עד 120: האמא של ילדי האומנה מעפולה חגגה 98

מארי נחמיאס, שפתחה את לבה וביתה ל-52 ילדים, וריגשה מדינה שלמה כשהדליקה משואה, חגגה יום הולדת 98 עם ילדיה, נכדיה, ניניה ובני ניניה
צילום: מיקי גלעד וריקי לנג

סיבה למסיבה: מארי נחמיאס, הסבתא האהובה של עפולה ומי שנבחרה להדליק משואה לפני כחמש שנים, חגגה יום הולדת 98.
מארי הנרגשת חגגה את האירוע המיוחד כשהיא מוקפת בשבט האוהב והתומך שלה: ילדיה, נכדיה, ניניה ובני ניניה.
סיפורה של מארי נחמיאס המכונה מאמו על ידי בני משפחתה, ריגש רבים, בעיקר בעקבות הידיעה כי פתחה את ביתה וליבה ל52 ילדי אומנה, חלקם עם צרכים מיוחדים, וזאת עשתה באהבה ובמסירות אין קץ.
בנימוקים לבחירה במארי להדליק משואה נכתב: "הבחירה במארי, ממו, נחמיאס להשיא משואה ביום העצמאות מייצגת את רוחו של פתחון הלב הישראלי במיטבו. מארי, שורדת שואה, נציגה מפוארת של משפחות האומנה בישראל, אימצה אל ליבה ואל חיק משפחתה חמישים ושניים ילדים. נחמיאס מייצגת בפעולתה את עולי העלייה הגדולה שהשתיתו את החברה הישראלית על ערבות הדדית ועזרה לנזקק ואת אלפי משפחות האומנה בישראל שפותחות את ליבן ומסייעות לילדים במצוקה".
על הפקת החגיגה הייתה אמונה ריקי לנג, בתה של מארי שמתגוררת בקרית אונו.
"ברכתי את אמא שתזכה להישאר צלולה עד סוף החיים וחידדתי בפניה את אהבתנו הגדולה וההערכה העצומה של כל בני המשפחה", סיפרה ריקי, "כל השבט שלנו הגיע מהצפון הרחוק ועד ראשון לציון כאשר כולם הכינו מטעמים כיד המלך וברוחב לב בדיוק כפי שמגיע לסבתא.
יצרנו גם סרטון ובו תמונות של כל בני המשפחה ואף חילקנו מתנה לכל משפחה – חוברת מהודרת עם תמונות משפחה כמזכרת לדורי דורות".
בסיום האירוע אמרה מארי: "אלוהים נתן לי את הזכות לראות נכדים, נינים ובני נינים, כולם מוצלחים, כולם עשר. על כך אני מודה והכי מאושרת בעולם".