'מהו יחד בשבילי?' תערוכת צילום לזכרה של דניאל וולדמן בגבעת אלה

בבית הספר 'יחד' הוחלט להקדיש את התערוכה לזכרה של דניאל וולדמן, שנרצחה בשבעה באוקטובר במסיבת ה'נובה' יחד עם בן זוגה – נועם שי ז"ל
צילום: ענת חרמוני

ביום ראשון נחנכה תערוכת צילום ייחודית בבית הספר 'יחד' בגבעת אלה. מדובר בפרויקט חדש, שהחל השנה בבית הספר בהובלת תלמידות ותלמידי תוכנית המצוינות 'אמירים'.
הפרויקט מבקש להעשיר את עולמם של הילדים והילדות בעזרת חשיפה לעולם מרתק ויוצא דופן – הצילום. לאורך השנה חקרו אודות צילום, למדו על אמניות ואמנים שונים, התנסו בצילום באייפדים ובניידים ולמדו את רזי הצילום.
בבית הספר הוחלט להקדיש את התערוכה לזכרה של דניאל וולדמן, שנרצחה בשבעה באוקטובר במסיבת ה'נובה' יחד עם בן זוגה – נועם שי ז"ל. דניאל ונועם היו מאורסים, זוג שמח וחפץ חיים.
התערוכה המרגשת נפתחה במעמד אלה ואיל – הוריה של דניאל זכרה לברכה, חן שי – אימו של נועם שי ז"ל, ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל – שלומית שיחור רייכמן, יפעת פבריקנט – מנהלת בית הספר 'יחד', הצוות חינוכי, הורים, תלמידות ותלמידי תוכנית 'אמירים' בבית הספר.
הרעיון לחבר בין תערוכת הצילום לדניאל – מתבקש. אמה של דניאל – אלה, היא צלמת טבע. הן נהגו לנסוע יחד למסעות צילום טבע בעולם ודניאל הייתה שותפה מלאה בכל המסעות.
יפעת פבריקנט – מנהלת בית הספר 'יחד' גבעת אלה: "במהלך חודש נובמבר, החלטתי כי הפרויקט ייקרא על שם דניאל וולדמן שנרצחה בשבעה באוקטובר במסיבה ברעים עם בן זוגה נועם שי ז"ל. עם היוודא על מותם של השניים הלב לא נתן לי מנוח. את דניאל חינכתי בבית הספר "רימונים" בקריית טבעון. היא ילדה שנכנסה לי עמוק לתוך הלב. לכל מורה יש ילדים כאלה שהוא עוקב אחריהם הרבה אחרי שהם מסיימים ללמוד אצלו… וכזו הייתה דניאל. עקבתי אחרי גדילתה וצמיחתה. היא הייתה באה לבקר אותי בבית הספר היסודי הרבה אחרי שסיימה ותמיד שמרתי לה מקום מיוחד בליבי. דניאל הייתה ילדה עם שמחת חיים, חיוך שובה לב ועיניים מדברות. היינו מתקשרות ללא מילים. דניאל שיתפה אותי ברגעים משמחים וקשים כאחד ותמיד הרגשתי שאני כתובת עבורה.
אייל, אלה וחן יקרים, אני כואבת מאוד את לכתם של דניאל ונועם האהובים, אך גם מודה על הזכות שהייתה לי להכיר את דניאל מקרוב, לזכות בכך שתמלא לי את הלב, ולהיות בעולמה לזמן קצוב. תודה רבה לכם על שהגעתם היום לחלוק איתנו רגעים חשובים אלה ואני מתחייבת שכל עוד אמשיך לנהל את בית הספר, הפרויקט הזה ימשיך להתקיים ואתם תוכלו להגיע מידי שנה ולראות את התערוכה המתחדשת להנצחתה של דניאל."
דודו גורן – מנהל אגף החינוך במועצה: "הרעיון לחבר בין תוכנית בית-ספרית כמו 'אמירים' לבין המציאות העכשווית המורכבת רלוונטי יותר מתמיד. זו הזדמנות עבור התלמידות והתלמידים להתחבר לסיפורה של דניאל ז"ל ודרכה לסיפור של החברה הישראלית והזדמנות עבורנו לקבל הצצה לעולמם.ן הפנימי ולתחושותיהם.ן בימים אלה."
שלומית שיחור רייכמן – ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל: "פתיחת תערוכה מרגשת ביותר לזכרה של דניאל וולדמן ז"ל, שמטרתה להנציח אותה ואת נועם ז"ל, בן זוגה. יישר כוח למנהלת בית הספר הנפלאה, תלמידות ותלמידים תוכנית 'אמירים' וכל צוות בית הספר על היוזמה והביצוע!
איל ואלה היקרים – תנחומינו על אובדנכם הקשה מנשוא. אני מבקשת לחבק ולחזק אתכם, בשם בית הספר וקהילת עמק יזרעאל כולה.
נושא התערוכה – 'מהו יחד בשבילי?' אז אתן ואתם 'יחד' בשבילי, אתם.ן העתיד שלנו ושל המדינה והתקווה של כולנו!
נשלח מכאן איחולים לשלום כל החיילים, החיילות וכוחות הביטחון, להחלמת כל הפצועים והפצועות ולהחזרת כל החטופות והחטופים שלנו הביתה, במהרה".