הפנים החדשות של גלבוע גליל: 3 שחקנים ועוזר מאמן הוחתמו

העולה החדשה לליגת העל 'מחממת מנועים' ומפגינה נוכחות בעונת המלפפונים. בגזרת ההחתמות: זר ראשון לקבוצה, שני שחקנים ישראלים ועוזר מאמן
צילום: מתוך אינסטגרם גלבוע/גליל, שימוש לפי סעיף 27א׳

שבוע לאחר החתמתו של שרון אברהמי למאמן גלבוע גליל, החל הצוות המקצועי בגלבוע גליל במלאכת גיבוש הסגל. בימים האחרונים מתגבש הסגל עם החתמתם של שלושה שחקנים, בהם זר ראשון, וכן זהות העוזר לצידו של אברהמי.

 

החלק הראשון בפאזל

ההחתמה הראשונה של אברהמי הוא ישמעאל (״איש״) אל-אמין. אל-אמין (25, גארד, 1.89) שיחק בעונה האחרונה בונטספילס מהליגה הלטבית וקלע 20 נקודות בממוצע למשחק (בליגה הלטבית/אסטונית). בעונת 22-23 שיחק בשומן הבולגרית (24.2 נק׳ למשחק) ולפני כן במכללות רוד איילנד ובול סטייט. ״אל-אמין מביא איתו אישיות מיוחדת וכישרון רב, הוא סקורר גדול, שחקן קבוצתי ומלהיב. אני בטוח כי אוהדי גלבוע גליל יתחברו מיד ויעטפו אותו בחום ואהבה כמו שרק הם יודעים. הוא החתיכה הראשונה בבניית הפאזל הקבוצתי לעונה המרגשת שמצפה לנו״.

 

"השמיים הם הגבול מבחינתנו"

לצד אל-אמין הוחתמו שני ישראליים: לוטן אמסלם וגור לביא. אמסלם, 22, פורוורד, מתנשא לגובה של שני מטרים. הוא שיחק בשנתיים האחרונות בגליל עליון, שם רשם בעונה האחרונה ממוצעים של 10.3 נקודות ו-7 ריבאונדים למשחק. לפני כן שיחק שתי עונות בהפועל תל אביב. ״אני שמח לחתום בגלבוע גליל, מועדון עם שאיפות, מעטפת וחזון גדול", אמר אמסלם.


"שמעתי הרבה על הקהל והקהילה פה ואני מחכה לראות אותם במשחקים. אני בטוח שנעשה הכל כדי להחזיר את המועדון למקום שהוא צריך להיות. השמיים הם הגבול מבחינתנו״.


לצד אמסלם יכדרר על הפרקט בגן נר כאמור גם גור לביא שחתם. לביא (23, פורוורד, 1.98), ששיחק בשלוש מתוך ארבע העונות האחרונות בהפועל חיפה ובעונה האחרונה רשם ממוצעים של 7.2 נקודות ו-4.2 ריבאונדים למשחק, מצטרף למועדון באמצעות הסוכן לירן גודיס. בעונת 21-22 זכה באליפות הליגה הלאומית עם עירוני קריית אתא ונבחר לתגלית העונה של הליגה.
ב-2022 היה חלק מנבחרת ישראל 3*3 שהעפילה לאליפות אירופה.


״אני שמח ונרגש לחתום במועדון", אמר לביא לאחר ההחתמה: "שמעתי המון על המקום, האנשים והמסורת שמאחורי הכדורסל במועדון. אני כבר לא יכול כבר לחכות לצבור יחד חוויות וניצחונות.
אני מודה למועדון על האמון בי, ואתן הכל על המגרש כדי להגיע הכי רחוק שאפשר״.


לצד החתמת שלושת השחקנים הודיע המועדון גם על הצטרפותו גולן יבלונובסקי לצוות המקצועי, והוא ישמש בתפקיד עוזר המאמן. יבלונובסקי היה עוזר המאמן של בני הרצליה בעונה האחרונה ובשנתיים האחרונות שימש כעוזרו של שרון אברהמי בנבחרות הנוער, איתן הגיע למקום החמישי באליפות אירופה לקדטים לפני שנתיים ולמקום השישי באליפות אירופה עד גיל 18 בקיץ שעבר.

"מכבי תל אביב? אנחנו לא באים להיות קישוט אלא לנצח"

|

תנו להם בכבוד: הפועל נוף הגליל זכתה באליפות המדינה בטניס שולחן

|