תזרמו איתנו: בוחרים את הבילוי הכי 'שווה' בעמקים ביולי אוגוסט

מרגישים איך פתאום החום עולה? החודשים הלוהטים של הקיץ לפנינו, זמן טוב לבחור את המקומות הנעימים שירעננו ויצננו אותנו. פארקי המים בעפולה ונוף הגליל? האסי בניר דוד? המעיינות בנחל הקיבוצים או גני חוגה? הבחירה שלכם
צילום: דוברות עיריית עפולה ונוף הגליל

התחזית לימים הקרובים לא עושה עימנו חסד וזו בלשון המעטה. החזאים מכינים אותנו למזג אוויר לוהט ושרבי ולקינוח- גל חום כבד שישרור בכל רחבי הארץ. מפנטזים על הקלה? תמתינו בסבלנות לשבת.
אז בכדי להתרענן קצת אנחנו מאפשרים לכם לבחור את האטרקציות הכי מרעננות ליולי אוגוסט האכזריים.

 

← עושים גליצ' בעפולה
פארק המים של העפולאים הפך חיש מהר לאטרקציה מבוקשת על תושבי בירת העמק וגם האזור. מתקני הפארק כוללים בריכת פעוטות, בריכת ילדים, עולם הילד, מגלשות, אבובים, בריכה חצי אולימפית
מתקני כושר שדה, מלתחות מפוארות ומתקן להורדת נכים למים בצורה נוחה. בריכת הפעוטות והסיפונים מוצלים לנוחות הילדים והמשפחות.

גליצ עפולה
גליצ עפולה

← פארק המים בנוף הגליל

פארק המים הגדול והמושקע הוקם על ידי עיריית נוף הגליל בהשקעה של כ – 45 מיליון שקלים. הפארק משתרע על שטח של 12 דונמים. בפארק שלושה מתחמי מים, בריכת שחייה, משטחי דשא ומלתחות.
המתחם הראשון, 'עולם הילד' מיועד לפעוטות מגיל אפס עד 6 וכולל מתקנים ואטרקציות מותאמות לילדים בגיל הרך עד 6 -7. הילדים יוכלו ליהנות בשלוש מגלשות מים, בריכת שחייה ומגוון אטרקציות של משחקי מים ומתקני מים מושקעים, מתחם 'עולם הילד' מקורה וכולל ושטחי ישיבה להורים שיצפו בילדיהם המתגלשים.
המתחם השני מיועד לילדים בוגרים, לבני נוער וגם למבוגרים שאוהבים להתגלש במים. המתחם כולל ארבע מגלשות גוף בגובה של 7 מטרים שנעות בארבעה מסלולי גלישה. המתחם השלישי מיועד אף הוא לבוגרים כולל מגדל מנהרות גלישה באבובים בגובה של: 15 מטרים, 12 מטרים ו – 9 מטרים. בנוסף למתחמי מגלשות המים, הפארק כולל בריכת שחייה קיצית עם מתקן קירוי, משטחי דשא מוצלים, כסאות חוף, מלתחות, שטחי שיזוף ופודטראקים.

פארק המים, נוף הגליל
פארק המים בנוף הגליל

← היסטוריה תנ"כית בתל יזרעאל

תל יזרעאל הוא מסוג המקומות שכדאי לסור אליהם בכל הזדמנות שעוברים לידם וליהנות מהנופים ומהשלווה שבו.
אמנם מהכביש המקום לא נראה מרשים במיוחד, אך כשמחנים את הרכב בחניון הקטן שבצל חורשת האורן ומתקרבים אל ראש מדרון הבזלת התלול המשקיף על הרי נצרת, גבעת המורה והגלבוע, התמונה משתנה לגמרי: למטה, בין ההרים והגבעות, נחים שדות העמק, נושקים לנחל חרוד היורד אל הירדן.
בתל יזרעאל שכנה בתקופת המקרא אחת הערים החשובות של ממלכת ישראל. המעיין היפה שלרגלי התל היה עֵד, כך מספר המקרא, להכנות של המלך שאול לקראת הקרב האחרון שלו בגלבוע. הרבה יותר מאוחר, בתקופת מלחמת השחרור, נערכו קרבות קשים לכיבוש התל – המפתח לשליטה בעמק יזרעאל. קק"ל הכשירה ופיתחה את סביבת התל והקימה בו חניון ומצפור. בחניון יש שולחן אחד נגיש ושביל נגיש המוביל אל המצפור. בחורשה שבעין יזרעאל הוצבו שולחנות קק"ל לנוחות המבקרים.


