"הצילו את חיי": הפנייה המרגשת של אלון כספי מעפולה

אלון כספי בן ה-29, שמוכר לרבים מפינת החי בעפולה, התגבר על מחלת הלוקמיה בה לקה בגיל 6, אך עתה הוא עומד בפני מאבק רפואי נוסף ומורכב על חייו, כשהוא מתמודד עם אי ספיקת כליות ונזקק להשתלת כליה, "אני צעיר ורוצה לחיות, אנא עזרו לי", הוא אומר
צילום: ליאור שלום

"עד לא מזמן, היו לי חיים רגילים, כמו שלכם. עבדתי, ניהלתי חיים רגילים. לפני מספר חודשים, לאחר בדיקת דם, הרופאה אמרה לי שיש לי בעיה בכליות ואני חייב להיות במעקב. עם הזמן, המדדים עלו והחריפו והמצב הפך בכי רע. שתי הכליות לא שלי לא מתפקדות ולכן אני זקוק בדחיפות להשתלה כליה. אני פונה אליכם היום בבקשה נואשת. אם אתם בריאים ומתאימים לתרום כליה, אנא שקלו את האפשרות להציל את חיי. תרומת כליה היא מעשה של נדיבות יוצאת דופן שיכול לשנות את חיי לנצח", כך, במילים פשוטות ומצמררות, כתב אלון כספי בן ה-29 מעפולה, בקיר הפייסבוק שלו, בכדי לאתר תורם כליה פוטנציאלי.

"התחושות הן קשות ומטרידות למרות שאני אדם אופטימי וחיובי ומאוד אוהב את החיים"

כספי, רווק, מוכר לרבים מתושבי עפולה, בעיקר הורים וילדים, מהפארק העירוני, בו עבד במשך שבע שנים וחיבר בין הזאטוטים לבעלי החיים להם דאג במסירות רבה. בחודשיים האחרונים הוא מרותק לביתו בשל עייפות וחולשה כתוצאה מאי ספיקת ותפקוד כליות.
זהו לא המאבק הרפואי הראשון עמו מתמודד כספי בחייו. בגיל 6 הוא אובחן עם סרטן הדם, לוקמיה, וניצח אותו, אך לדבריו, למרות שמלאו 23 שנים להחלמתו, המחלה השפיעה משמעותית על תפקודי גופו.
"הרופאים ציינו בפניי שההקרנות והטיפולים שעברתי בילדותי השפיעו על מצבי הרפואי", מספר כספי, "ההתמודדות עם תפקודי שתי הכליות התחילו כבר לפני 8 שנים והדרדרות מתמשכת, בעיקר בהיבטים של תפקוד וספיקה. בימים האחרונים הובהר לי שאני נדרש להשתלת כליה ולא, אדרש להיצמד למכונת הדיאליזה כבר מגיל צעיר וזה לא מומלץ בלשון המעטה. כרגע נכנסתי למערכת הארצית בהמתנה להשתלה והתור הוא ארוך. לכן חשפתי את מצבי הרפואי ופניתי לציבור הרחב שיבחן תרומת כליה עבורי. במקביל הגשתי פניה גם לעמותת מתנת חיים בתקווה שיימצא תורם בעבורי. אני לא יכול להמשיך את חיי במצבי הנוכחי. התחושות הן קשות ומטרידות למרות שאני אדם אופטימי וחיובי ומאוד אוהב את החיים. יש לי גם המון חברים ומשפחה תומכת, ואני רוצה לחיות את חיי בשלווה וברוגע. אני יודע שלאחר שאעבור את התהליך, החיים שלי ייראו אחרת לחלוטין מכפי שהם כעת, עם חוסר ודאות וחשש כבד".

• קריטריונים לתרומה
על התורם להיות בריא, בעל סוג דם A או O
לפרטים נוספים: אירית -03-9376528, ביה"ח בלינסון עבור אלון כספי.