רפי בוסקילה: "להבדיל ממאמנים אחרים, לי יש עבודה ואני לא לחוץ"

שבועיים אחרי שהוא פוטר מנצרת עילית והוזכר כמועמד להגיע לגלבוע, המאמן רפי בוסקילה התפנה לראיון. הפיטורים? "היו פזיזים מדי וחבל". המתיחות בחדר ההלבשה? "היו כמה שחקנים שלא דיברו ביניהם אבל זה לא באשמתי". הבעיות עם ירדן כהן? "מעדיף לא להיכנס לזה". חזרה אפשרית למגדל העמק? "לא חושב על זה בכלל"

הרומן הקצר של המאמן רפי בוסקילה עם הפועל נצרת עילית ממחיש עד כמה חייו של מאמן כדורגל יכולים להיות נזילים. בוסקילה, שבעונה שעברה השאיר את הקבוצה בליגה בצורה הירואית והפך לסוג של מושיע, פוטר לפני כשלושה שבועות מתפקידו לאחר 6 מחזורים בלבד, כשהוא מתקשה להבין את הפזיזות של ראשי המועדון.

"אני חושב שהייתה פזיזות בהחלטה", אומר בוסקילה בראיון ל"עמקניוז", "כבר אחרי המשחק מול רמת השרון היו ניגונים. חבל מאוד. כי אפשר היה לעשות שם דברים טובים ויפים. אבל זה חלק מהכדורגל, ואני לא נאחז בקרנות המזבח".

יש סגל טוב, אז מה לא תיפקד שם?

"רק במחזור השלישי והרביעי עברו בבקרה חמישה שחקנים. אמרתי לכולם קצת סבלנות, כי באמת האמנתי בקבוצה. אבל זה שיקולים שלהם ואני לא נכנס לזה. זה כבר מאחוריי. למרות ההחלטה של גיל ברעם, בסיום הפגישה חיבקתי אותו ונפרדנו בצורה מכובדת".

• הבעיות בחדר ההלבשה

חלק מהגורמים במועדון סבורים כי הפיטורים של בוסקילה באו בין היתר בגלל האווירה העכורה שהייתה בחדר ההלבשה, כשלא מעט שחקנים היו מסוכסכים ביניהם, דבר שפגע ככל הנראה גם בתפקוד הקבוצה על המגרש. "הכל שטויות במיץ עגבניות", טוען המאמן, "אומנם יש כמה שחקנים שלא מדברים אחד עם השני אבל זה לא באשמתי. צריך להוציא שחקן או שניים ויש לך אנשים מדהימים בנצרת עילית".

היו לך לא מעט בעיות עם ירדן כהן?

"אני לא הראשון וגם לא האחרון שרב עם ירדן כהן. היו עוד חמישה – שישה מאמנים לפני שהיו להם תקריות עם ירדן כהן. אבל אני מעדיף לא להיכנס לזה".

התוכניות שלך לקראת ההמשך?

"עכשיו תקופת החגים ואני אהיה בבית. רק לאחרונה הייתה לי הצעה מקרית אתא אבל הייתי עדיין בנצרת עילית וההצעה לא הייתה רלוונטית. אני לא מודאג כי אני בטוח שיהיו הצעות. להבדיל ממאמנים אחרים, לי יש עבודה אז אני לא לחוץ".

בשתי הקדנציות שלך בלאומית פוטרת מהר מאוד?

"בטבריה עוד איכשהו עברנו פרק זמן רציני, אבל בנצרת עילית אנחנו עוד בתחילת העונה וזה חורה לי. אני חוזר ואומר אם הייתה סבלנות שם אז בטוח שזה היה מצליח. אני מאחל לנצרת עילית בהצלחה ומקווה שלא יהיו בתחתית".

חושב שאתה מאמן ראוי ללאומית?

"אני ראוי לליגה הזו באופן חד משמעי. רק בעונה האחרונה עשיתי הישג חסר תקדים עם נצרת עילית".

לא מדגדג לך לחזור למגדל העמק?

"ממש לא. יש מאמן טוב וקבוצה טובה. רפי בוסקילה תמיד יהיה מזוהה עם הקבוצה, אבל אני לא חושב שצריך לעשות שינוי במגדל העמק. כרגע זו לא אופציה מבחינתי. אני עוקב אחרי הקבוצה, כי זו העיר שלי. מאחל להם בהצלחה ומחזיק להם אצבעות".