חדש במרכז בריאות האישה של כללית ברקתי בטבריה

מרפאת אנדומטריוזיס בהובלתה של ד"ר סוזאן עבד אלגני, מומחית בגניקולוגיה ומיילדות ומנהלת המרכז לטיפול באנדומטריוזיס תפעל במרכז רקתי
צילום: כללית

ד"ר סוזאן עבד אלגני, מומחית בגניקולוגיה ומיילדות ומנהלת המרכז לטיפול באנדומטריוזיס במרכז הרפואי העמק ובמחוז צפון בכללית, בעלת התמחות על בניתוחים גניקולוגיים בשיטה זעיר פולשנית, הצטרפה לאחרונה למרכז בריאות האישה של כללית בטבריה בניהולה של ד"ר איריס אוהל שני.
אנדומטריוזיס היא מחלה כרונית שמופיעה בצורות שונות אצל נשים. חלקן סובלות מכאבים בזמן קיום יחסים, וכאבי וסת עזים. אחרות סובלות מכאבי בטן תחתונה ואגן, מכאבי גב קשים, ולעיתים מהפרעות במערכת העיכול והשתן. בעיה נוספת הנגרמת על ידי המחלה הינה בעיית פוריות או קושי בכניסה להריון, ובאחוזים ניכרים יש צורך בטיפולי פוריות מתקדמים יותר.
"במרכז לבריאות האישה אנו ניתן טיפול מותאם לכל מטופלת בהתאם לצרכים שלה ולמאפיינים הייחודיים של המחלה אצלה, נערות החל מגיל 12 ועד נשים בגיל 50, כל טווח הנשים בגיל הפריון, ייעוץ טרום ניתוחי לנשים שתימצאנה מתאימות ועם רקע של אנדומטריוזיס.
ישנן בדיקות הדמיה טובות שמצטרפות לתלונות של המטופלות ולתסמינים שהיא מתארת, ישנם טיפולים תרופתיים והורמונליים, אבל לצדם משלבים טיפולים משלימים שמשפרים באופן ניכר את ההתמודדות עם כאב. למשל, פיזיותרפיה, ייעוץ דיאטני, צמצום בצריכת גלוטן, הפחתה במזונות מסוגים מסוימים, יוגה, דיקור סיני, פעילות גופנית וטיפול רגשי" מסבירה ד"ר עבד אלגני.
ד"ר עבד אלגני מטפלת במטופלות במרכז לבריאות האישה של כללית בעפולה ברקתי טבריה ובמרכז הרב תחומי לטיפול באנדומטריוזיס בהעמק הכל נמצא תחת קורת גג אחת ומספק מענה ומקיף לנשים הסובלות מהמחלה על ידי צוות רב מקצועי של רופאים, אחיות, תזונאיות, עובדות סוציאליות ותמיכה פסיכולוגית, מומחי פוריות, פיזיותרפיה, טיפול בכאב ועוד.
"השקענו מחשבה רבה בהתאמת השירות לצרכים של הנשים. שיתוף הפעולה בין שני המרכזים רותם את כל היכולות הרפואיות והמקצועיות של כללית בקהילה ובמרכז רפואי העמק לטובת בריאות הנשים. כשרופאות מבית החולים עובדות גם בקהילה, נוצר רצף טיפולי שבו הרופא שראה אותך במרפאה בקהילה יראה אותך אחר כך גם בבית החולים, כך שזה בהחלט משפר את השירות. מחוז צפון עובד בשיתוף פעולה מלא עם מרכז רפואי העמק" סיכמה ד"ר איריס אוהל שני, מנהלת מרכז בריאות האישה של כללית מחוז צפון ברקתי טבריה.

למרפאת אנדומטריוזיס ניתן לקבל הפניה מרופא נשים וזימון התור מתבצע דרך 2700