מעסיקים עובדים? כדאי שיהיה לכם ביטוח אחריות מקצועית

כמה דברים שכדאי שתדעו על ביטוח אחריות מקצועית.
צילום: אתר freepik

טעויות קורות לכולנו. גם עובדים מצטיינים יכולים לטעות. עם זאת, מספיקה טעות קטנה כדי לגרום נזק גדול לאחד הלקוחות שלכם, ומכאן המרחק לתביעת רשלנות קטן מאוד. ביטוח אחריות מקצועית יכול במקרים רבים לעזור לכם להתמודד עם הצד הכלכלי.

• ככל שיש לכם יותר עובדים, אתם חשופים יותר לתביעות

אם אתם בעלי עסק ויש לכם עובדים, מדובר במן פצצה מתקתקת. לא צריך חישובים סטטיסטיים כדי להבין שיש יותר פוטנציאל לטעויות שנגרמות בדרך ועלולות להסב נזק ללקוחות שלכם. לקוחות לא מרוצים עלולים לתבוע אתכם בטענה לרשלנות. תביעות מסוג זה נחשבות למאוד מורכבות, ממושכות וכמובן יקרות מאוד.
ביטוח אחריות מקצועית נועד על מנת לספק לכם מענה במקרה וחלילה תוגש נגדכם תביעה ולכסות את כל ההוצאות המשפטיות שלכם, בהתאם לתנאי הפוליסה. החדשות הטובות הן שפוליסות ביטוח אחריות מקצועית לא רק מכסה את הטעויות שאתם עצמכם עלולים לבצע, אלא גם טעויות של העובדים שלכם.

• מחיר הפוליסה מושפע בין היתר מכמות העובדים שלכם

מחיר פוליסת ביטוח אחריות מקצועית מושפעת משלל פרמטרים. אחד העיקריים שבהם הוא כמות העובדים שלכם. כאמור, ככל שיש לכם כמות גדולה של עובדים, כך יש לכם יותר פעילות עסקית, אך במקביל כך הפוטנציאל שלכם לקבל תביעות גדול יותר, כי יש יותר עובדים שעלולים לטעות.

גם אם בחרתם כל עובד ועובדת בפינצטה, כדי שיעבדו אצלכם רק העובדים הטובים ביותר בשוק, וגם אם אפילו אתם משלמים להם ביד נדיבה ומציעים להם תנאים חלומיים, מאחר וחברת הביטוח לכאורה מסתכנת יותר ככל שיש לכם יותר עובדים – היא תדרוש מכם תשלום גבוה יותר על הביטוח.

• גם אם העובד אשם, החוק אוסר לנכות את הנזק משכרו

לפי סעיף 25 לחוק הגנת השכר, ישנם מספר ניכויים מותרים משכר עובד. עם זאת, רשימה זו איננה כוללת סעיף הדן בנוגע לפיצוי על נזק שגרם עובד ולכן הוא אסור לפי חוק. החוק דווקא מגלגל את האחריות למעסיק, ודורש ממנו לבטח את עצמו בביטוח ראוי המכסה גם מקרים שבהם העובד פעל בתום לב וגרם בטעות לנזק. יש לציין שהביטוחים הקיימים בשוק אינם כוללים מעשים שמאחוריהם ישנה כוונה תחילה, פגיעה בזדון או עבירה פלילית/בלתי חוקית.

• מי נכלל בפוליסה ומי לא?

בעוד המבוטח הוא כל מנהל בעבר, בהווה או בעתיד, דירקטור, בעל מניות, נאמן או חבר במועצת המנהלים של המבוטח, עובד שכיר הוא כל אדם שמועסק על ידי המבוטח, שמקבל שכר מכוח הסכם בינו מי מטעמו לבין המבוטח. ישנן חברות ביטוח שבהם הגדרת העובד היא רחבה למדי וכוללת אפילו עובדים חיצוניים שעובדים עם חשבוניות ואפילו מתנדבים. לעומת זאת, הפוליסה אינה מכסה דירקטורים, נושאי משרה או מי מעובדי המבוטח בתפקידם כדירקטורים, או נושאי משרה של המבוטח או של כל ארגון אחר.

• יש לכם עובדים? אל תיקחו סיכונים

כולנו בני אדם ועלולים לטעות, גם העובדים הכי טובים, מנוסים, מקצועיים והכי אהובים שיש לכם. אין טעם ליטול סיכונים מיותרים. אם עדיין אין לכם ביטוח אחריות מקצועית, או אם כבר יש לכם פוליסה ואתם רוצים לבדוק אם יש לכם כיסוי מתאים או איך ניתן להוזיל אותה, זה הזמן לפנות אל המומחים שלנו במרכז לביטוח עסקים. אנחנו עובדים עם חברות הביטוח המובילות בתחום כבר יותר מ- 20 שנה ובאמצעות טכנולוגיה חדשנית מתאים את הביטוח במדויק לצרכים שלכם. פנו אלינו עוד היום לתיאום פגישת ייעוץ.

מיאו, חתולה: 10 פריטים שכל בעל חתול צריך שיהיה לו בבית

|