נוף הגליל: גננות מסן פרנסיסקו לומדות על תכנית "עיר מדברת שפות"

"עיר מדברת שפות" היא תכנית ייחודית לחיזוק השפה העברית שיזמה ופיתחה עיריית נוף הגליל בשיתוף קרן רש"י, מכללת "אורנים" ומשרד החינוך
צילום: דוברות העירייה

15 גננות המלמדות בגנים יהודיים בסן פרנסיסקו הגיעו על מנת ללמוד ולהכיר מקרוב את מערכת החינוך הישראלית בגילאי לידה עד שש. ביום ראשון השבוע הן ביקרו בנוף הגליל והתרשמו מן העשייה הפדגוגית בעיר והצלחתה של תכנית "עיר מדברת שפות" הפועלת בגני הילדים בעיר.
הביקור לווה על ידי צוות מנהל חינוך בהובלת ראש המנהל מינה קליין יחד עם פרופ׳ מילה שוורץ, חוקרת שפה בעלת שם עולמי שמלווה את התכנית מטעם מכללת אורנים.


"עיר מדברת שפות" היא תכנית ייחודית לחיזוק השפה העברית שיזמה ופיתחה עיריית נוף הגליל בשיתוף קרן רש"י, מכללת "אורנים" ומשרד החינוך. בשנה השלישית ליישומה ולנוכח ממדי הצלחתה, הפכה התכנית מעירונית למודל למידה עבור מנהלי אגפי חינוך ברשויות רבות ברחבי הארץ וכעת גם בעולם.


ראש מנהל חינוך, מינה קליין: "ייחודה של התכנית הוא שיתוף הפעולה המוצלח של עיריית נוף הגליל עם האקדמיה, קרן רש"י ומשרד החינוך. התכנית פורצת דרך בתחום לימודי השפה העברית, במסגרתה ניתנה הכשרה מקיפה לכל הסייעות בגנים והצוותים החינוכיים לצורך קבלת מיומנויות לעבודה בסביבה מרובת שפות ואסטרטגיות ללימוד השפה העברית." קליין ציינה כי ההכשרה בוצעה בהובלת פרופסור מילה שוורץ, העומדת בראש המרכז הישראלי לחינוך בגיל הרך מטעם מכללת אורנים וזאת על מנת לקבוע מדיניות אחידה ועבודה משותפת עם כל הגורמים, ביניהם: מעונות וגנים פרטיים, שרותי רווחה קליטה, רשת המתנ"סים , צוותי משרד החינוך ועוד.
הצלחת התכנית נמדדה אמפירית בתוצאות מבחן "תבור" ומבחן Peabody נרשמה עלייה משמעותית ב אוצר המילים של ילדי הגנים שהשתתפו בתכנית.
ראש העיר רונן פלוט אמר בתגובה כי נוף הגליל שמחה לארח את קבוצת הגננות מארה"ב ולהציג בפניהן את התכנית ואופן יישומה. "ההשקעה בחינוך בנוף הגליל עומדת בראש מעייני העירייה ומתייחסת לא רק לסביבת הלימודים ולצוותים החינוכיים אלא גם לייזום תכניות חדשות פורצות דרך בגינן זכתה נוף הגליל בפרס החינוך הארצי".