נעים להכיר: מפקד חדש של היקל"ר למועצה האזורית עמק יזרעאל

סרן שגיא מצא מקיבוץ הסוללים מונה למפקד היקל"ר, יחידת קישור לרשות המקומית של פיקוד העורף
צילום: דוברות המועצה

היקל״ר (יחידת קישור לרשות המקומית) הינה יחידה של פיקוד העורף, שמחברת בין הצבא והרשות המקומית.
בכל רשות ישנה יחידת יקל״ר, ותפקידה לקשר בין צרכי הרשות לצרכי פיקוד העורף והפיקוד המרחבי ולהיפך, ולסייע לרשות המקומית בהיערכות למצבי חירום בעת שגרה, וסיוע בתמונת מצב בעת חירום.
כחלק מתפקידו, מפקד היקל"ר נמצא בקשר רציף עם בעלות ובעלי התפקידים במועצה. הוא מכיר את הצרכים השונים ומנתח את המשמעויות של מגוון האתגרים בעת חירום. בנוסף, מפקד היקל"ר לוקח חלק בתרגילים ומתרגל את המועצה בתחום ההיערכות לחירום.
במסגרת תפקידו הוא מכיר את האוכלוסיות השונות המתגוררת ביישובי המועצה, על מנת לנתח את נתוני החרום ולספק מענים בהתאם.
סרן שגיא מצא, בן 58, תושב הסוללים. גמלאי משטרת ישראל, שירת כ-30 שנה כקצין חבלה ביחידת החבלה של משטרת ישראל.
לאחר פרישתו מהמשטרה, במהלך תקופת הקורונה, התנדב למילואים בפיקוד העורף וביצע מספר תפקידים, האחרון שבהם כסגן מפקד היקל״ר במועצה האזורית משגב. במקביל, עובד כממונה בטיחות בחברת הנדל״ן "תדהר".
שגיא מצא – מפקד יקל"ר מועצה אזורית עמק יזרעאל הנכנס:


"אני שמח ומברך על ההזדמנות לעבוד יחד עם המועצה בה אני מתגורר, יש לכך חשיבות רבה עבורי. המועצה והיישובים שלנו הנם חזקים, ונמצאים במוכנות גבוהה לתרחישי החירום השונים. כחלק מתפקידי כמפקד יקל"ר, אני נמצא בקשר שוטף עם מנהלות ומנהלי המכלולים במועצה, מבצע העברת מידע והנחיות פיקוד העורף והפיקוד המרחבי לגורמים הרלוונטיים במועצה, מגבש תמונת מצב והערכת מצב ברשות, ובעיקר מבצע תיאום בין המועצה לבין הגורמים הצבאיים."


ניר שנער – מנהל אגף חירום וביטחון במועצה: "אני רואה חשיבות רבה בתפקיד מפקד יחידת היקל"ר, היחידה מסייעת לנו בשגרה – להתכונן לחירום, ובעת חירום – מסייעת בגיבוש תמונת המצב וממליצה לראשת המועצה בנושאים, בהם נדרשת החלטתה. שגיא הנו תושב העמק ומכיר את מבנה המועצה ותושביה. נעשה הכל כדי ששגיא יצליח בתפקידו – הצלחתו הצלחתנו."
שלומית שיחור רייכמן – ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל: "ראשית, ברכת הצלחה לשגיא! יש יתרון גדול בכך ששגיא הינו תושב המועצה ומכיר את כל מאפייניה ויישוביה, את השלטון הדו-רובדי ותפיסת ההפעלה של המועצה.
היקל"ר מסייע, בין היתר, במתן מענה בעת חירום וגיבוש תמונת מצב, תוך סנכרון מובנה בין הצבא למועצה. נמשיך לשמור על רמת מוכנות גבוהה, בהתאם לתרחישים האפשריים השונים, במועצה וביישובינו."