לאן נעלם צחי אליחן?

היעדרויות מאימונים, פציעות תכופות, "פתיל קצר" והתנהלות שנויה במחלוקת. צחי אליחן נחת במגדל העמק על תקן כוכב ופתח את העונה בסערה, אך בחודשיים האחרונים הוא נקלע לבצורת. בשבוע האחרון הוא הוחלף ואיים לעזוב, אך די מהר נרגע וחזר לאימונים. מה עובר על החלוץ המוכשר? צילום: אבי רביבו, 'צילום ספורט'

הגעתו של צחי אליחן בקיץ להפועל מגדל העמק לוותה ברעש גדול מאוד. כל מי שמכיר את היכולות של השחקן המוכשר, שהספיק לשחק גם בבית"ר ירושלים ובני סכנין, הרים גבה נוכח המעבר הלא צפוי לליגה א', במיוחד לאור העובדה שהוא בן 25 בלבד.
עוד בתקופת ההכנה המאמן שלום לוי חזר והדגיש שקבוצתו הרוויחה חלוץ אדיר שעולה בכמה דרגות מעל כל שחקן בליגה א'. עוד טען לוי בראיונות לתקשורת כי "מזה כמה עשורים שלא שיחק בהפועל מגדל העמק שחקן כישרוני ברמתו של צחי אליחן".
והאמת, דבריו של המאמן לוי לא ממש תלושים מהמציאות, שכן מדובר בשחקן עם איכויות אדירות, שכבר בראשית דרכו במגדל העמק הציג יכולת פנטסטית וגם הרשית 4 שערים ב-6 המשחקים הראשונים, מה שעזר לקבוצה להתברג בחלק העליון של הטבלה.
אלא שאז משהו השתבש בדרך. הקבוצה נקלעה למשבר עמוק ורשמה רצף שלילי של 7 משחקים ללא ניצחון. במקביל גם צחי אליחן פשוט נעלם. השער האחרון של אליחן בליגה היה לפני כחודשיים (בתאריך 9.12.16 מול הפועל בית שאן), ונראה כי מאז אותו שער משהו עובר על החלוץ.

• התנהלות שנויה במחלוקת

אבל לא רק בצורת הכיבושים מהווה בעיה אצל החלוץ, אלא גם ההתנהלות השנויה במחלוקת באימונים ובמשחקים. על פי גורמים בקבוצה, בתקופה האחרונה הוא היה מעורב בלא מעט עבירות משמעת, ובקבוצה ניסו בכל פעם מחדש לגמד את האירועים על מנת לא לפגוע בחלוץ ובקבוצה. חבריו לקבוצה מגדירים אותו כטיפוס לא צפוי בעל "פתיל קצר" מאוד, כזה שבשעת כעס פולט המון דברים לא במקום ולאחר מכן מצטער עליהם ומתנהל כאילו כלום לא קרה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"הוא בן אדם נפלא אבל לא נעול על עצמו. בקלות מדי הוא מאבד את העשתונות וכשהוא מתעצבן הוא יכול להגיד הרבה דברים לא במקום. אחרי זה הוא נרגע די מהר", אומר שחקן בקבוצה.
גורם אחר בקבוצה הוסיף אודות ההתנהלות של אליחן: "הוא שחקן אדיר עם יכולות מדהימות ואת זה כולם יודעים. אבל בכל פעם שהוא מתעצבן הוא אומר 'אני רוצה לעזוב' ואחרי כמה שעות הוא נרגע ומחבק את כולם".
לגבי הירידה הניכרת של אליחן ביכולת הכיבוש, נשמעים במגדל העמק כמה טיעונים. "הוא לא מתאמן באופן סדיר, ונעדר מהרבה אימונים בגלל פציעות כאלה ואחרות שמפריעות לתפקוד הסדיר שלו", אומר גורם בקבוצה. אחרים טוענים: "קבוצות הליגה פשוט למדו אותו. כולם מודעים ליכולת שלו ולכן במשחקים לוקחים אותו חזק מאוד ולא נותנים לו שטחים לרוץ".
אחרי הכל, על דבר אחד אין עוררין – מדובר בשחקן מוכשר בצורה בלתי רגילה שאם ייקח את עצמו בידיים ויהיה מרוכז נטו בכדורגל-הפועל מגדל העמק תהנה מאוד וההגנות בליגה יסבלו לא מעט.

ברקע מלחמת "חרבות ברזל": מרוץ בשביל הבנים הדרוזים 2024 יוצא לדרך

|

אתם מוכנים לזה? מרוץ winner הסרגל יוצא לדרך

|

6 מדליות בתחרות ארצית למועדון האגרוף מעפולה

|