ראש עיריית מגדל העמק יקי בן חיים בכנס הנדל"ן: "כך נפתור את משבר ההתחדשות העירונית בעיר"

ההגבלות על הבנייה העירונית נוכח הקרבה לבסיס רמת דוד, המניעה לבנות לגובה שמטרפדת השקעות של יזמים והחשש מרעידות אדמה, בשל השבר הסורי- אפריקאי: יקי בן חיים, ראש עיריית מגדל העמק הציג בפאנל המרכזי של כנס הנדל"ן את משנתו בנוגע להתחדשות עירונית ודיור ומהדהד מסר: "אני מצפה שהממשלה תתן לנו פתרון"

ראש עיריית מגדל העמק יקי בן חיים השתתף היום אמש בפאנל המרכזי של מרכז הנדל"ן במלון דייויד אינטרקונטיננטל בתל אביב בנושא התחדשות עירונית. בפאנל השתתפו שישה ראשי ערים: מתן דיל ראש עיריית רחובות, יקי בן חיים ראש עיריית מגדל העמק, ניר בן חיים ראש עיריית חדרה, איציק רוכברגר ראש עיריית הוד השרון, אמנון סעד ראש עיריית יהוד מונסון, רועי גבאי ראש עיריית יבנה.
את הפאנל הנחתה קרן מרציאנו, העורכת הכלכלית של חברת החדשות 12N. בפנאל הציגו ראש הערים את הבעיות המרכזיות שעולות בעיר שלהם בנושא דיור. בן חיים שבעברו שימש כיזם נדל"ן, פעל ל'סגירת' עשרות עסקאות בשוק הנדל"ן ומבין היטב את השוק סיפר בפאנל על הבעיות המרכזיות שחווה העיר מגדל העמק.


"מגדל העמק סובלת מהחלטת הממשלה להגביל את בניית הבניינים לגובה מסוים בעקבות הימצאותו של בסיס רמת רמת דוד הסמוך. זה מונע מיזמים להשקיע בעיר כאשר עלות ההשקעה היא 1-6, דבר שאינו כדאי" אמר בן חיים.


"לצורך ההשוואה בהרצליה היחס הוא 1-3, אז או שהמדינה תשקיע מיליארדים בחידוש מבנים או שיאשרו לנו לבנות לגובה. אנו לא נפקיר את הדיירים שלנו במבנים שלא עמידים לרעידות אדמה בייחוד שאנו העיר השלישית בשבר הסורי אפריקאי. זה יכול להוביל לאסונות", ציין בן חיים.
לסיום אמר בן חיים: "אני מצפה שהממשלה תתן לנו פתרון בנושא, תגדיל את גודל הבניינים בכדי שנוכל לפתח את העיר, לחדש אותה ובעיקר לשמור על ביטחונם של התושבים. בזה אני הולך להתמקד".