"יש אנשים במכבי שחיכו לארז בפינה"

יוסי הררי, איש הכדורסל הוותיק מעפולה יוצא בביקורת חריפה כנגד הנהלת מכבי תל אביב, בעקבות פיטוריו המפתיעים של ארז אדלשטיין, "ארז הוא גאון כדורסל, לא פחות מזה, לא נתנו לו צ'אנס להצליח", אומר הררי

הפיטורים של ארז אדלשטיין, ביום ראשון לפנות בוקר, הותירו את חובבי הכדורסל בכל רחבי ישראל המומים ומופתעים. למרות שני ההפסדים ביורוליג, אף אחד לא דמיין סיטואציה שהג'ינג'י מעפולה יסיים את תפקידו מיד אחרי חגי תשרי. אבל המציאות הוכיחה אחרת והנהלת מכבי תל אביב כבר "הנחיתה" את הגיליוטינה על צווארו של אדלשטיין. ראשית דרכו של אדלשטיין ברומן עם הצהובים, נצבעה בגוונים ורודים. חיבוקים לרוב, פרגון באמצעי התקשורת, החתמה של סוללת כוכבים עם עבר מוכח באן.ביי.איי וביורוליג וציפיות בגובה מגדלי עזריאלי.
אחרי ההפסד מול מילאנו, קבוצת יורוליג לגיטימית כבר נרשמו סדקים ראשונים ברומן המדובר שנפערו למימדים עצומים אחרי ההפסד בחמישי

איש הכדורסל הותיק מעפולה וחברו של אדלשטיים קוצף על מכבי ת"א
יוסי הררי איש הכדורסל הותיק מעפולה 

האחרון לריאל מדריד. בכל קבוצה אחרת, גם בישראל וגם באירופה ההפסדים הללו יכלו לעבור איכשהו, אבל במכבי תל אביב סיר הלחץ החל לבעבע, וגם אחרי הניצחון על חולון במוצ"ש החלו להישמע רחשים בסביבתו של המאמן מבירת העמק, וכיום תושב המרכז. זה נגמר בהודעה לקונית לתקשורת, כשארז זכה ל"כבוד" ולסטטוס של המאמן שפוטר הכי מהר בכל הזמנים במכבי תל אביב, תואר שאף אחד לא האמין שיכול להתקיים.

• "ארז היה צריך לחתום על חוזה לשלוש עונות ולא לשנה אחת

גם בברנז'ת הכדורסל בעמק התקשו להאמין שאדלשטיין יפוטר כל כך מהר. חברו הקרוב יוסי הררי, התייחס בהרחבה לפיטורים והעביר ביקורת חריפה על הנהלת הצהובים: "הפיטורים של ארז הם ביזיון גדול של ההנהלה. מה שארז שכח, הם לא יזכרו לעולם. הם נהגו כלפיו בדרך הנמוכה ביותר שאפשר. מעבר להנהלה כנראה שהיו גם כמה שחקנים, זרים וישראלים שפחדו ש'יחתכו' אותם ולכן הם 'סימנו' את ארז כבעיה. עדיף למשל שמכבי היו עושים בדק בית ובודקים לפני מדוע צסק"א לא חידשה את החוזה של סוני וימס שהעביר ביקורת גלויה על ארז. שיחת טלפון אחת עם דן שמיר והייתה להם תשובה".
"כואב לי מאוד באופן אישי על ארז", הוסיף הררי, "אני אפילו לא מנסה ליצור איתו קשר. אני מכיר אותו היטב ויודע שבימים הקרובים הוא ירצה להיות לבד ולנתח את מה שקרה. בהמשך כמובן שאדבר איתו. הוא רגיש וצריך להתאושש ואין לי ספק שהוא קורא כל מילה שנכתבת עליו. אותי מכעיס שמכבי תל אביב לא נתנה לו את מאה ימי החסד. ארז היה גם צריך לחתום על חוזה לשלוש עונות ולא לשנה אחת, ככה בהנהלת מכבי לא היו ממהרים ל'חתוך' אותו. צריך לזכור שהוא לא הפסיד לנמושות כדורסל באירופה, אלא לשתי קבוצות שהן מהטופ – כשחלק משחקניו הבכירים פצועים וחלק חזרו מפציעות. הוא פשוט היה צריך לאמן בתנאים של סיר לחץ מתמשך ובסופו של דבר היה שעיר לעזאזל. במכבי תל אביב לצערי כללי המשחק הם אחרים. שיהיה לכולם ברור, מבחינה מקצועית ארז הוא המאמן מספר 1 בישראל. לדעתי, אם זה היה תלוי בכמה דמויות בכירות במכבי תל אביב, בעיקר הדור הוותיק והישן, הוא מלכתחילה לא היה מאמן בקבוצה לא נתנו לו את הכבוד הראוי לו. פגשתי את ארז לפני מספר שבועות והוא אמר שהכל בסדר בקבוצה ושהיא מתקדמת.

אין לי ספק שהוא לא חלם שכך תסתיים הדרך שלו עם מכבי. אולי יש עוד כמה וכמה דמויות בכירות בקבוצה שרואות בו סדין אדום – ופשוט חיכו לו בפינה. הוא נכנס עתה לרשימה מכובדת של מאמנים שפוטרו בדרך לא נאותה ממכבי. אני חושב שהוא עושה נכון שהוא לא מתראיין לתקשורת בתקופה הנוכחית, מלאת האמוציות בה הוא נמצא כעת", אומר הררי.

• "רמי הדר? איפה היו יכולות האימון ההגנתית שלו עד עכשיו?

