לזכרם: חורשת הגיבורים בויצו ניר העמק

פעילות חינוכית ברוח התקופה נערכה עבור כלל תלמידי כפר הנוער ויצו ניר העמק ובה הם נחשפו לגיבורי ה-7 באוקטובר: אזרחים, חיילים ושאר גיבורים שפעלו מתוך אומץ לב ועשו למען אחרים ולמען המולדת
צילום: ויצו ניר העמק

ביום שבת, ה-7 באוקטובר, עת פלשו אלפי מחבלי חמאס לתוך שטח ישראל והחלו לטבוח בתושבי הקיבוצים בעוטף עזה, ובהמוני המבלים במסיבת 'נובה' שהתקיימה באזור- שפרה בוכריס, קצינה ולוחמת מג"ב לא חשבה פעמיים. היא עלתה על מדים, השאירה את עשרת ילדיה מאחור בביתם ויצאה אל לב הקרבות. בוכריס, הצילה את חייהם של עשרות צעירים וצעירות תוך סיכון חייה. כך עשה גם רמי דוידיאן, ממושב פטיש. רמי, אב לארבעה ילדים, עלה על רכבו ונסע לכיוון קיבוץ רעים, משם החל לחלץ מאות מבלים שהסתתרו בשטחים הפתוחים אחרי שנסו על נפשם. בפעילות חינוכית מיוחדת נחשפו תלמידי ויצו ניר העמק לסיפורם של חלק מגיבורי התקופה. הפעילות שנערכה ב'חורשת הנופלים' בסמוך לאנדרטת הזיכרון לבוגרי הכפר שנפלו במערכות ישראל ובפעולות איבה- הביאה את מעשי הגבורה של שבעה אנשים, נשים וגברים שחלקם שילמו על כך בחייהם.

"יש כאן מסר חינוכי עצום"

"היה לנו חשוב קודם כל לתת כבוד לאותם גיבורים", הסבירה סיגל אופיר, מנהלת ביה"ס. "מעבר לכך, אני חושבת שיש כאן מסר חינוכי עצום. אנשים שסיכנו חייהם, בין אם הם חיילים ובין אם אזרחים, שלא חשבו פעמיים ופעלו בקור רוח מתוך תחושת שליחות, עבור הצלת אנשים אחרים. אנחנו כמוסד חינוכי מצווים להביא סיפורים כמו אלו לתלמידינו. אלו חלק מן הערכים שאנחנו רוצים להנחיל להם". במסגרת הפעילות, עברו התלמידים בקבוצות קטנות בתחנות השונות, כשבכל אחת מהן ניצב לוח ובו הובא סיפור אישי של גיבור תקופה. פרט לבוכריס ודוידיאן, הובא סיפורו של סא"ל סלמאן חבקה- הקצין הדרוזי, מג"ד שריון שנפל בקרב בצפון הרצועה. סיפורה של עמית מן- פראמדיקית מד"א שזינקה להעניק טיפול לפצועים הרבים בקיבוץ בארי עד שנרצחה וכן סיפורים נוספים. על גבי הלוחות, ניתן מידע וכן הועלו מספר שאלות לדיון. בסיום כל קבוצה שיתפה את כלל הכיתה בסיפור אליו נחשפה, ויחד במליאה קיימו דיון על מעשיהם של אותם אנשים.