כביש 73: רמזור הוקם בכניסה לקיבוץ שריד

משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל השקיע כ-8 מיליון שקלים בפרויקט מציל החיים בכניסה לקיבוץ שבעמק יזרעאל. על הפרק: הקמת רמזור נוסף בצומת הכניסה לקיבוץ גבת
צילום: ענת חרמוני

הסתיים בהצלחה פרויקט בטיחותי על כביש 73 בצומת הכניסה לקיבוץ שריד. מדובר בצומת מסוכן שידע תאונות רבות. זהו הפרויקט השלישי על ציר 73 כשהחברה כבר הסדירה בעבר את הכניסות ליפעת, רמת דוד, נהלל וגניגר וכעת כאמור סיימה את הפרויקט בשריד.
בפרויקט, הוקם רמזור חדש בצומת הכניסה לקיבוץ מכביש 73 וכך משתמשות ומשתמשי הדרך יכולים לפנות בבטחה לקיבוץ, לבית העלמין וכמובן להמשיך על כביש 73. המטרה של הרמזור היא שמשתמשי הדרך יעצרו באופן מלא בצומת זה ובכך לצמצם ככל הניתן את התאונות בכביש. בנוסף, החברה הסדירה מעבר חציה להולכי הרגל, מדרכות חדשות והקימה מפרדות בין מסלולי הנסיעה.
אבי סמוביץ', סגן ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל: "כביש 73 מהווה עורק תחבורה ראשי בעמק יזרעאל ומחבר בין היישובים, בתי הספר, אזורי התעשייה ועוד. המועצה בשיתוף חברת נתיבי ישראל, יקדמו יחד הצבת רמזור נוסף בצומת הכניסה לקיבוץ גבת, שהנו צומת ברמת סיכון גבוהה בדומה לצומת שריד."
שלומית שיחור רייכמן, ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל: "אנו מברכים את משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל על הצבת והפעלת הרמזור מצרכי הבטיחות של התושבות והתושבים בעמק. נמשיך לטפל בנחישות למציאת פתרונות תחבורתיים ובטיחותיים נוספים לכביש 73."
המהנדס הבכיר אורי חאיק, סגן מנהל אגף מוקדי סיכון בחטיבת הנדסה ופיתוח של חברת נתיבי ישראל: "מדובר בפרויקט שמטרתו בראש ובראשונה הצלת חיים ויש משמעות להפוך את הצומת למרומזר. בכל פרויקט שכזה אנחנו בודקים את האפשרויות השונות, בדרך כלל מעגל תנועה או רמזור ומצאנו שרמזור זה הפתרון היעיל ביותר בכביש זה וכמובן בצומת המדובר."