עפולה: דיוקנאות של חטופים ונופלי השבעה באוקטובר בתערוכה ייחודית

התערוכה "גוונים של פורטרטים" שתעלה בשבוע הבא תכלול דיוקנאות של גיבורי מלחמה שנפלו, נחטפו בשבעה באוקטובר וגם כאלה ששוחררו מהשבי בעזה
צילום: דוברות העירייה

בתקופות מאתגרות ומורכבות, כדוגמת התקופה בה נמצאת מדינת ישראל בימים אלו, הדיוקן הופך לסמל של אומץ, אנושיות ותקווה. בגלריה העירונית של עפולה החליטו לעלות דווקא בימים אלה עם תערוכת ענק של דיוקנאות שיכללו בין היתר גם כאלה של גיבורי מלחמה. התערוכה שתעלה בשבוע הבא (יום שני, 17.6, בשעה 17:45) "תמונת הזמן העכשווית – גוונים של פורטרט", מארחת אמנים וציירים מעפולה ואמנים מערים שונות ברחבי הארץ שביקשו לחשוף את הדיוקן דרך התפיסה והפרשנות האישית שלהם. לעיתים ציירו דיוקן של אדם קרוב, המסמל אהבה ותמיכה, או דמות המשקפת את יופייה וכוחה של הנשמה. כמו כן מציגה התערוכה מספר דיוקנאות של גיבורים אשר נפלו, וזיכרונם ממשיך להיות נוכח ולהדהד בבדי הציורים.
בתערוכה אותה אוצר נדריאן ז'ודרו, משתתפים למעלה מ-80 יוצרי אומנות, אמנים וותיקים וצעירים כאחד. לצדם, לקחו חלק בתערוכה גם חברי האיגוד המקצועי של האמנים בישראל. מנהלת הגלריה עירונית, חמוטל גנון אמרה: "האירועים הקשים של השבעה באוקטובר 2023, ומלחמת 'חרבות ברזל' טלטלו את כולנו. עשרות אומנים ויוצרים השתתפו בתערוכה וניסו להעניק פרשנות ייחודית למצב הנוכחי, מהמורכבים שידע העם היהודי. אבקש להודות לשותפים הרבים לתערוכה וביניהם אוצר התערוכה נדריאן ז'ודרו, רכזת הפרויקט אנה זרניצקי ולעשרות האומנים והשותפים, כל אחד בשמו ובתרומתו. תודה רבה לראש העיר עפולה אבי אלקבץ על תרומתו לתרבות ולאומנות בעיר ובפרט לגלריה העירונית".
ראש העיר אבי אלקבץ אמר: "מעל לשמונה חודשים חלפו מאז אירועי השבעה באוקטובר ומדינת ישראל עדיין במלחמה. אחד הכלים החשובים והמשמעותיים המאפשרים לנו להתמודד עם אסונות בקנה מידה כל כך גדול הוא יצירה, אומנות ותרבות על גווניהם השונים. עפולה היא גם בירת התרבות של הצפון, ולא פלא שנבחרה להציג את הדיוקנאות המיוחדים, בהם מוצגים גם דמויותיהם של חטופי ונופלי השבעה באוקטובר הנוגעים לנו מצד אחד בעצב החשוף ובפצע הפתוח, ומצד שני מטמיעים בנו תחושת תקווה ואופטימיות כלפי העתיד. תודה למנהלת הגלריה העירונית, חמוטל גנון, לאוצרי התערוכה ולכל האמנים השותפים".