לראשונה במועצה האזורית עמק יזרעאל – פיילוט של אוטובוס צהוב, חשמלי

המועצה האזורית עמק יזרעאל רוכשת שני אוטובוסים חדשים למועצה, אחד מהם חשמלי
צילום: דוברות המועצה

במסגרת תכנית החומש להצטיידות מחלקת התחבורה באוטובוסים, המועצה אזורית עמק יזרעאל התבשרה כי היא צפויה לקבל שני אוטובוסים חדשים, אחד מהם חשמלי. מהלך זה יהווה פיילוט ראשון מסוגו במועצה.
רכישת האוטובוסים מתקיימת במסגרת 'קול קורא' של משרד החינוך, אשר מממן כ- 70% מעלותם והמשרד להגנת הסביבה מסייע במימון האוטובוס החשמלי.
צי האוטובוסים של המועצה גדל באופן משמעותי ולראשונה ימנה 17 אוטובוסים ושני מיניבוסים – סך הכל 19 כלי רכב, מתוכם 12 חדשים. אלה משמשים להסעת אלפי תלמידות ותלמידים, נוער ואוכלוסייה ותיקה, ברחבי העמק.
אלון טל – מנהל אגף התפעול במועצה: "צי האוטובוסים של המועצה מתרחב ומתחדש באוטובוסים בטיחותיים, המצוידים במיטב הציוד הטכנולוגי הקיים וכעת, אנו גאים לצרף אליו שני אוטובוסים חדשים, מהם אחד חשמלי. אנו רואים חשיבות גבוהה בשדרוג כלי הרכב שלנו, תוך שהם מיטיבים עם הסביבה, משפרים את הבטיחות של הנוסעים והנוסעות ומקנים חוויית נסיעה נעימה ומקיימת יותר".
מנכ"ל המועצה – צחי אייזנר: "המועצה שמה דגש על מתן שירות מיטבי לכלל הנוסעות והנוסעים, לצד שמירה על הסביבה. אין ספק שהמועצה נמצאת במסלול הנכון להגשמת היעד – צי אוטובוסים צהובים גדול, וגאים במיוחד לקחת חלק משמעותי במהלך חשוב לרווחת הסביבה והציבור".
השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "המעבר לאוטובוסים חשמליים להסעות תלמידים הוא צעד חשוב בדרך להפחתת זיהום האוויר ולשיפור איכות החיים של תושבי המועצות האזוריות. אוטובוסים חשמליים מספקים פתרון תחבורתי נקי ושקט יותר, המגן על בריאות ילדינו ותושבי האזור ומסייע בצמצום פליטות גזי חממה. המשרד להגנת הסביבה גאה לתמוך במהלך הזה כחלק מהמחויבות שלנו לקידום תחבורה ירוקה ועתיד בר קיימה לכולנו".
ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל – שלומית שיחור רייכמן: "המשימה החשובה שלנו היא להסיע בבטחה את התלמידות והתלמידים שלנו, תוך שמירה על הקיימות והסביבה. מעבר לאוטובוסים חשמליים ישפר את איכות האוויר ויפחית את פליטת גזי החממה. גאווה לקחת חלק בפיילוט חשוב זה, אצלנו במועצה. נמשיך להקפיד על רף בטיחות גבוה, מתקדם, טכנולוגי וסביבתי, לצד מתן שירות איכותי לטובת הנוסעות, הנוסעים והנהגים שלנו. תודה לשר החינוך ולשרה להגנת הסביבה על התמיכה המשמעותית בנושא".

כולם, עכשיו: מאות מפגינים בצומת מזרע להשבת החטופים והחטופות

|

נס: רועי בן ה-8 מעפולה ניצל מטביעה בזכות רופא ואחות ששהו בבריכה

|