת מיקומו הגאוגרפי והטופולוגי, אשר הופכים אותו לאחד האזורים הפעילים ביותר בשטחה של ישראל היום, אך גם בימים עברו, רק השבוע נחשפנו ביתר שאת לפעילות הטקטונית שמתרחשת כל העת במקום, עם שתי רעידות האדמה שקרו במהלך הימים האחרונים. לשמחת הפעם האירועים הללו הסתיימו ללא נפגעים בנפש. מעבר לכך, למקום יש חשיבות זואולוגית רבה, שכן בעלי חיים רבים תלויים באקו-סיסטם הביולוגי הייחודי שקיים באזור זה בלבד.
על מנת להבין ולהכיר יותר טוב את אגן הכנרת ואת סודותיו, המכללה האקדמית כנרת החליטה לקיים יום עיון וסיור מיוחדים ביום חמישי, ב' באדר א תפש"ב, 3.2.2022. דרך כנס שיועבר דרך זום. בנוסף לכנס העיוני, תתאפשר גם התנסות מעשית דרך השתתפות באחד משני הסיורים: (1) סיור הידרולוגי עם ד"ר נתי ברגמן; (2) סיור ארכיאולוגי באתר בית הבק עם פרופ' מוטי אביעם. הסיורים יתקיימו ברכבים פרטיים בלבד ולטובת מניעת הדבקה.
בנוסף לסיורים במהלך הכנס יתקיימו הרצאות של מומחים ישראלים בעלי שם בינלאומי, כגון: פרופ' מוטי אביעם, פרופ' דני נדל ואחרים, בנושאים שונים ומגוונים, בהם: עדויות נופיות לשינויים קדומים, ביטויים שונים לטקטוניקת הלוחות וטקטוניקת המלח באגן כינרת, מחנה דייגים-ציידים-לקטים משיא הקרחון האחרון, זיהוייה של בית ציידה והקשר למפלסי הכנרת, תצפיות ומחקר בעידן של שינויי סביבה, תיירות בעידן זיהום הנחלים, שינויים בשפיעת מעיינות ובהיקף המשקעים באגן הכנרת, התמודדות רשות הטבע עם זיהום נחלי הגולן, היערכות לקראת שינויים עתידיים במרחב הכנרת, פולשים בכנרת בעידן של שינויי סביבה, אתגרים עתידיים באגן הכנרת, פעילות קק"ל במאבק במשבר האקלים באגן הניקוז של הכנרת ועוד.
פרופ' שמעון גפשטיין, נשיא המכללה האקדמית כנרת: "אנו במכללה דוגלים בכך שהמכללה תפעל מתוך ולטובת המקום, מתוך תחושת מחויבות עמוקה. אנו משקיעים רבות בחיזוק החיבור של הסטודנטים, הסגל, וגם התושבים למקום המיוחד שבו אנו יושבים. אגן הכנרת, הינו אחד האזורים היפים והמיוחדים ביותר בשטחה של מדינת ישראל ולו עבר עשיר במיוחד. אנו מזמינים את הציבור הרחב לקחת חלק ולהשתתף בכנס וכך גם בסיורים שטרם נראו כמותם.
למידע נוסף על יום העיון : https://tickchak.co.il/24102
הכנס יתקיים בזום בקישור: https://us02web.zoom.us/j/82953205361#success

הלגיון הרומי חוזר לחיים במגידו

|

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|