זה הזמן להתחשב (ולהתחדש)

מצמצמים פערים דיגיטאליים, מקדמים שוויון הזדמנויות ומוביליות חברתית, מחזקים ושומרים על ערך הקיימות, מסייעים ללמידה בבתי האב והכי חשוב: עושים משהו גדול וטוב. המיזם הלאומי "מתחשבים", בשיתוף המרכז הקהילתי שחקים בעפולה מציעים לקהילת העיר אפשרות לרכוש מחשבים נייחים וניידים מחודשים בסטנדרטים הטכניים הגבוהים ביותר. ויש גם בונוס
צילום: תמונת המחשה Freepik

בשנים האחרונות, רשת המתנסים שחקים בעפולה חרטה על דגלה – לעשות כל שביכולתה לתרום לשוויון בקהילות בבירת העמק והסביבה.במקרה של הנהלת שחקים, זו לא עוד קלישאה חבוטה, אלא מציאות יום יומית, 'אני מאמין' שבא לידי ביטוי ומוטמע בדרך הרמונית בכל תחומי הפעילות של הרשת – ולא חסרים כאלה. זה מתחיל בצריכת תרבות, פנאי, חוגים, העשרה, ספורט, בריאות וקצרה היריעה מלציין את עשרות הפרויקטים שמקדמים עובדי שחקים, עבור כלל תושבי העיר.

 

נייד או נייח?

אחת התוכניות החשובות שמפעילה הרשת בשנים האחרונות היא "מחשב לכל בית", בשיתוף הדוק עם המיזם הלאומי "מתחשבים".

המטרה המרכזית: צמצום הפערים הדיגיטאליים באמצעות ערכות מחשב מחודשות לצורכי לימוד במחירים נגישים במיוחד וזולים במאות אחוזים ממחירם בשוק. על אילו סכומים אנחנו מדברים? ובכן, ניתן לרכוש מחשבים נייחים שעברו שדרוג פנימי איכותי וחידוש חיצוני החל מ-569 שקלים ועד 999 שקלים. אתם יותר בכיוון של מחשבים ניידים? גם פה יש פתרון נהדר בדמות מחשב נייד של חברת HP, בפחות מ-1200 שקלים. המחשבים נמכרים עם אחריות לשנה ובונוס: אופיס ווינדוס 10 וציוד נלווה חדש שכולל מקלדת ועכבר, מצלמה, מיקרופון, אוזניות ו'דונגל' לויי-פיי. אחרי שתזמינו, תקבלו את המחשב במשלוח חינם עד הבית.

 

"המחשבים באמת מגיעים למי שצריך"

המיזם "מחשב לכל ילד", פועל ללא מטרת רווח ומאפשר חלוקת מחשבים משודרגים-מחודשים במחיר מסובסד. הוא היחיד בעל מודל חלוקה מפוקח, שקוף ושוויוני. שיתוף הפעולה של שחקים והמיזם הלאומי מתחשבים מוביל למימוש החזון המשותף: צמצום וסגירת הפער הדיגיטלי, קידום מוביליות חברתית ושוויון הזדמנויות. עד עתה חולקו במסגרת המיזם מעל ל-30,000 מחשבים. כמו כן מופעל מערך ארצי לאיסוף מחשבים שיצאו משימוש ובעזרת חברת "המשקם", אשר מעסיקה אנשים עם מוגבלות, עוברים המחשבים את תהליך השדרוג. התהליך המבורך, מצמצם את עלויות הרכישה כאמור במספרים משמעותיים ושומר על הסביבה וערכי הקיימות.

אמילי זיידל, מנהלת בית ויצו ורכזת תחום קהילה: "פרוייקט 'מחשב לכל בית' חשוב לנו, כחלק מסט הערכים של רשת שחקים, ולראייה שיתוף הפעולה הפורה עם המיזם הלאומי מתחשבים בשנים האחרונות. חשוב לנו להדגיש שמדובר במחשבים איכותיים בכל קנה מידה, עם ערכות בסטנדרט הגבוה ביותר, ליווי פדגוגי, תמיכה ושירות לקוחות מסודר לאחר הרכישה. ניסיון העבר שלנו מוכיח שהמחשבים באמת מגיעים למי שצריך והם עושים בהם שימוש מושכל ורחב, שבדרך כזו או אחרת מביא בדרך טבעית לצמצום הפערים הדיגיטאליים".

דניאל בן, מנכ"ל שחקים: "אנו ברשת יודעים כמה המיזם הזה חשוב ומבורך בכל ההיבטים. פרוייקט מתחשבים מייצר צמצום פערים דיגיטאליים הלכה למעשה, ולא פחות פערים חברתיים. נמשיך לקחת חלק גם בשנים הבאות במיזם זה מתוך ידיעה כמה הוא משפיע ומשמעותי על בתי אב רבים וכמובן ילדים".