עפולה נמצאת בצמרת הערים המצולמות בצפון

ברחבי העיר פזורות כיום כ-300 מצלמות לאחר שבחודשים האחרונים הותקנו לאחר כ- 120 מצלמות נוספות בעלות של יותר מ- 2 מילון שקלים ברחבי העיר בתיאום ובשיתוף תחנת משטרת עפולה
צילום: תמונת המחשה FREEPIK

מחזקים את הביטחון בעיר עפולה: עיריית עפולה באמצעות אגף ביטחון, היחידה לביטחון קהילתי והלשכה לפניות הציבור והשירות לתושב קידמו בחודשים האחרונים את התקנתם של כ-120 מצלמות חדשות ברחבי העיר לחיזוק הביטחון ותחושת הביטחון של תושבי העיר ובאיה. בסך הכל פועלות כיום ברחבי העיר כ-300 מצלמות ב-32 אתרים ומוקדים שונים במרחב הציבורי שהותקנו בתיאום המשטרה ואגפי העירייה הרלוונטיים.
בעיריית עפולה ציינו השבוע שכל המצלמות הפזורות ברחבי העיר משדרות בזמן אמת למוקד העירוני וסייעו לא פעם בעבר למשטרת ישראל, היחידה לשיטור עירוני ואגף הפיקוח לפענח פשעים ולתפוס עבריינים בזמן ביצוע עבירה או מיד לאחריה. עוד הוסיפו כי בעתיד הקרוב יתווספו מצלמות נוספות במוקדים נוספים ברחבי העיר.
רק לאחרונה, מיד עם תחילת החופש הגדול, תועדו באמצעות מערך המצלמות בני נוער שיידו אבנים על אוטובוס של סופרבוס בשכונת רובע יזרעאל וגרמו לו נזק גדול. יחידת השיטור העירוני בפיקודו של גלאור ימין בשיתוף אגף הפיקוח והמוקד העירוני של עיריית עפולה חילצו את התמונות והצליחו לאתר שני חשודים שעוכבו לחקירה. במשטרת ישראל ועיריית עפולה ציינו השבוע שיגלו אפס סובלנות לעבירות אלימות וונדליזם במהלך הקיץ ובכל אירוע ונדליזם שבו ייגרם נזק יפעלו לתבוע את המשפחות לצד בגין הנזק שנגרם.
עוזר ראש העיר ומנהל היחידה לפניות ציבור והמוקד העירוני, יהודה משה, התייחס לנתונים ואמר: "לפי בדיקה שלנו אנו נמצאים כיום בין שלושת הערים המצולמות ביותר בצפון. הפרישה של המצלמות במוקדים רבים ברחבי העיר והעובדה שהם מצלמים בזמן אמת מסייעת לנו למזער תופעות של עבריינות, אלימות וונדליזם ברחבי העיר מצד אחד ומחזקת את תחושת הביטחון בקרב תושבים רבים מצד שני".