עפולה: ערכות חירום לאזרחים וותיקים

עיריית עפולה באמצעות עמותת "דור לדור" ובשיתוף הג'וינט איתרו אזרחים וותיקים הזקוקים סיוע ותמיכה וחילקו להם ערכת חירום הכוללת חוברת הנחיות, מקלט רדיו, סוללה נטענת, פנס, משרוקית, אביזרי ספורט ועוד
צילום: דוברות העירייה

עיריית עפולה דואגת לאזרחים הוותיקים: לאור המצב הביטחוני המתוח, בעיריית עפולה נערכים לכל תרחיש ולצד הערכות במישורים שונים ומגוונים הכוללים שדרוג מקלטים, רכישת ציוד חירום, תרגול שוטף ועוד, החליטו בחודש האחרון בעיריית עפולה לקדם מיזם חשוב ומבורך כאחד – חלוקת ערכות חירום לאזרחים וותיקים הזקוקים לכך.
מי שקידם את היוזמה היא עמותת "דור לדור" בשיתוף הג'וינט שאיתרו בחודשים האחרונים אזרחים וותיקים הזקוקים לתמיכה וסיוע בעקבות המצב הביטחוני שהחל באירועי השביעי באוקטובר ועד לימים אלה. מדובר על כ-1500 ערכות הכוללות בין היתר חוברת הנחיות, מקלט רדיו, סוללה נטענת, פנס, משרוקית, אביזרי ספורט ועוד. החלוקה נקבעה על פי מדדים ידועים המשפיעים על מצבי סיכון לאזרחים וותיקים כגון רמות נגישות נמוכות או מצבי בדידות או מצב סוציו-אקונומי נמוך או מצב תפקודי נמוך (כגון נכות), היעדר עורף משפחתי ועוד. מנכ"ל עמותת "דור לדור" יאיר כתר, סיפר על היוזמה: "כפי שעיריית עפולה מקפידה לטפח פעילויות איכות חיים לאזרחים וותיקים בשגרה על אחת כמה וכמה בימי חירום. תודה לג'וינט על השותפות בחולקת הערכות ונקווה שתושבי העיר לא יאלצו להשתמש בהם לעולם".