"הכתובת על התקליט": גרפיטי בויצו ניר העמק

15 תלמידים משכבת יא' בכפר הנוער ויצו ניר העמק, הלומדים במגמת האומנות המתפתחת, לקחו ביום שני חלק בפעילות גרפיטי יצירתית, שוברת שגרה ומרתקת. את הפעילות הובילה המורה הוותיקה לאומנות לילך גוטקוביץ, שגם מרכזת את המגמה בכפר.

 

הפעילות בויצו ניר העמק התמקדה בנושא גרפיטי, ציורי קירות וציורי מחאה עם הסבר על טכניקות עבודה עם סטנסילים, בחירת רעיון ומוטיב אישי מתוך תמונות ולאחר מכן חיתוך וריסוס על תקליטים ישנים. במסגרת המפגש הפורה התלמידים גם שמעו הרצאה מעניינת בנושא אומנות הגרפיטי. במהלך הפעילות התלמידים עשו שימוש בטכניקה המיוחדת  Readymade, המתאר אמנות הנוצרת תוך שימוש באובייקטים או בחפצים יומיומיים. בין היתר ריססו התלמידים דמויות דוגמת המהפכן צ'ה גווארה, מיקי מאוס, קונג פו פנדה ועוד.

"התלמידים לקחו שקפים ובעזרת השבלונה שיצרו ריססו על התקליטים", סיפרה גוטקוביץ והוסיפה: "לפעילות הגרפיטי היו מספר מטרות ובהן הכרת הטכניקה והשימוש בה, שחרור, שבירת שגרה ומתן ביטוי ליצירתיות של התלמידים. התלמידים יצרו עבודות מדהימות וייחודיות שבשלב ראשון יוצגו ברחבי בית הספר ובהמשך יימסרו לתלמידים בכדי שיוכלו לעשות בהם שימוש עתידי, כחלק מתיק העבודות שלהם", סיכמה לילך.

בררנות ילדים באוכל: התסכול, הבעיות וגם הפתרונות

|