היה חלב ודבש! בפעם ה-23 אלפים הגיעו בחג השבועות לעמק יזרעאל

אלפי תושבות ותושבי המועצה האזורית עמק יזרעאל ואורחות ואורחים מכל רחבי הארץ השתתפו בחגיגת השבועות המסורתית של העמק ונהנו משפע מופעים ופעילויות, במסגרת אירועי 'חלב ודבש'
צילום: ענת חרמוני

שבוע של 'חלב ודבש' – התקיים ברחבי המועצה האזורית עמק יזרעאל כמדי שנה, עם שלל אירועי תרבות, תיירות וחקלאות. במסגרת הפסטיבל שהתקיים זו השנה ה-23, נערכו מופעים בהפקות מקור של מיטב היוצרות והיוצרים בארץ, לצד פעילויות מגוונות באתרי התיירות והמורשת בעמק, בניחוח היזרעאלי האהוב על רקע נופיו הזהובים של העמק.
במופעי הפסטיבל, הונצחו חללי העמק ברגישות ובמחוות מרגשות מאוד, מפונים מצפון ודרום הוזמנו למופעים השונים וחובקו באהבה על ידי קהילת העמק. בכל מופע נישאה תפילה לחזרת החטופות והחטופים ולשלום חיילות וחיילי העמק וכוחות הבטחון.
שלמה ארצי סחף את הקהל בהופעה חגיגית עם דני רובס, עברי לידר בהופעה חגיגית עם אורחים מיוחדים:עילי בוטנר וילדי החוץ. עוד הופיעו: איה כורם, ג'ימבו ג'יי, רונית שחר, גיא ויהל, בתחנת הרכבת ההיסטורית בכפר יהושע נערך זו השנה השלישית יריד יין יזרעאלי שכל כולו 14 יקבים מהעמק, מעל 1,000 איש פקדו את המקום ונהנו ממופע מוסיקלי של ההרכב המקומי'מאושרים בציבור' ועוד.
בנוסף התקיימו: תיקוני ליל שבועות, ערב תרבות עברית עם סיפור חייו ויצירתו של יהונתן גפן, "כימים אחדים", ערב במלאת שנה ללכתו של מאיר שלו, חגיגת מחול ישראלי בהשתתפות 16 להקות מכל רחבי הארץ, חגיגת אקורדיונים ארצית, אלפים גדשו את אתרי התיירות והמורשת בעמק, נהנו מנופי העמק המוריקים, מתערוכת אמניות ואמני העמק המתקיימת זו השנה ה-12, פעילויות במוזיאונים והצגות ילדים – היה דבש!
את הפסטיבל הובילה והפיקה כמדי שנה, מחלקת התרבות במועצה האזורית עמק יזרעאל, בשיתוף מחלקת התיירות וצוות רחב של עובדות ועובדי המועצה.הפסטיבל מתקיים מדי שנה בתמיכת משרד התרבות והספורט ומפעל הפיס.
שלומית שיחור רייכמן – ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל:


"גם במהלך אירועי חלב ודבש, אנו לא שוכחים לרגע את אחינו ואחיותינו, שעדיין נמצאים.ות בשבי החמאס וקוראים להשיבם.ן הביתה עכשיו!"


לצערנו, גם בזמן מלחמה אנחנו עדיין נדרשים להיאבק כדי להגן על העמק שלנו מפני איום הקמת שדה תעופה בינלאומי בשדות עמק יזרעאל – אסם התבואה המספק ביטחון תזונתי למדינת ישראל. אנו מצפים מממשלת ישראל שתכריע, באופן חד משמעי, שניתן וצריך להקים שדה תעופה בדרום הארץ, כחלק מחובתה של המדינה לחיזוק הנגב. המשימה שלנו ברורה: להמשיך לשמור על האדמה היקרה הזו, להפריח אותה ולעבדה, כדי שתמשיך ותניב חלב ודבש.״

ביס של אושר: ההמבורגר מוכיח שהוא לא רק קציצה

|