אבי מלכה: "אני מבין את אלה שכועסים עליי"

החלוץ, שהחזיק בחוזה ל-3 שנים בגלבוע, עורר סערה גדולה לאחר שסיכם במכבי שעריים מליגה א' דרום (ירוויח כ-25 אלף בחודש). הקבוצה מהתענכים קיבלה פיצוי (50 אלף שקלים). מלכה, שבקרוב יעבור לגור בגן נר, אומר: "רוב האנשים הבינו אותי כי מדובר בהתקדמות מקצועית וכלכלית. לא סגרתי דלת. אני רוצה לסיים את הקריירה שלי בגלבוע"

אסי גלבוע חוותה השבוע את אחד השבועות הסוערים בתולדותיה. רגע אחרי התיקו 1:1 מול טבריה בשישי, התברר כי החלוץ אבי מלכה, השחקן הכי משמעותי בקבוצה (בעל השכר הגבוה במועדון, 11 אלף שקלים בחודש), סיכם בדיסקרטיות מאחורי הקלעים על חוזה לשנתיים במכבי שעריים מליגה א' דרום, במסגרתו אמור להשתכר כ-25 אלף שקלים בחודש.


אחרי ההלם הראשוני והזעם העצום כלפי השחקן, שלפני שלוש עונות עשה מהלך דומה כשעזב את גלבוע בפתאומית ועבר למכבי דליה, במועדון מהתענכים הבינו שאינם יכולים לעמוד בדרכו. ולכן, מה שנותר להם לעשות היה לדרוש פיצוי כספי ע"ס 50 אלף שקלים תמורת שחרורו



אלא שבמכבי שעריים, קבוצה בעלת תקציב של כ-5 מיליון שקלים שכבר החתימה שחקנים כמו סלים טועמה ושי אבוטבול, סירבו בתחילה להיענות לדרישה וטענו כי בגלבוע מנסים לסחוט אותם. בסופו של דבר, לאחר מו"מ ארוך ומתיש הצדדים הגיעו להבנות והעסקה הושלמה.   

אין ספק כי עזיבתו של מלכה היא מכה קשה מאוד לאסי גלבוע. מלכה כבש עד כה את כל חמשת השערים של אסי גלבוע בליגה, ומעבר לכך הוא היה דמות דומיננטית בחדר ההלבשה וגם אחראי במידה רבה להבאתם של לא מעט שחקנים לקבוצה בקיץ (בני סימנטוב, אבי עמוס, מאור אושרי).

• רוצה לסיים את הקריירה בגלבוע

החלוץ, שבתחילת חודש נובמבר צפוי לעבור לגור בגן נר, אמר: "אני שמח שכל הסיפור הזה מאחורינו. אני מאוד אוהב את הקבוצה ואת האנשים בגלבוע. אני מקווה שהם יצליחו גם בלעדיי".
לגבי העובדה שלא מעט אנשים בגלבוע כועסים עליו, הוסיף מלכה: "אני יכול להבין את הכעס שלהם. אבל הם גם צריכים להבין שמבחינתי מדובר בהתקדמות מקצועית וכלכלית.
בסך הכל לא סגרתי דלת. אני חושב שכל אחד אחר במקומי היה מקבל את אותה החלטה. המטרה שלי היא לחזור לסיים את הקריירה בגלבוע. רוב האנשים הבינו אותי, ואלה שלא הבינו אותי אז אני מבין אותם".
>