רפאלי: "ציפיתי מעצמי להגיע רחוק יותר, בוסקילה לא פוטר בגללי"

הקשר המוכשר (24) מקיבוץ הזורע, שצמח בנוער של עפולה וסומן כהבטחה גדולה, נדד בשנים האחרונות בלא מעט קבוצות בליגה א' ולא הצליח לממש את הפוטנציאל. בראיון ל"חדש בעמק" הוא מספר מדוע הוא לא פרץ קדימה, האם רפי בוסקילה פוטר בגלבוע בגללו ומה התכניות שלו לעונה הבאה?. צילום: "אבי רביבו, צילום ספורט"

"לא חשבתי שאני אתקע בליגה א'. בגיל 24 ציפיתי מעצמי להיות בליגה יותר גבוהה מליגה א'", הדובר: הקשר המוכשר גיא רפאלי שסיים עונה מאכזבת עם אסי גלבוע.
לפני קצת יותר מארבע שנים הקשר המוכשר מקיבוץ הזורע שיחק בנוער של עפולה בליגה השנייה וסומן כהבטחה גדולה. הוא זריז, טכני ויצירתי בצורה בלתי רגילה.
את העונה הראשונה שלו בבוגרים הוא רשם במדי אסי גלבוע ולאחר מכן הצטרף להפועל בית שאן והגיעה עימה לפלייאוף העליון. התחנה הבאה שלו הייתה מעלות, קבוצה שנבנתה לפני שנתיים במטרה להיאבק בצמרת ליגה א' אבל איכשהו היא התגלגלה לליגה ב'. באותה עונה רפאלי גם נעדר תקופה ממושכת בגלל קרע ברצועה הצידית של הברך ולקח לו זמן להתאושש. בעונה האחרונה הוא חזר לקדנציה נוספת באסי גלבוע, ושוב יצא עם תחושת מועקה גדולה.


"נכון שהייתה תקרית לא נעימה עם המאמן ולא הייתי צריך להתפרץ ככה בספסל. אבל היו הרבה דברים אחרים בין ההנהלה למאמן. רפי בוסקילה לא הלך הביתה בגללי."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"בתכל'ס, בארבע השנים האחרונות הרגשתי שאני דורך במקום ולא הצלחתי לפרוץ קדימה ולהביא לידי ביטוי את היכולות שלי. זה מאוד מציק לי", מודה רפאלי, "ציפתי מעצמי להיות במקום האחר. בליגה א' לא הכי כיף לי".
בימים אלה המאמן מוריס אוזן קיבל את המנדט לבנות קבוצה חדשה לחלוטין באסי גלבוע. אחד השחקנים הראשונים שהוא שם עליהם דגש זה רפאלי. השאלה היא האם הקשר מעוניין להישאר בגלבוע עונה נוספת. "אני מאוד אוהב את אסי גלבוע, אבל כרגע אני מעוניין לבחון אופציות נוספות", הוא עונה בדיפלומטיות. "אני רוצה להיבחן בעירוני נשר והפועל עפולה ובמידה ולא אמצא קבוצה בלאומית אז ארד לאופציה של ליגה א'. אני לא פוסל את אסי גלבוע אבל כן מעדיף לשחק בקבוצה עם יומרות".
אתה מסוגל להשתלב בלאומית?

"ברור שזה לא יהיה פשוט אבל מצד שני זה גם לא בשמיים. אני רק צריך לקבל הזדמנות ואני מאמין שאוכיח את עצמי".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עד כה לא הצלחת לפרוץ קדימה. מה הסיבה?

"לא פרצתי וזה מאוד מציק לי. בדיעבד אני יכול לומר שקיבלתי החלטות לא טובות. גם מבחינה אישית סבלתי מחוסר מזל. הייתי בקבוצות שהחליפו הרבה מאוד מאמנים ועברתי גם פציעה בברך".

איך אתה מסכם את העונה האחרונה שלך?

"הייתה עונה קשה במיוחד עם הרבה מתח ולחץ. היו חילופי מאמנים ושחקנים באו ועזבו בקצב מסחרר. עונה שאני מעדיף לשכוח".

האם רפי בוסקילה פוטר בגללך?

"נכון שהייתה תקרית לא נעימה עם המאמן ולא הייתי צריך להתפרץ ככה בספסל. אבל היו הרבה דברים אחרים בין ההנהלה למאמן. רפי בוסקילה לא הלך הביתה בגללי. דווקא הייתי בקשר טוב אתו. פשוט לאנשים היה נוח לתפוס טרמפ על העניין הזה ועשו מזה סתם כותרות".

מה אתה מאחל לעצמך לקראת העונה הבאה?

"חוותי שנתיים לא פשוטות. אני מקווה לחזור ליהנות מכדורגל".