מורידים לחץ: בהעמק מסירים גבס לילדים בסיוע משקפי מציאות מדומה

טכנולוגיית המציאות המדומה מאפשרת לילדים לצלול לעולמות וירטואליים מרתקים בזמן ההליך הרפואי. הסרטונים המרתקים מסיטים את תשומת לבם מתחושות של אי נוחות ומקלים על החרדה
צילום: העמק

במרפאה האורתופדית לילדים במרכז הרפואי העמק משתמשים במשקפי מציאות מדומה ככלי עזר במהלך הרכבה והסרה של גבס בילדים, והופכים הליך רפואי שעלול להיות מלחיץ, לחוויה מהנה ומרתקת.
טכנולוגיית המציאות המדומה מאפשרת לילדים לצלול לעולמות וירטואליים מרתקים בזמן ההליך הרפואי. הסרטונים המרתקים מסיטים את תשומת לבם מתחושות של אי נוחות ומקלים על החרדה.
אבי כהן, הגבסן שמטפל בילדים שמגיעים למרפאה: ״לשימוש במשקפי מציאות מדומה יתרונות רבים. הילדים נינוחים יותר ושמחים לשתף איתי פעולה, הם שקועים בעולם הווירטואלי, דעתם מוסחת וכל אלו תורמים להפחתת המתח והחרדה סביב התקנת גבס או הסרתו. אני נהנה לדעת שהילדים זוכרים את הפעולה כחוויה מהנה ולא כטראומה. אני שמח שהכנסנו את המשקפיים למרפאה שלנו ושדרגנו למטופלים הצעירים שלנו את השהות בבית החולים״.
מיכל קריל, מנהלת השירות של המרכז הרפואי העמק מסבירה על יתרונות הגישה: ״שימוש במשקפי מציאות מדומה בהתקנה של גבס ובהסרתו, מקלים את התהליך על הילדים, על ההורים וגם על איש הצוות המטפל. במהלך ביצוע הפעולה, דעתו של הילד מוסחת, הוא אינו ממוקד בפחד והוא משתף פעולה טוב יותר עם איש הצוות. מבחינת ההורים, כאשר הילד נינוח והם עסוקים פחות בהרגעתו, גם רמת הלחץ שלהם יורדת והם חווים תחושה טובה יותר ממהלך הטיפול״.

חוזרים לבית הספר: כך תדאגו לתזונה נכונה ואיכותית לילדכם

|