עצוב: שר החוץ לשעבר דוד לוי הלך לעולמו בגיל 86

לוי, תושב העיר בית שאן היה פוליטיקאי, מדינאי, איש ציבור מוערך וחתן פרס ישראל.
הנשיא הרצוג ספד ללוי ואמר: ״אנו נפרדים היום בצער רב מלוחם חברתי במלוא רמ״ח איבריו, מי ששפתו העשירה והייחודית היתה קול מובהק לעיירות הפיתוח ולפריפריה משך עשרות שנים״. ראש העיר נועם ג׳ומעה: ״הלך מאיתנו היום אחד מגדולי האומה, מי שקודם כל היה דוגמא והגשמת חלום עבור כל ילד ומבוגר שצמח וגדל בבית שאן החל משנות ה-70 ועד היום״
צילום ארכיון: יעל שביט

פרידה מלוחם חברתי: דוד לוי, אישיות בולטת ומשפיעה בציבוריות נפטר היום והוא בן 86. לוי כיהן לאורך השנים בשורה ארוכה של תפקידים בכירים ובינהם כשר החוץ, שר הבינוי והשיכון, סגן ראש הממשלה וחבר כנסת. בשנת 1995 פרש מהליכוד והקים את תנועת גשר.
שמו של לוי, שנולד ברבאט מרוקו, הוזכר בעבר כמועמד לנשיאות.
לאורך כל השנים הוא המשיך להתגורר בעיר בית שאן, העיר שבה הוא זכה להערכה רבה מהתושבים.
בשנת 2016 קיבל את פרס בגין.
לוי הותיר אחריו אישה, תריסר ילדים, נכדים ונינים. שנים מילדיו, ז׳קי ואורלי כיהנו אף הם כחברי כנסת.
בשנת קיבל לוי אות הוקרה על מפעל חייו למען חיזוק החברה הישראלית ומדינת ישראל ושנתיים מאוחר יותר זכה בפרס ישראל על מפעל חיים בתרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.

״ביטוי מרשים למנהיגות חברתית אמיתית ומעוררת השראה״

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לו ואמר: ״סיפור חייו של דוד לוי, הנער שעלה ממרוקו הישר אל המעברה, ומשם פילס את דרכו אל עמדות ההנהגה הבכירות במדינה – הוא ביטוי מרשים למנהיגות חברתית אמיתית ומעוררת השראה, המשקפת את פניה היפים של הישראליות. אנו נפרדים היום בצער רב מלוחם חברתי במלוא רמ״ח איבריו, מי ששפתו העשירה והייחודית היתה קול מובהק לעיירות הפיתוח ולפריפריה משך עשרות שנים – בכנסת, בהסתדרות ובממשלה. סגן ראש הממשלה, שר החוץ, וכמובן שר הבינוי והשיכון המיתולוגי שהוביל ביד רמה את פרויקט שיקום השכונות.
דוד לוי, חתן פרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה, ייזכר בקורותיה של ישראל כסמל של ממלכתיות ועשייה חברתית פורצת דרך אשר הותירו חותם אמיתי על החברה והמדינה. הייתה לי הזכות לעבוד איתו וללמוד מתבונתו וניסיונו. תנחומים למשפחתו ולאוהביו הרבים, יהי זכרו ברוך״.

״הלך מאיתנו היום אחד מגדולי האומה״

מדוברות עיריית בית שאן נמסר: ״העיר בית שאן מרכינה את ראשה בצער וכאב גדול עם מותו של דוד לוי, שר החוץ לשעבר וחתן פרס ישראל. מנהיג, סמל להצלחה ופורץ דרך עבור תושבי העיר בית שאן ומדינת ישראל כולה.
ראש העיר נועם ג'ומעה: "הלך מאיתנו היום אחד מגדולי האומה, מי שקודם כל היה דוגמא והגשמת חלום עבור כל ילד ומבוגר שצמח וגדל בבית שאן החל משנות ה-70 ועד היום ומי שפרץ דרך עבור רבים כל כך במדינת ישראל כסמל להצלחה, כשרון, חתירה לשלום לצד שמירה על עקרונות וביטחון, אבל בעיקר מי שבזכותו מדינת ישראל הפכה שוויונית יותר עבור אזרחיה, ולא משנה מהו מוצאם והיכן הם גרים.
תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

"כשאתה עובד כרפתן מקצועי אין שבתות, חגים, לא חופשות ולא טיולים לחו"ל"

|

דרכו האחרונה: דוד לוי ייקבר הערב בבית שאן

|

כך תעשו את זה נכון: תזונה בריאה למשפחה בחופש הגדול

|