הכל אני יכול בחופש הגדול!

רובנו מתייחסים לחופש הגדול כמטלה שצריך לסיים אותה. זה כולל אוכל מהיר ולא מזין, הסרת הגבולות וכל מה שיביא לנו שקט תעשייתי. אמילי זיידל, מאמנת לתזונה בריאה ותזונת ספורט, מזמינה אתכם לחשוב אחרת ומסבירה שדווקא הדרך הקלה היא הדרך הבריאה. ולא, זה לא אומר שאתם/ן צריכים לעמוד שעות במטבח ולהנביט עדשים

החופש הגדול הוא ההזדמנות שלנו לחשוף את הילדים למזונות שאנחנו באמת היינו רוצים שהם יתנסו בהם ולחדש להם את בלוטות הטעם. חוצ׳מזה, אם הם עסוקים בלהכין אוכל… ׳תפרתם׳ לכם בילוי משותף, בריא וקצת פחות זמן מסך.
אז שנתחיל?

בישול משותף: הזמינו את הילדים למטבח ושחקו איתם במשחק צבעים. כל אחד יצטרך לבנות צלחת שיש בה כמה שיותר צבעים. ( הצבעים העזים באוכל שלנו מלאים בנוגדי חימצון חזקים שאתם מאוד רוצים שהילדים שלכם יצטרכו). לדוגמא: סלט צבעוני, קרטיב עם חתיכות פרי מגוונות, פרישייק וכדומה. שימו לב שאתם משתמשים בחומרים טבעיים.

גינה ביתית: אם יש לכם אפשרות, גדלו ירקות ועשבי תיבול בגינה או במרפסת. ילדים נוטים להתלהב מאכילת דברים שהם גידלו בעצמם וכך גם ילמדו על שמות חדשים ושימושים חדשים לירקות/ הפירות המוכרים להם.
• 3 סיורים בשוק: קחו את הילדים לשוק או לחנות ירקות ופירות, דרך הריחות והצבעים הם יקבלו חשק לנסות דברים חדשים.

מי אני ומה שמי? פעם בשבוע תקנו בסופר פרי או ירק שהם לא מכירים ותזמינו אותם למטבח להתנסות יחד ולחשוב איך ניתן לשלב אותו בארוחה…ילדים אוהבים כל מה שהם מכינים.

צלחת מנצחת – למדו עם הילדים מהי הצלחת המנצחת. חצי צלחת ירקות, רבע פחמימה ורבע חלבון ותנו להם לחשוב מידי יום איך הם מרכיבים את הצלחת ממבחר דברים שיש במקרר.

דוגמה אישית: זכרו שהילדים לומדים בעיקר מהתנהגות ההורים. אם אתם תאמצו הרגלי אכילה בריאים, סביר להניח שגם הם יעשו זאת.

התמודדות עם אתגרים שכיחים

סרבנות אוכל: רבים מהילדים הם אוכלים בררנים, במיוחד כשמדובר בירקות. אל תתייאשו – המשיכו להציע מגוון מזונות בריאים בצורות שונות. לפעמים נדרשות 10-15 חשיפות למזון חדש עד שילד מתחיל לקבל אותו.

לחץ חברתי: ילדים עלולים להרגיש לחץ מחברים לאכול מזון פחות בריא. למדו אותם על חשיבות התזונה הבריאה אך אפשרו גמישות. לא נרצה שהם יחשבו שתזונה בריאה זה " עונש".

אכילה רגשית: תנסו להבחין מתי הילדים פונים לאכילה רגשית מתוך שעמום או מצוקה ונסו לייצר הפרדה בין המענה הרגשי לאוכל. אם נצליח מגיל צעיר להפריד בין הדברים, נעניק להם כלים חזקים להמשך החיים להתמודדות.

חוסר זמן: בימי החופש העמוסים, קל ליפול למלכודת של אוכל מהיר, אך זכרו שלהחליף לחם לבן בלחם כוסמין לא לוקח לנו זמן. כנ"ל בפסטה ובפיצה. תכינו גלידות טבעיות ועוגיות בריאות שתמיד יהיו על השיש, כך לא תהיה תחושה של "חסר" וכאשר הילדים יפנו למתוק- תדעו שזה נשנוש בריא ותהיו גאים בעצמכם ובהם!

כמה מילות סיכום: החופש הגדול הוא הזדמנות מצוינת להטמיע הרגלי תזונה בריאים בקרב כל בני המשפחה. על ידי אימוץ גישה מאוזנת, הכנה מראש, ושיתוף הילדים בתהליך, ניתן ליהנות מחופשה בריאה ומהנה. זכרו כי השינוי אינו חייב להיות דרסטי – צעדים קטנים ועקביים יכולים להוביל לשיפור משמעותי באיכות החיים ובבריאות המשפחה לטווח הארוך. כמאמנת לתזונה בריאה ותזונת ספורט, אני מאמינה שחינוך לתזונה נכונה הוא מתנה שתלווה את ילדיכם לכל החיים. לעוד יפים ומתכונים ממש קלים וכיפיים.

מוזמנים לאינסטגרם שלי.
בברכת קיץ בריא ומהנה לכל המשפחה, אמילי

"עכשיו אני נקייה מסרטן"

|

חוזרים לבית הספר: כך תדאגו לתזונה נכונה ואיכותית לילדכם

|