מוריה בן חמו שמתנדבת בבית אורי בעפולה: זוכת פרס לנוער מתנדב מצטיין על שם אלעד ריבן ז"ל

מוריה, המתגוררת במושב שדה יעקב שבעמק יזרעאל, נבחרה יחד עם נדב פרידמן, תלמיד ישיבת תקוות יעקב במועצה. השניים, תלמידי החינוך ההתיישבותי, פועלים לקידומה של הערבות הדדית ותחושת הלכידות בחברה הישראלית, לשילובם של בעלי צרכים מיוחדים בחברה ולתמיכה בילדים חולים ובמשפחות מעוטות יכולת
צילום: רונן חורש, לע"מ

בטקס חגיגי שנערך אמש במשרד החינוך בירושלים, במעמד שר החינוך, יואב קיש, מנכ"ל המשרד, מאיר שמעוני והדוקטור צביה ריבן, אמו של אלעד זכרונו לברכה, הוענק אות שר החינוך לנוער מתנדב מצטיין ע"ש אלעד ריבן ז"ל לשנת תשפ"ד.
האות הוענק ל-11 תלמידים מכל הארץ, שניים מתוכם תלמידי המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער:
הראשונה, מוריה בן חמו (י"ב) ממושב שדה יעקב, תלמידת תיכון אזורי עומר משגב במועצה אזורית משגב. מוריה פעילה בהדרכה בנוער שדה יעקב, פרוייקטים קהילתיים, בית אורי – לבעלי צרכים מיוחדים, מער"ית במד"א, מתנדבת בחירום ב'חרבות ברזל', מדריכה ופעילה בבני עקיבא ומובילה בהנהגת תלמידים שכבתית.
נדב פרידמן (י"ב) ממורשת, תלמיד ישיבת תקוות יעקב במועצה אזורית עמק יזרעאל. נדב הוא מנטור לצעירים מאותגרים, מורה לפיזיקה מן המניין עבור תלמידי כיתה י', מדריך, חונך ומלווה למידה, מדריך בתנועת בני עקיבא, רכז גרעין נחשון, מתנדב ב"קו לחיים" ופעיל ביישוב בו גר וארגן מגוון פעילויות התנדבות במלחמה.
התלמידים שקיבלו את אות המתנדב נבחרו מתוך כ- 340,000 אלף תלמידים ותלמידות הפעילים בתכנית: התפתחות אישית ומעורבות חברתית".

צילום: רונן חורש, לע"מ

מדובר בתלמידים ותלמידות שפועלים לקידומה של הערבות הדדית ותחושת הלכידות בחברה הישראלית, לשילובם של בעלי צרכים מיוחדים בחברה ולתמיכה בילדים חולים ובמשפחות מעוטות יכולת.
אלעד ריבן ז"ל, שנספה באסון הכרמל, ראה את השירות למען הכלל כמשימת חייו. הטקס, שמנציח את מורשתו, נערך בידי משרד החינוך מדי שנה, מאז שנת 2012.
השר קיש: "הנוער שלנו הוא מקור לגאווה לאומית. גם בתקופות מאתגרות כמו זו שאנו חווים, התלמידים והתלמידות ממשיכים להתנדב ולתרום לחברה בצורה מעוררת השראה. הם מהווים דוגמה חיה לערכים של ערבות הדדית ותיקון עולם, ומוכיחים שהעתיד של מדינת ישראל בידיים טובות."
מאיר שמעוני: "התכנית 'התפתחות אישית ומעורבות חברתית' מניבה פירות מרשימים. לראות את בני הנוער שלנו מתגייסים למען הקהילה, גם בעת מלחמה, זה מחמם את הלב. הם מגלמים את רוח ההתנדבות של אלעד ריבן ז"ל ומהווים מופת לחברה כולה. אנו גאים בהם ומחויבים להמשיך ולטפח את רוח ההתנדבות בקרב הדור הצעיר."
ד"ר סער הראל, מנהל המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער: "אלו הפנים היפות של הנוער במדינת ישראל ובחינוך ההתיישבותי אשר מוביל ומעודד התנדבות ומעורבות חברתית של תלמידינו בבתי הספר האזוריים, בכפרי הנוער ובפנימיות, בישיבות ובאולפנות. מרשים לראות את היקף פעילותם התנדבותית של התלמידות והתלמידים ואת התגייסותם בצו 8 חברתי גם בתקופת המלחמה".