שבוע מודעות לסרטן העור בכללית נפתח

"למרות המצב והנטייה בתקופות של מתיחות ביטחונית לדחות בדיקות חשובות, אנו מזכירים שחשוב להמשיך ולשמור על הבריאות ושגרת הבדיקות. אבחון מוקדם מציל חיים"
צילום: תמונת המחשה Freepik

שבוע המודעות לסרטן העור: במסגרת המבצע השנתי שמתקיים בשיתוף עם האגודה למלחמה בסרטן, כללית תפעיל תחנות בדיקה ב-56 ערים וישובים ברחבי הארץ. בנוסף, במהלך שבוע המודעות כללית תקיים פעילות הסברה והדרכה לציבור במטרה להגביר את המודעות לחשיבות ההתנהגות החכמה בשמש, ובכלל זה: הרצאות בנושא סרטן העור וחשיבות ההתנהגות החכמה בשמש למניעתו; דוכני מידע בהם ניתן לקבל חוברות הסברה וחומרים נוספים; בדיקות וייעוץ עם רופאי עור ועוד. בנוסף, בבתי מרקחת של כללית נמכרים תכשירי הגנה מהשמש בהנחה של  עד 75% ללקוחות כללית מושלם ועד 55% ללקוחות כללית.
לדברי פרופ' דיאן לוין, מנהלת המחלקה לחינוך ולקידום בריאות בכללית "הפעילות השנתית להעלאת המודעות למניעת סרטן העור ואבחונו המוקדם נושאת פירות! נתוני רישום סרטן בישראל מעידים על כך  שישנה ירידה משמעותית  בתמותה מסרטן עור בישראל. הרוב המכריע של החולים מאובחנים בשלב מוקדם, דבר שמשפר את סיכויי הטיפול לריפוי ולהפחתה בתמותה. אנו ממליצים לציבור לנצל את שבוע המודעות כדי ללמוד עוד על המחלה ודרכי המניעה שלה. גילוי מוקדם של המחלה יכול להציל חיים, ולכן חשוב לא להזניח את הסימנים ולהיבדק אצל רופא עור בכל מקרה של חשש. בשנה שעברה, נבדקו בכללית במהלך שבוע המודעות למעלה מ-1,600 איש. חשוב לציין, גם אם לא הצלחתם לתאם תור במסגרת שבוע המודעות, ניתן לבצע בדיקה במהלך כל השנה, במיוחד אם מופיעות נקודות חן או שומות חדשות, או שכאלה שקיימות כבר, מתחילות לשנות את גודלן, צורתן או צבען, או שנוצר פצע שאינו מגליד".
ד"ר פואד אבו ריא, מומחה לרפואת עור ורכז התחום במחוז צפון בכללית מזכיר "חשיפה לא מוגנת לשמש עלולה לגרום לנזקים הנראים לעין באופן מידי כמו כווית שמש, ולנזקים ארוכי טווח אשר אינם מתגלים לעין באופן מידי – קמטים, הזדקנות מוקדמת של העור, כתמים חומים וצהובים, נגעים קדם סרטניים וסרטן העור מסוגים שונים, וכמו כן להופעה של עכירות בעדשות של העיניים (קטרקט). מומלץ להגיע לבדיקה של כל שטח העור על ידי רופא עור אחת לשנה ולהקפיד על הגנה מפני קרינת השמש הכוללת הימנעות מחשיפה לשמש בשעות החמות ולאורך זמן. כאשר אנו נמצאים בשמש מומלץ על חבישת כובע רחב שוליים, שימוש בתכשירי הגנה, לבוש מתאים ושימוש במשקפי שמש להגנת העיניים. במידה ומופיעה נקודת חן חדשה או חל שינוי בנקודת חן קיימת, יש להגיע לבדיקת רופא עור בהקדם שכן איבחון מוקדם של מלנומה – מציל חיים!".

על פי הערכת האגודה למלחמה בסרטן בכל חודש מתגלים בישראל כ- 167 נשים וגברים עם סרטן העור ובשנת 2023 אובחנו בישראל כ – 2,000 חולות וחולים חדשים כ – 60% מהם גברים וכ – 40% נשים.
מדובר במבצע ארצי ייחודי לישראל שיזמה האגודה למלחמה בסרטן, בשיתוף קופות החולים, אשר הודות לו ולמודעות הציבורית במהלך כל השנה, שיעורי ההצלחה של הגילוי המוקדם בישראל הוא מהגבוהים בעולם, עובדה המאפשרת עליה בסיכויי הריפוי וירידה דרמטית בתמותה מסרטן העור.

כך תעשו את זה נכון: תזונה בריאה למשפחה בחופש הגדול

|

שמים את אורח החיים הבריא במרכז כבר מגיל צעיר

|