הפגנה של תושבים מודאגים בצומת יזרעאל: "מי הבאים בתור, אנחנו?"

פתיחת מחסום ג'למה, הירי התדיר מגזרת ג׳נין, והתערערות תחושת הביטחון הרגישה ממילא לאחר ה-7 באוקטובר הובילה את תושבי מגן שאול, גן נר ומושבי חבל התענך להפגין אמש נגד מקבלי ההחלטות בכוחות הביטחון והממשלה
צילום: אדריאנה זקס וגידי עובדיה

מי יציל את הבית שלי? עשרות מתושבי מגן שאול, מושבים מחבל תענך, וגן נר בגלבוע הפגינו אמש בצומת יזרעאל במחאה על פתיחת מחסום ג'למה, עומסי התנועה האדירים, ואירועי הירי הרבים במרוצת התקופה האחרונה.
המוחים נשאו שלטים עליהם נכתב: 'הכתובת על הגדר', 'גן נר לא שטח הפקר', 'מי שנכנס מפרנס את החמאס', 'מלחמה על הבית', 'מי הבא בתור, אנחנו'? ועוד.
לדברי המפגינים לא הגיוני שבאמצע לחימה קשה בעזה ובחזית הצפונית יפתחו את המחסום ויאפשרו לערבים ישראלים רבים להיכנס לקיני הטרור בג'נין.
מי שארגן את ההפגנה שנערכה באישור המשטרה הן שלוש נשים המתגוררות ביישובי האזור.
"החלטנו לערוך את ההפגנה באישור משטרת עפולה, לאחר ההתערערות המשמעותית בזירה והגזרה הביטחונית שלנו", אמר גידי עובדיה, סגן יו"ר הוועד המקומי ביישוב גן נר, סנ"צ במגב בדימוס, ששימש בין היתר בתפקיד מפקד גזרת ג'נין. "המחאה שלנו מופנית ישירות לכוחות הביטחון ולמקבלי ההחלטות בממשלת ישראל שכנראה לא הפיקו לקחים מה-7 באוקטובר. רק במרוצת הימים האחרונים היו שלושה אירועי ירי מטרידים בכל קנה מידה לעבר היישוב שלנו. אנחנו מזהים את הקליעים על הגגות, המחסנים ובשטחים פתוחים. עם פתיחת המלחמה תושבי ג'נין ומחבלים בשטח היו מורתעים והתגובות היו מהירות, אבל ככל שהזמן עובר התגובות רפות יותר והתעוזה של אותם מפגעים פוטנציאליים בהתאם. הם מתחבאים בחסות החממות, יורים ובורחים חזרה. גם הכוחות שגויסו בצו 8 עבור ביטחון היישוב צומצמו והצעד הזה לא מובן לי במציאות הביטחונית הכל כך מורכבת באזור שלנו. מעבר לכך, הבענו מחאה חריפה על פתיחת מחסום ג'למה ומעבר של אזרחים ערבים ישראלים רבים לתוך ג'נין. אותם אזרחים מפרנסים ומתדלקים למעשה את החמאס ופוגעים בצורה קשה בזרימת התנועה של היישוב שלנו ברמה שאין יוצא ואין בא. הילדים שלנו ממש נצורים ביישוב, העסקים המקומיים נפגעים ובינתיים הנכנסים במחסום חוגגים בג'נין ומי יודע עם אילו גורמים עוינים הם נפגשים שם. גם הנהיגה פרועה, שלא על פי חוק, נפתחים נתיבים שלא קיימים כלל בשל העומסים ואין לנו דרך להתמודד עם זה. אני יודע שראש המועצה דני עטר נכנס גם הוא לאירוע ומנסה לפעול לשנות את המצב, אך כרגע המצב לא טוב בלשון המעטה. אנחנו אומרים בצורה שלא משתמעת לשתי פנים: לא נהפוך להיות עוטף ג'נין- עפולה. אני גם יכול לציין שבכוונתנו להרחיב את המחאה בשבועות הקרובים".

צילום: אדריאנה זקס וגידי עובדיה
צילום: אדריאנה זקס וגידי עובדיה