← בילוי משובב נפש במעין חרוד
פארק נופש בחיק הטבע למרגלות הר גלבוע. בפארק זורם הפלג של מעיין חרוד, הנובע במערה, ובמדרון המתנשא מעליו צופה על העמק אחוזת הקבר של יהושע ואולגה חנקין ליד ביתם הקטן, המספר את סיפור חייהם.

מעין חרוד
מעין חרוד

← סחנה נטול 'מנגלים'
הגן לאומי גן השלושה (הסחנה) הוא אתר ייחודי בקנה מידה ישראלי ועולמי. זהו אתר מגוון בו מעיינות חמימים ובריכות טורקיז, פינות נעימות ומוצלות על גדת הנחל, מדשאות ועצים ולצידם אתר חומה ומגדל – המציג שחזור בגודל טבעי של ישוב חומה ומגדל הראשון בארץ, מוזיאון חיי המלווה במייצג חוויתי, שרידים ארכיאולוגים ומוזיאון ובו עתיקות מהאזור ומתרבויות שכנות. השבועון האמריקני הנודע TIME אף שיבץ אותו ברשימת עשרת אתרי המים מעשי ידי אדם היפים בעולם. החל מראשית החודש הגן הפך ל'גן ירוק', ללא מנגלים.

סחנה (גן השלושה)

← 'חלוקי נחל' באסי
כמובן שאסור לפספס ביקור צונן באסי, נחל המריבה של ישראל. בעקבות עמדת המדינה ניתן לבלות בימים אלה ב"חוף הירוק", כשהכניסה מחלקו המערבי של הנחל הטורקיזי. האסי פתוח לציבור הרחב בחינם ומאפשר גישה נוחה למים ושחייה במיימיו הצלולים.


← נחל הקיבוצים, עין מודע ועין שוקק בעמק המעיינות

למרות טמפרטורות הנושקות ל-40 מעלות ולעיתים חוצות את המספר המלחיץ, פארק המעיינות יכול להיות אופציה מושלמת וקסומה למפלט מהשרבים הלוהטים של ישראל.
אז מה האופציות? תמיד מומלץ להתחיל בנחל הקיבוצים, נקודת מוצא אהובה במיוחד עם הילדים המשתובבים. עוד באזור: מעיינות עין מודע ועין שוקק הקסומים.
עין מודע הוא מעיין גדול ויפהפה שמימיו נקווים לבריכה רחבה, השוכנת בצל בריכת אקליפטוס. ברחבי המעיין צל, שולחנות פיקניק מסודרים והכי חשוב: מים נעימים ומרגיעים.
עין שוקק הוא ללא ספק אחד המעיינות היפים בישראל, עם מים צלולים בטמפרטורה קבועה של 25 מעלות, צמחייה עשירה ואמת מים מודרנית.

עין שוקק
עין שוקק

← שלוש בריכות במעין עין יהודה בעין הנצי"ב

מעיין עין יהודה נובע בשקע טבעי בשוליו הצפוניים של קיבוץ עין הנצי"ב, והוא היה ידוע בבריכת המים העמוקה, שניכרה בצבעה הכחלחל ובצלילותה. הכרזתו כגן לאומי הביאה עמה תנופת פיתוח לטובת המטיילים, תוך שילוב אלמנטים לטובת שימור המערכת האקולוגית.
בעין יהודה תוכלו ליהנו מחוויית ביקור משודרגת הכוללת שלוש בריכות מים בגוון תכלת-טורקיז המוקפות בסבך קנים, צמחיית נחלים ועצי תמר. הבריכות הוכשרו לרחצה, שכשוך ובילוי בטבע, כולל הנגשה של בריכה אחת.


← ידידותי למשפחה: גני חוגה

פארק מים טבעי עם שלושה אגמי רחצה, כשמסביב למעיינות הוקם פארק נופש לבילוי משפחתי בחיק הטבע, עם מדשאות מוצלות, שעשועי מים לילדים ואפשרות לקמפינג באוהלים, אוהלים ממוזגים ויורטים. עוד במקום: שרותים מרווחים ומקלחות, חניון לילה לקרוונים, חנות נוחות ועוד.

בלילות של ירח מלא: "לילה לבן" בעמק יזרעאל

|