מסכמים 2016 בספורט: האירועים המרכזיים שנזכור מהשנה

היום בחצות תסתיים שנת 2016 שהייתה גדושה בהתרחשויות ספורטיביות מקומיות רבות, אסי גלבוע כבר עם מאמן שלישי, לחמן הולך, לחמן נשאר, הפועל בית שאן מתפרקת מנכסיה בעקבות מצבה הכלכלי ועוד, כתב הספורט אורי דוד מביא לכם את האירועים הכי המרכזיים שקרו השנה, ושנזכור אותם זמן רב גם לאחר שהשנה תחלוף

31• גלבוע/גליל חוזרת לליגת העל

עבור הפועל גלבוע/גליל, שהפכה בשנים האחרונות לקבוצה הבכירה של האזור, שנת 2016 האירה פנים במיוחד.
חמש שנים אחרי האליפות ההיסטורית, במאי 2015 הפועל גלבוע/גליל נשרה לליגת המשנה, במה שנראה אז כמו סוף דרכו של האיחוד. אבל הקבוצה המאוחדת הוכיחה שהירידה הייתה לצורך עלייה. בעונה הזו היא חזרה למקורות, אגרה אנרגיות חדשות, ביצעה חישוב מסלול מחדש ואף חיזקה את החיבור שלה עם הקהל המקומי.

גלבוע גליל אלופת ליגה לאומית לשנת 2016
גלבוע גליל אלופת ליגה לאומית לשנת 2016

ובסופו של דבר, אחרי עונה אחת בלבד, במאי 2016 הקבוצה העפילה בחזרה לליגת העל אחרי שהביסה 52:68 את קרית אתא במשחק החמישי והמכריע של סדרת הפלייאוף בליגה הלאומית.
גלבוע/גליל, שכבר הייתה בפיגור 2:1 בסדרה, השלימה קאמבק גדול והציגה כדורסל נהדר שזיכה אותה בכרטיס לליגה הבכירה. אגב, מי שבלט מעל כולם במשחק העלייה הוא ג'ייסון סיגרס שקלע 18 נקודות וקטף 9 ריבאונדים. כידוע, אותו סיגרס המשיך עם הקבוצה גם לליגה הבכירה, ושם הוא בינתיים מוכיח שיש לו מה למכור גם בליגה של הגדולים.
כל שנותר לנו הוא לחזק את ידם של ראש המועצה עובד נור, הבעלים חיים אוחיון והמנכ"ל המסור ארצי פרטי – שמתחזקים בינתיים את המפעל הספורטיבי הנפלא בצורה מיטבית ובעיקר עם ראש מורם. היידה הפועל…

• אלישע לוי וערן שדו: מהפריפריה לנבחרת ישראל

שנת 2016 תיזכר כשנה שבה שתי דמויות ספורטיביות צנועות להפליא שצמחו באזור, אלישע לוי וערן שדו, עשו את דרכם אל הבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי: נבחרת ישראל.

לוי, שהחל את קריירת האימון שלו כמאמן צעיר בהפועל בית שאן המיתולוגית מונה למאמן הנבחרת הלאומית, מינוי שדובר בו רבות בתקשורת הישראלית. ושדו, שהחל דרכו כמאמן כושר בקבוצת הכדורגל העירוני של עפולה, הצטרף אליו לכוורת המקצועית של הנבחרת כמאמן כושר.

מאמן נבחרת ישראל אלישע לוי, בימיו כמאמן הפועל בית שאן
מאמן נבחרת ישראל אלישע לוי, בימיו כמאמן הפועל בית שאן

חשוב להדגיש כי דרכם של השניים לצמרת הכדורגל הישראלי הייתה רצופה מכשולים ותלאות, במיוחד בתור כאלה שהגיעו מהפריפריה, הרחק מאור הזרקורים וגם ללא "ויטמין P". אבל בזכות העבודה הקשה, היושרה המקצועית ובמיוחד הצניעות-הצליחו השניים לטפס לאט לאט ובזהירות במעלה המדרגות עד שהגיעו לקצה הסולם בראש מורם.
כעת, כל שנותר לנו הוא לאחל להם להישאר שם כמה שיותר זמן, כי כל מי שעוסק בספורט מבין ויודע שדי בקלות 'חולפת לה תהילת עולם'.
אל אל ישראל…צילום תמונת אלישע לוי בכותרת: טל לוי

• החלום ושברו…של הג'ינג'י מעפולה

2016 תיזכר כשנת גאות ושפל עבור "המאמן העפולאי" ארז אדלשטיין.
ביוני 2016 נחת הג'ינג'י מעפולה בקול תרועה רמה ביד אליהו כמאמן ראשי של הצוללת הצהובה. אדלשטיין גדל והתחנך בעפולה ומשם הגיע לצמרת הכדורסל בישראל. הוא שיחק כדורסל בקבוצת הנוער של בירת העמק בתפקיד רכז, תפקיד אותו מילא גם בנבחרת הנוער של ישראל. את קריירת האימון המקצועית שלו הוא החל בשנת 1990, כעוזרו של בועז ״בוזי״ ינאי בגבעת יגור. בעשור השני והשלישי לחייו הוא לקח חלק פעיל בקידום הכדורסל בעיר ובעמק, בטרם התקדם למשרות בכירות בקבוצות הבכירות בישראל ובאירופה.

ארז אדלשטיין
ארז אדלשטיין

לאחר מינויו כמאמן ראשי של מכבי ת"א, אדלשטיין סיפק ראיון מקיף ל"עמקניוז"-בו הוא הבהיר כי לא צפויים לו חיים קלים. שימו לב לכמה ציטוטים שלו מאותו ראיון: "אין ספק שמדובר במשימה סופר-קשה. אני נכנס למועדון גדול ולרשימה מכובדת של מאמנים גדולים שאימנו שם. יש ציפיות גבוהות.  מצפים שאני אעשה דברים גדולים. זה משהו אחר. זו קבוצה יותר עמוקה עם יותר אגו, ובאופן טבעי תחרות יותר קשה. מצפה לי אתגר גדול".
למרות הדברים האלה שאמר ולמרות כל מה שהוא עבר בכדורסל, ספק רב אם משהו בדרך היה יכול להכין אותו למה שהתרחש ב-26 לאוקטובר 2016, כאשר באישון לילה הוא קיבל הודעה שהוא מפוטר מתפקידו כמאמן מכבי ת"א. אגב, אדלשטיין נכנס לספר ההיסטוריה של מכבי ת"א כמאמן הראשון שהודח על ידי ההנהלה אחרי חמישה משחקים בלבד.
ארז, לא משנה מה קרה או יקרה בעתיד, חובבי הכדורסל העמק ימשיכו לתמוך בך ולהעריך את פועלך, כי כולם יודעים מה אתה שווה. זה לא אתה, הבעיה היא במערכת המסואבת של מכבי ת"א שעושה טעויות של טירונים ונוח לה להפיל את התיק על גבם של המאמנים, שהפכו מבחינתם לש"ג חבוט וחסר ערך.

6 מדליות בתחרות ארצית למועדון האגרוף מעפולה

|

אתם מוכנים לזה? מרוץ winner הסרגל יוצא לדרך

|

"יש לי רצון ותוכניות לבנות עם הקבוצה משהו גדול"

|