הפועל עפולה: עונה מאכזבת עם טעם חמוץ / טור אישי

אבי חכם בטור אישי ל'עמקניוז' מנתח את העונה המאכזבת של הפועל עפולה: "אילולא הפציעה של טרידוול, עפולה הייתה מסיימת בין שלוש הראשונות. עפולה מיעטה בשנים האחרונות לייצר שחקני בית, דבר שמקשה עליה לבנות קבוצה שאפתנית בתקציב ריאלי"

עונת הכדורסל בליגה הלאומית מגיעה אל הישורת האחרונה ולראשונה זה שנים הפועל עפולה לא תיקח חלק בפלייאוף העליון של הליגה הלאומית.

בשנים האחרונות הפועל עפולה קיבעה את עצמה כקבוצת צמרת רצינית, שמועמדת מדי עונה להעפיל לליגת העל. ניהול תקציבי נכון, תשלומים בזמן, תנאים לשחקנים שלא מביישים אף קבוצות מליגת העל, וזאת תודות לניהול יסודי ושקט של היו"ר יוסי מלכה. גם במצבי לחץ כשהדברים לא הולכים כשורה אין אצל היו"ר מלכה התלהמות, אלא ניסיונות אמיתיים לפתור בעיות תוך מתן שקט מקצועי למאמן, דבר לא מובן מאליו בכלל בעולם הספורטיבי בו אנו נמצאים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• התחיל מבטיח עד שהמזל התהפך

עונת הכדורסל השנה נראתה מבטיחה עת עפולה הצליחה להחתים לשורותיה את הזר המרשים ביותר לטעמי בליגה, דימיטריוס טרידוול.  ביחד עם ג'יילן קאנון הבטיחה עפולה קו מאסיבי תחת הסלים, שאלמלא המזל הרע שדבק בקבוצה בשנתיים האחרונות עם הפציעות של הזרים-אין לי ספק שעפולה הייתה מדורגת בשלב זה בין שלושת המובילות בליגה. הפציעות פגעו בשטף המשחק וביכולת של הגארדים הצעירים לבוא לידי ביטוי, שכן העדר מאסה תחת הצבע יצר להם פחות הזדמנויות לקליעה חופשית.

זהו לא סוד שכדי להביא שחקנים לצפון המשימה יותר מקשה ועפולה מיעטה בשנים האחרונות לייצר שחקני בית, דבר שמקשה עליה שבעתיים לבנות קבוצה שאפתנית בתקציב ריאלי.

על מנת לכוון לצמרת הכדורסל אני חושב שהגיע הזמן לחזק את מחלקת הנוער במאמנים מהשורה העליונה מאזורנו וכאלו יש למכביר. וזאת על מנת שבעוד 5-10 שנים השלד המרכזי של הקבוצה הבוגרת יהיה מושתת על שחקנים מקומיים (ראו דוגמת את רעננה, גלבוע ועוד).


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• צעד לאחור נועד כדי להעיף אותך קדימה

על העירייה ומחלקת החינוך להבין כי ספורט וכדורסל הם מודל לחינוך ולתרבות כמו תנועות הנוער. ויש להשקיע משאבים בנושא, הן מבחינה כספית והן מבחינת תשתיות בכדי לאפשר גידול מאסיבי של העוסקים בספורט. למרות הנסיבות המקלות, בשורה התחתונה עפולה מסיימת את העונה הזו עם טעם חמוץ והרגשת פספוס אך כמו כל דבר בחיים לעתים צעד לאחור נועד כדי להעיף אותך קדימה.

6 מדליות בתחרות ארצית למועדון האגרוף מעפולה

|

"יש לי רצון ותוכניות לבנות עם הקבוצה משהו גדול"

|