גולני שלו: איתמר פרץ התגייס בעקבות אחיו רז שנפל בקרב גבורה

קצת יותר מעשרה חודשים לאחר מתקפת ה-7 באוקטובר בה נפל בנם רס"ן רז פרץ, לאחר שלחם בגבורה הירואית, רוני ונאווה פרץ ליוו הבוקר את בנם איתמר שבחר להמשיך את דרכו של אחיו ולהתגייס לחטיבת גולני
צילום: באדיבות המשפחה

"איתמר הנסיך שלי, בן הזקונים שלנו מתגייס, תורם את תרומתו לצה"ל, ולא סתם. הוא רוצה להמשיך את צוואתו של רז בני הבכור ז"ל הי"ד, שנפל בקרב על קדושת החיים והארץ, להמשיך בגולני בשירות מועיל ותורם ולא איכפת לו שאנחנו במלחמה, שיהיה קשה ומאתגר", כך, במילים מרגשות ומצמררות, כתבה נאווה פרץ, בטרם ליוותה את בנה איתמר ללשכת הגיוס, יחד עם בעלה רוני ובני המשפחה.
על החולצות שלבשו איתמר פרץ והוריו נכתב לצד התמונה של רז ז"ל: "בדרך בה הלכת אלך, ואנצח בשבילך".
איתמר צפוי להתחיל במסלול של 8 חודשים בגדוד 13 בחטיבה שהייתה חלק בלתי נפרד מהמשפחה בשנים האחרונות.
ב-7 באוקטובר איבדו רוני ונאווה את בנם, רס"ן רז פרץ, שנפל לאחר שניהל קרב גבורה הירואי במוצב כיסופים, מול מתקפה אכזרית של מחבלי החמאס. רז, מפקד הפלס"ם בגדוד 51, הציל במותו חיילים רבים שחבים לו את חייהם. בחודשים האחרונים שמו מונצח באירועים ובפרויקטים רבים בעיר עפולה ובכל רחבי הארץ.

 

רס"ן רז פרץ ז"ל

 

"מבחינתו של איתמר הגיוס לגולני זו צוואה"

"יש תחושה של רגשות מעורבים", אמר היום רוני, אביו של איתמר, "לא השלמנו עם הבחירה של איתמר, אבל בהתייעצות משותפת שלי ושל נאווה, יחד עם אנשי מקצוע והמשפחה החלטנו לאפשר לו לצאת למסלול. זה לא פשוט לנו בלשון המעטה ומדיר שינה מעיננו, בייחוד בתקופה הביטחונית המעורערת בה אנו מצויים, אבל קיבלנו החלטה ואנחנו עומדים מאחוריה. אני יכול לספר שאיתמר היה נחוש לצאת לדרך הזו, הוא לא היה מוכן לוותר וכל הזמן העביר לנו מסר שחשוב לו לתרום למדינה בדיוק כמו רז ז"ל. מבחינתו זו סוג של צוואה ואנחנו מצידנו נידרש להתמודד עם החששות והקשיים. הוא ריגש אותנו אחרי שעלה לאוטובוס עם יתר החיילים וכתב לנו בהודעה מרגשת: 'הורים יקרים, אני אוהב אתכם בלב ומעריך אתכם. זכיתי בכם. תודה על התמיכה והאפשרות להיות חלק ממה שאחי היקר היה'. הגיוס שלו הבוקר החזיר אותנו לזיכרונות של ארוחות שבת עם רז ואיתמר לפני מספר שנים, שבהן איתמר שקל לעשות שירות לא משמעותי בסטנדרטים של רז. רז בתגובה אמר לו חצי בהומור וחצי ברצינות שאם הוא לא ישרת בתפקיד משמעותי בקרבי, הוא ימנע ממנו להיכנס הביתה. כנראה שעם השנים הפטריוטיות חלחלה גם לאיתמר והוא לא היה מוכן לשמוע על שירות לא משמעותי, גם אם הוא זכאי לכך בתנאי השירות".
האם נאווה הוסיפה:


"אני כל כך גאה באיתמר, הילד המיוחד שלי. הוא מנהיג ומוביל. ברור לי כשמש שהוא יצליח ויתרום למדינה המאתגרת שלנו. כולנו מחויבים יחד לאותה משימה, להגן על ארצנו ונתפלל יחד שתהא זאת המלחמה האחרונה, כי אין לנו ארץ אחרת. כבר עכשיו אני מתגעגעת, לא ישנה בלילות והדמעות זולגות".


איתמר ורז פרץ