בעמק יזרעאל והגלבוע שובתים – בעפולה ומגדל העמק העיריות יעבדו כרגיל

״אנו עומדים לצד משפחות החטופות והחטופים ומצפים לראות את כולם חוזרים במהרה הביתה״, אומרים במועצה בגלבוע, שעות לאחר הודעה דומה שיצאה מעמק יזרעאל. בעפולה ומגדל העמק הודיעו כי הם מחזקים את משפחות החטופים, אך לא מאמינים ששביתה תסייע להשבתם

ערי האזור נערכות לשביתת ההסתדרות הצפויה מחר. כאות הזדהות ותמיכה במשפחות החטופים החליטו במועצה האזורית הגלבוע לקחת חלק בשביתה הכללית במשק.
כזכור, מוקדם יותר הודיעו במועצה האזורית עמק יזרעאל על החלטתם להשבית את האגפים והמחלקות עד השעה 12, כאות תמיכה בחטופים והחטופות.
בהודעה רשמית של המועצה נאמר: ״נמשיך ונעדכן לגבי מסגרות החינוך בהתאם להחלטת ההסתדרות וארגוני המורים. אנו עומדים לצד משפחות החטופות והחטופים ומצפים לראות את כולם חוזרים במהרה הביתה״.
לעומת זאת, במגדל העמק ועפולה החליטו שלא להצטרף לשביתה.
בהודעה של עיריית עפולה נכתב: הודעה מטעם עיריית עפולה: ״עיריית עפולה והעיר עפולה כולה מחזקים את משפחות החטופים ומתפללים לשלומם בכל יום יום. איננו חושבים ששביתה מטעם גוף כזה או אחר תועיל להחזרת החטופים ועלולה אף לגרום להיפך מכך. אנו מקבלים מאות פניות מהורים שרוצים לשלוח את הילדים למוסדות חינוך לאחר הקיץ הקשה שעובר על כולנו ומעובדים המעוניינים לעבוד כרגיל. הדבר האחרון שילדים צריכים כעת זוהי שביתה- הם בהסתגלות ורק היום חזרו מהחופשה הארוכה. לכן העירייה תעבוד כרגיל ותעניק שירותים כמו בכל יום. מחר, 2/9/24 גני הילדים יפעלו עד השעה 14:00 ובתי הספר היסודיים עד השעה 14:30. מערכת החינוך המיוחד תפעל כמובן כרגיל״.
מעיריית מגדל העמק נמסר: ״עיריית מגדל העמק מביעה זעזוע עמוק וכאב על הירצחם האכזרי של ששת החטופים בידי מחבלי החמאס. ליבנו עם המשפחות ברגעים הקשים הללו. אנו מבינים את חשיבות הרצף החינוכי במערכות החינוך השונות ועל כן עובדי וצוותי הרשות ימשיכו מחר לתת מענה כרגיל. אנו מצטרפים לתקווה ולתפילה לשובם המהיר והבטוח של כל החטופים לביתם ולחיק משפחותיהם. בתפילה לימים טובים ובשורות טובות במהרה״.