שבוע אחר השריפה בתחנת "אקוסיק": תושבים רבים ברחבי עפולה והעמקים מתלוננים על מטרדי ריח

"הריח נוראי ובלתי נסבל, העשן ממשיך לאפוף אותנו כבר שבוע שלם ואנחנו סובלים מכאבי ראש ותחושת מחנק", אומרים תושבים המתגוררים במרחב. בתחנת המעבר הותקן היום קו מים של מקורות. מנכ"ל המפעל טוען כי נעשים כל המאמצים ומופנים כל המשאבים במטרה לסיים את האירוע בהקדם האפשרי. בשרותי הכיבוי ממשיכים בסיורים באזור לכל אורך שעות היממה
צילום: המשרד להגנת הסביבה

שבעה ימים חלפו מאז פרצה השריפה הגדולה בתחנת המעבר לפסולת יבשה אקוסיק הסמוכה לעפולה, ותושבים רבים מתלוננים על מטרדי ריח קשים.

מעבר לריחות והאוויר שאופף את המרחב, תושבים רבים פנו ל"עמקניוז" והתלוננו על קושי בנשימה, כאבי ראש, גירודים ותושבים נוספים אף הוסיפו כי הם מסתובבים עם מסיכה.

בקרב תושבי יישובי האזור נשמע גם זעם וביקורת חריפה על נציגי המשרד להגנת הסביבה, שלטענתם לא מגן על בריאות התושבים – כפי שהיה מצופה ממשרד ממשלתי שאמון על הגנת הסביבה.
במשרד להגנת הסביבה ציינו כי מפקחי המשרד להגנת הסביבה פעלו בשבוע האחרון בכדי לעקוב אחר השתנות כיווני הרוח, לנטר את איכות האוויר בהתאם ולמסור הנחיות לאזורי מגורים שעלולים להיות מושפעים מכך.

"המשרד להגנת הסביבה רואה בחומרה את האירוע"

מדוברות המשרד להגנת הסביבה נמסר: "צוות מפקחים של המשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה, בשיתוף גורמי אכיפה נוספים, החלו לגבות עדויות בשטח ולתפוס מצלמות וחומרים שישמשו להמשך חקירה. המפקחים תפסו אמצעים שקשורים על-פי החשד לביצוע עבירה, כולל מדיה דיגיטלית. פעולות החקירה ימוצו והתיק יועבר להגשת כתב אישום כנגד המעורבים בביצוע עבירה סביבתית חמורה זו.
המשרד להגנת הסביבה רואה בחומרה את האירוע ויפעל באמצעי האכיפה המנהליים והפליליים העומדים לרשותו למצות את הדין עם האחראים למפגע. מנהלת מחוז צפון, ד"ר סיגל בלומנפלד שנמצאת בשטח, אף שוחחה עם ראש המועצה האזורית גלבוע, דני עטר ועם ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל, שלומית שיחור רייכמן וראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, כדי שייערכו בהתאם לכך שהאירוע עלול להמשיך ולהתפתח ולהשפיע על תושבי האזור".

שרותי הכיבוי: "אנחנו זמינים לכל מענה"

מדוברות שרותי הכיבוי נמסר: "תחנת הכיבוי של עפולה נתנה ועדיין נותנת מענה הולם ומקצועי במשך כל ימות השריפה במפעל אקוסיק. מדובר בהררי פסולת אדירים שלא ניתן לכבותם במים. הכבאים פעלו להורדת הלהבות באמצעות טבעות היקפיות של מים, מה שמנע באופן ודאי את התפשטות האש לאובייקטים נוספים. בנוסף, עבודת הכבאים בשעות הראשונות הצילה לא מעט כלים שעמדו בסמוך. המצב נכון להיום: מתבצעים סיורים במהלך כל יום על מנת לוודא שאין סכנה לאף אובייקט מסביב". עוד הוסיפו בשרותי הכיבוי: "התחנה זמינה לכל מענה והיא בקשר עם הנהלת המפעל. נציין שנערכו גם ישיבות מסודרות עם הרשויות ונציגי המפעל".

תגובת "אקוסיק": "אנו עושים מאמצים אדירים וכבירים לסיים את כיבוי השריפה".

בועז סרוסי, מנכ"ל תחנת המעבר לפסולת יבשה אקוסיק: "אנו עושים מאמצים אדירים וכבירים לסיים את כיבוי השריפה, ופועלים 24/7 במשמרות. התקנו היום קו מים מחברת מקורות וזה יגביר את קצב הכיבוי בצורה דרמטית. החברה מודעת למטרד הריחות בשבוע האחרון ומפנה את כל הכוחות, המאמצים והמשאבים במטרה לשוב לשגרה ולעדכן על סיום האירוע לחלוטין".