אנשי הכדורסל בעמק היו השבוע חלוקים בנוגע לשאלות הלויאליות של רמי הדר לאדלשטיין. חלקם טענו כי הדר היה צריך להתפטר מיידית, כפי שנהג אדלשטיין בעבר כשהיה עוזר מאמן, וחלק טוענים כי צריך להיות הוגנים ולהודות שלא בכל יום נופלת למאמן ההזדמנות למאמן לקבל את משרת האימון של מכבי, ולכן ההחלטה של הדר לגיטימית, "כולם אומרים שרמי הדר ניחן ביכולות אימון הגנתיות וזה השטח שלו, וגם הוא אומר שבכוונתו לשפר את הגנת הקבוצה ואני שואל ותוהה היכן היכולות הללו היו עד כה? הרי הוא היה חלק בלתי נפרד מצוות האימון של מכבי".

סירב לדוברות, ימשיך לפרשן - אבי חכם
אבי חכם פרשן הכדורסל מעפולה בטור נוקב

• אבי חכם: בארז (ים) נפלה שלהבת

מועדון מכבי ת"א בכדורסל, המועדון שלאורך עשורים רבים הסתובב עם הטיקט המחייב 'המועדון של מדינה', פשט את הרגל מוסרית.
רבות מדובר לאחרונה על מעמד המאמן ההולך ומידרדר בעולם החדש.
ואני אומר כי המאמן בעידן הנוכחי הוא האחרון בשרשרת המזון ומשמש לעיתים קרובות כבובת וודו שנועדה לספוג את טעויות הניהול, רחשי הקהל וטעויות השחקנים.

• הכי קל להפיל את הכישלון על המאמן

למאמן בעידן בו בעל המאה הוא בעל הדעה הצטמצמו הסמכויות אפילו בבחירת השחקנים. חברי הנהלה ובעלי ממון מצאו דרך קצרה להתפרסם ולקבל הכרה בדעת הקהל, שאלמלא הספורט אף אחד לא היה יודע על קיומם. וכך, ללא הכשרה וידע, הם מקבלים החלטות ולעיתים 'נמרחים' על ידי סוכני שחקנים שדוחפים להם שחקנים לא ראויים. הם לוקחים מאמנים ומצפים מהם לעשות ניסים בהרכבים שלעיתים לא תואמים את 'האני מאמין של המאמן'.
יתרה מכך בכל שנה מוחלף סגל השחקנים ומגיעים בין 7-8 שחקנים חדשים ומצפים שתוך 6 שבועות יעמיד המאמן קבוצה מאומנת ששומרת ומתקיפה בתיאום מלא.
שכר המאמן (שלרוב בעידן הנוכחי מחזיק עונה אחת בלבד) בין האחרונים בשרשרת המזון, ומכאן כאשר ישנה אי הצלחה קל לכוון את מחדלי בעלי המאה כלפי המאמן שמקבל 'כנפיים' בכל 2-3 הפסדים.
נכון, גם למאמנים יש חלק בעניין-למשל, ההתפשרות על עקרונות, על שכר והכמיהה למשרת אימון קורצת-הם קרקע פורייה וחרב פיפיות כלפי המאמן, במיוחד כאשר הדברים לא הולכים כשורה.

• מושפעים מעיתונות צהובה

הנהלות המורכבות מציבור בעלי ממון נכנעות עד מהרה לעיתונות צהובה וללחץ הקהל ובדרך כלל המאמן הוא הכתובת לכך. למאמן בעידן החדש צריך יותר קשרים עם עיתונאים, הרבה יחסי צבור ובעיקר 'לזרום' עם כוכבי הקבוצה, ולא, דרכו לפיטורים סלולה בכביש המהיר.
דוגמאות יש למכביר-אריק בנאדו בכדורגל אשר מכרו לו מבלי לשאול אותו 4 שחקנים, את הקפטן שזה הכי בסיסי לא נתנו לו לבחור, הקהל לוחץ ויתכן שכבר בכתיבת שורות אלו הוא יקבל מסר שהוא מפוטר. וכל זאת כי התפשר על עקרונות.

מנגד: צביקה שרף, הידוע כעומד על דעתו עם ניסיון של 40 שנים, לא קיבל הצעת עבודה ושכמותו יש למכביר שלא עובדים למרות הניסיון והידע. וכך גם חברי ארז אדלשטיין, שפוטר במהלך המהיר ביותר בתולדות מכבי, למרות שהסגל במרביתו לא נבחר על ידו, ולמרות פציעות ששיבשו את ההכנה.

• הנהלת מכבי ת"א נכנעה לכמה פרימדונות

ההנהלה הכושלת נכנעה ללחץ הקהל, לכמה פרימדונות מקרב השחקנים שדעתם לא נוחה מדקות המשחק ולכמה טורי עיתונות שראו שחורות לעתיד לבוא. ואם בארז (ים) נפלה שלהבת מה יאמרו אזובי הקיר? מועדון פאר וותיק כושל עונה אחר עונה בבחירת שחקנים ובהחתמות הזויות לחוזים ארוכי טווח של שחקנים מבוגרים ופצועים, ממהר 'להקיא' מכיסו סכומים אדירים מפחד פן לא ימכרו מנויים.

6 מדליות בתחרות ארצית למועדון האגרוף מעפולה

|

ברקע מלחמת "חרבות ברזל": מרוץ בשביל הבנים הדרוזים 2024 יוצא לדרך

|

"יש לי רצון ותוכניות לבנות עם הקבוצה משהו גדול"

|