"צוותי כללית שנמצאים בחזית, מסכנים את חייהם והעשייה שלהם מרשימה״

מאות מעובדי כללית השתתפו במפגש הוקרה לעובדי ומתנדבי מערכת הבריאות בקו העימות והצפון
צילום: כללית



משרד הבריאות ערך מפגש הוקרה לעובדי ומתנדבי מערכת הבריאות ביישובי קו העימות ובצפון.
מאות עובדי כללית השתתפו במפגש והתרגשו לשמוע את דברי התודה והברכה שנאמרו
שר הבריאות, אוריאל בוסו, אמר בכנס כי מאז השבעה באוקטובר עובדי מערכת הבריאות באזור הצפון מתמודדים עם מציאות חסרת תקדים. כעשרה חודשים של כוננות מוגברת, עשרות אלפי תושבים שהתפנו מבתיהם וכאלה שנשארו למרות הירי הבלתי פוסק. למרות הסכנה המרחפת, מערכת הבריאות הייתה ועודנה כאן בשבילם. לא מפקירים אף פצוע בשטח ולא משאירים אף תושב ללא מעטפת רפואית. כדי שהם יוכלו לקבל את המענה הרפואי הנדרש בזמינות ובנגישות מירבית. אלמלא קופות החולים וארגון ההצלה הלאומי איני יודע כיצד היינו יכולים לצלוח את המשבר ואת האתגר חסר התקדים שאנו ניצבים מולו. כשר הבריאות שעומד בראש מערכת הבריאות, אני מלא הערכה על ההירתמות שלכם למען הזולת ועל ההקרבה ללא תנאי".
אלי כהן, מנכ״ל כללית, אמר לנוכחים "כי אנשינו מכל המרפאות באיזור הם אנשים שרואים את טובת החולים והציבור לפני טובתם האישית. אני פוגש את העובדים מידי שבוע בכל מקום בו הם נמצאים כולם מתמודדים עם המצב שפקד את המדינה חלקם במילואים בעצמם או בני המשפחה במילואים חלקם מפונים. עצם ההגעה והנסיעה שלהם כל בוקר למרפאה ולעיתים קרובות תחת אש היא גבורה אמיתית לא פחות". המנכ״ל סיים בברכה מהמקורות, עדכנית מאי פעם, "תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה, כל הנוכחים סיימו בתקווה להשבת החטופים ובחזרה בשלום של החיילים.
ד"ר אביטל מרגלית, מנהלת מינהלת גליל, ואורית ישראלי מנהלת האחיות במרכז רפואה יועצת, קנב, של כללית מחוז צפון בקריית שמונה, תיארו את ההיערכות הנרחבת עקב האירועים מיום 8.10 ואת עוצמתם של הצוותים שבאה לידי ביטוי בכל יום
מנכ״ל משרד הבריאות, משה בר סימנטוב אמר "המשך התיפקוד שלכם בתקופה הזאת והנוכחות הרצופה שלכם במרפאות ללא הפסקה משרה תחושת ביטחון לכל האנשים אשר חיים כאן במדינה. בימים הקשים האלה אתם מאירים אור גדול שנותן תקווה".
"צוותי כללית שנמצאים בחזית, מסכנים את חייהם והעשייה שלהם מרשימה. הם מעוררי הערצה וממשיכים להגיע למרפאות תחת אזעקות וטילים, תוך סיכון חייהם, וזאת מתוך תחושת שליחות ומחויבות למטופלינו. הצוותים שלנו, בשגרה ובחירום, נותנים שירות רפואי איכותי ומקצועי ומלווים את הציבור בכל מצב. יש על מי לסמוך!" סיכם ד"ר מרדכי דיין, מנהל המחוז.צ